• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boodschappenlijstje van een beginnende detailer

dicapi

Detailing rookie
5 jan 2011
20
0
beste detailers,

al enige tijd volg ik dit forum omdat ik graag wil beginnen met het detailen van mijn golf V.
Nou heb ik dus al verschillende handleidingen gelezen die zeer nuttig waren(weet niet meer van wie ze waren , maar ze waren erg duidelijk;) )

Nou heb ik dus al voor me zelf een klein lijstje gemaakt met wat ik denk dat ik nodig heb.
nou hoor ik graag van jullie of dit een beetje in de richting komt van wat ik nodig zou moeten hebben. Mochten er nog dingen ontbreken hoor ik het ik graag.

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp.

*Aangepast.

boodschappenlijstje2.jpg
 
thanks jeroen voor je "snelle" reactie.

Ik ben al in bezit van een washmitt.

Is het verstandig om er nog eentje bij te nemen?
 
zou toch echt deze nemen:
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_Raffini_Starterskit_Lite_Edition__101803

ipv losse dap/losse pads/losse polijstmiddelen
=D
 
@Dennis121

thanks voor de tip.

Ik neem aan dat ik dan de witte pad alleen der nog extra bij moet bestellen? want wil met de ssr2 en ssr1 gaan polishen.
 
@Vampire

Ok.. dus dat is ongeveer 6 totaal ofzo?

@Soepergrover

ik was er vanuit gegaan dat ze in normale emmers zouden passen.
dus heb 2 emmers toegevoegd.
 
Vind ik nog wat weinig hoor, die doeken van 39x39 zijn niet echt groot en voor het kleien ga je daar meer dan 2 voor nodig hebben.
Ik zou eerder opteren voor de doeken van 40x68 (mega-mega plush).
Of nog beter voor de Deluxe Mega-Mega Towel (deze laatste is mooi afgewerkt aan de randen) :ja
 
Ik zie dat je 2 flessen spray and wipe hebt. Kun je niet beter voor die paar euro meer een gallon kopen? Je kunt het voor vele doeleinden gebruiken (zelfs in huis ;) )
en je hebt meer product voor minder geld omgerekend.
Ik weet niet of je ook al flessen met sprayers hebt, er zit namelijk niet standaard een sprayer bij die flessen s&w.

Ik weet ook niet in hoeverre je al werkt (en dus tevreden bent) met de pb's producten,
Maar misschien is anders dat Deluxe sample kit van pb's wat voor je. Kleine flesjes met alle bovenstaande producten + extra, maar voor niet meteen een fortuin. Als je dan tevreden bent kun je altijd de grote flessen aanschaffen.
 
Inderdaad je hebt gelijk. Zal het morgen veranderen.

Ik heb schone spuitflacons liggen dus dat is geen probleem.
 
Dicapi,

Naast een warm welkom te heten het volgende:

Vervang een van je gritguards(die komt later wel..... heus) kun je beter een paar mf doeken erbij nemen. Ik krijg nu morgen er weer 2 bij en heb er dan tien van pb, maar das echt niet overbemeten ofzo...

Verder een idee om een startset van de dap900 aan te schaffen? Zou zelf ook ssr serie nemen in het begin, maar heb mezelf even ingelezen in de monello reeks en erg goed spul. sterker de standaard levering flessen raken leeg, en heb nu de grotere varianten besteld. Je kan je centen ten slotte maar een keer uitgeven he?

https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_Raffini_Starterskit_Lite_Edition__101803 die bedoel ik dus :)
 
- Welke kleur heeft de bolide; lees nl Natty Blue ( donkere lak ) en White Diamond ( lichte lak ): of de Natty naar de reguliere omzetten of de White Diamond naar de Black Hole
- DAP900 startpakket
- DMMT 4x
- Waffle weave omgooien naar de Delerium ( oranje droogdoek )
- Goedkope 'rasta'washmitt voor velgen / vieze onderkant delen etc
 
Ik zou een starterspakket kiezen, is voordeliger.
En kies zo als DivingDisaster al schreef voor een pb sample kit. Je hebt er verschillende.
Vergeet inderdaad niet om genoeg doeken aan te schaffen.
En inderdaad een gallon Spray&Wipe aanschaffen, voordeliger. Het gaat heus wel allemaal op.
 
Ik heb ooit een gritt guard gekocht en vind em erg handig....voor in mijn homemade padwasher.:grinning: Tijdens het wassen gebruik ik persoonlijk geen gritt guard in mijn emmers. Meningen hierover zijn verdeeld, de 1 vind het nodig, de ander niet...ik behoor tot de laatste categorie. :grinning:

Je hebt een golf zie ik. Persoonlijk zou ik dan voor de Monello polijstmiddelen gaan ipv de SSR reeks...doe het imo iets beter op vw lak.
 
iedereen bedankt voor zijn reactie en nuttige tips.

Ik zal vanavond even wat dingen voor mezelf op een rijtje gaan zetten en zal dan een nieuwe lijst online zetten gelijk met een foto van mijn auto;)
 
hier een foto van mijn golf.
foto-4.jpg


Is de ssr serie geschikt voor deze lak of zijn de monello middelen beter zoals Virus al zei.

Graag jullie reacties.
 
Monello: het is een VAG-lakje en daarbij doen de Monello's het net even wat prettiger volgens de experts