• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW i8

Dr.Detail

Detailing trainee
2 okt 2016
46
30
gouda
i8 bij aankomst :

DSC05818.webp
DSC05821.webp
DSC05825.webp
DSC05826.webp

20160919_131442.webp
DSC05831.webp

I8 na een intensive polijst sessie

Drogen van de glas coating middels infrarood droger
DSC05865.webp
DSC05857.webp
DSC05864.webp

eindresultaat:

DSC05875.webp
DSC05839.webp
DSC05838.webp
DSC05837.webp
DSC05891.webp
DSC05856.webp
DSC05877.webp
DSC05882.webp
DSC05879.webp
DSC05880.webp
DSC05867.webp
DSC05870.webp
DSC05887.webp
DSC05883.webp
stappen die genomen zijn :

Foamen
Autowassen
wielkasten reinigen
Velgen reinigen
Deursponningen reinigen
Vliegroest, teer en andere vervuiling verwijderen
softtop reinigen
Auto behandelen met een clay-bar om overig vuil te verwijderen uit de lak
Auto polijsten 5 stappen
Uitgebreid finishen
Auto 2 x onvetten
2 x glas coating aanbrengen ( merk mag ik niet noemen ) :)
Drogen van de glas coating middels infrarood droger
Volledige Interieur reiniging (Stoelen reinigen, stofzuigen, dashboard afnemen en in de natural look zetten, ramen reinigen)
Ramen aan de buitenzijde behandelen
Ramen aan de binnenzijde behandelen
Leer reinigen en leather coating aanbrengen
Banden coaten
Rubbers en plastic delen behandelen

detail klus totaal 30 uur

Bijlagen

• DSC05851.webp
    DSC05851.webp
    163,2 KB · Weergaven: 136
Hey hallo,

Wederom een hoop mooie foto's! :)

Echter zou ik het vele malen leuker vinden om de zien hoe je te werk gaat en dus ook foto's van de defecten. Before & After shots met details is interessanter als mooi - mooi - mooi. :P

Ben erg benieuwd.

Greetz

Wederom een mooie auto! Lijkt me wel lastig om te polijsten. Vooral die voorkant met de splitters/diffusers/whatever.

hoe en wat ik te werk ga en wat ik gebruik mag ik helaas niet noemen of op foto zetten op de forum.

Jah, dat is een puntje, inderdaad. :P

Maar Before & After - foto's van bijv. foto #5. (Kweenie precies wat het is, maar die smalle strook) Je polijst dan in 5 stappen, dus dan schaal je 5x af? Van een compound op een rotary naar hoogglans finish met een D/A ofso? Wetsanden? Dat soort dingen, zeg maar.

Greetz

Wat een werkplek! Ik wilde eerst ook zo'n ruimte huren, maar vond het buiten voor de deur detailen toch uitdagender :P

Maar mooie detail. En jammer dat je niet kan/mag zeggen welke producten je gebruikt heb. Waarom eigenlijk niet?

He Dr. Detail! Met de auto's die jij langs krijgt, kom ik jou graag een keertje helpen :heart_eyes:.

Ik ben ook begonnen met een emmertje van de ( fietsenwinkel ) en kreeg niks anders binnen als regulier werk, maar de aanhouder wint zolang je kwaliteit en service maar voorop stelt ! heb binnenkort misschien wel 2 handjes extra nodig dus wie weet;)

Lekkere wagens heb jij. En klanten die de duiten kunnen missen, ook niet onbelangrijk!

Wel lief van BMW dat ze een deel van de i8 al afgeplakt hebben met 3M tape. Haal m de volgende keer wel weer eraf als je klaar bent!:p

• Leuk
Reacties: Dr.Detail
Wat een machine. Vorig jaar eentje zeer goed kunnen bekijken. Stond bij mij op het werk alles te showen voor een evenement.
Wel apart.
Dan nu de detail. Zeer mooi resultaat :heart_eyes:

• Leuk
Reacties: Dr.Detail