Vandaag de moeilijkste klus uit mijn detail hobby/carrière gehad.
Deze BMW had in een parkeergarage gestaan zodat er geen vuurwerk op zou komen. Niet wetende dat er lekkage was. 2 weken later kwam de eigenaar bij de auto en had hij 2 enorme witte kalk / betonzuur vlekken om de motorkap zitten met een groot spoor richting de voorkant van de auto. De rest van de motorkap had een enorme ruwe laag er op zitten die ook helemaal wit was uitgeslagen. Na een beetje rondvragen op de Carclean Facebook pagina had ik een stappenplan gemaakt.
- Motorkap wassen
- motorkap kleien
- ontvetten met Prep
- De dikke plekken stomen om het proberen zacht te maken
- Kokend water op de plek gieten en schrapen, schrapen en nog eens schrapen met een verschillende kunststof beitels.
- Randjes nat schuren met P2000 en p3000
- De waas kreeg ik er bijna niet uit met polijsten dus heb gekozen om de hele motorkap te schuren
- Hele kap nat geschuurd met p2000 en p3000
- Gepolijst met Rupes MF pad met de blauwe Rupes compound
- Gepolijst met Rupes Gele pad en Rupes finishing compound
- Poorboys Wax voor wat bescherming
- volgende week de laatste plekjes met een lakstift bijwerken
Totaal 6 uur bezig geweest.
Na alles er af geschraapt te hebben
Eindresultaat
Helaas paar plekjes waar de blanke lak helemaal zacht was geworden.
Deze BMW had in een parkeergarage gestaan zodat er geen vuurwerk op zou komen. Niet wetende dat er lekkage was. 2 weken later kwam de eigenaar bij de auto en had hij 2 enorme witte kalk / betonzuur vlekken om de motorkap zitten met een groot spoor richting de voorkant van de auto. De rest van de motorkap had een enorme ruwe laag er op zitten die ook helemaal wit was uitgeslagen. Na een beetje rondvragen op de Carclean Facebook pagina had ik een stappenplan gemaakt.
- Motorkap wassen
- motorkap kleien
- ontvetten met Prep
- De dikke plekken stomen om het proberen zacht te maken
- Kokend water op de plek gieten en schrapen, schrapen en nog eens schrapen met een verschillende kunststof beitels.
- Randjes nat schuren met P2000 en p3000
- De waas kreeg ik er bijna niet uit met polijsten dus heb gekozen om de hele motorkap te schuren
- Hele kap nat geschuurd met p2000 en p3000
- Gepolijst met Rupes MF pad met de blauwe Rupes compound
- Gepolijst met Rupes Gele pad en Rupes finishing compound
- Poorboys Wax voor wat bescherming
- volgende week de laatste plekjes met een lakstift bijwerken
Totaal 6 uur bezig geweest.
Na alles er af geschraapt te hebben
Eindresultaat
Helaas paar plekjes waar de blanke lak helemaal zacht was geworden.