• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Brinkmann voor lichte kleur lak

Bakel

Detailing trainee
2 jul 2012
23
47
Hallo,

Ik ben in het bezit van een bmw in de kleur grijs metalic.

Het probleem waar ik tegenaan stuit is dat ik overdag (buiten) de swirls niet kan zien met het blote oog. Ik heb geprobeerd in combinatie met een bouwlamp van 500watt maar tevergeefs.

Ik wil hiervoor een Brinkmann aanschaffen (TuffMax led aera of TuffMax Pivot).

Mijn vraag is: zie ik met behulp van de Brinkmann overdag (buiten) wel de swirls op mijn wagen? Of geeft de Brinkmann daar onvoldoende licht voor aangezien het ook een lichte kleur lak is?

Alvast bedankt voor het lezen.

@overdag branden : soms wel ja

Volgens mij ben je best af met een sun-gun . (stevig aan de prijs)

Maar als je ze overdag al niet ziet , wie gaat er dan op letten als het donker is ?

:roll

Zeg degene die tot s'avonds laat in het donker staat te detailen....

On topic:
Probeer je auto in meerdere soorten lichbronnen zoals direct zonlicht, halogeenverlichting, tl verlichting te inspecteren en uit meerdere hoeken.

grandscenicman;313449 zei:
Volgens mij ben je best af met een sun-gun . (stevig aan de prijs)
Hoe kom je daar bij?

Ik kan toch wel zeggen dat ik ze allebei zéér vaak gebruik zowel binnen als buiten en de led's zie je meer dan de Sun Gun.
Dat komt namelijk omdat de Led brinkmannl meer een puntbron is dan de Sun Gun.
Ook met de gewone Brinkmann gaat het prima. Het een is zeker niet zomaar beter dan de andere, elk heeft zijn eigen voor en nadelen.

Ben je een bedrijf en gebruik je zoiets elke dag dan is een Sun Gun een overweging maar je gaat deze niet aanraden aan iemand die alleen zijn eigen of af en toe een auto doet van een ander.
De kosten van die lamp wegen dan totaal niet op tegen de voordelen.

De TS moet van mij de Sun Gun niet kopen hé

Mijn persoonlijke ervaring met een Brinkmann is dat je er goed swirls mee kan zien..........maar overdag vind ik dat echter niet zo duidelijk .

Als de zon schijnt kan je volgens mij de swirls wel goed zien ....als je de juiste hoek vind tenminste.

stimpy68;313482 zei:
En dus raadt je de SUN GUN maar aan? Zonder dat je er zelf ervaring mee hebt? :weetniet

Ik heb idd zelf GEEN ervaring met een Sun Gun , maar door hier en daar wat te lezen kom ik tot dit besluit .

http://autodetailing.nl/forum/archive/index.php/t-3491.html

Ik denk dat de beste man er niet voor zal liegen . (rodders)

Hm ik lees toch verschillende reacties. Ik had een tijd terug zo'n led lamp gehaald bij de Action maar dat werkte ook niet echt.

Ik denk dat ik de tip jerry nog ga proberen. Wellicht dat ik dan meer zie.

Of zijn er nog andere opties? Bijv. een bouwlamp van meer watt?

Eelco;294647 zei:
Grijs is sowieso een erg lastige kleur om lakdefecten op te spotten, laat staan als hij dan ook nog eens in daglicht staat, dan word het helemaal moeilijk.

Probeer in een wat donkerdere/overdekte omgeving te werken (indien je die mogelijkheid hebt uiteraard), en gebruik bijvoorbeeld een Brinkmann, of een bouwlamp op statief of andere lichtbron die mooi gebundeld licht geeft.
Niet te dicht op je lak houden (verder is vaak beter, zie je eigen opmerking over de lantaarnpaal, mooi voorbeeld), daarmee verblind je jezelf onnodig, en mis je de lakdefecten.

Dit is een voorbeeld van een bouwlamp op statief, een aantal meters van de auto af en een meter of 2 boven de grond:

20120725_124448.webp

Dichtbij met de lamp zie je vaak iets meer swirls, verder weg zie je vaak de iets diepere defecten.
Zoals je dus aan de foto kunt zien stond mijn lamp vrij ver weg, en zie je ook die diepere schades iets beter.

De Brinkmann is een draagbare handlamp, werkt ook prima en je bent iets mobieler

Zoals dus eerder gezegd, probeer eens met verschillende lichtbronnen én vanuit diverse hoeken te kijken.

Ik ben het helemaal eens met de quote hierboven...:-b

Iets minder omgevingslicht is zeer prettig, in de volle zon sta je jezelf letterlijk "blind te staren".
Binnen werken met dus geen zonlicht is ideaal, maar die luxe heeft niet iedereen.

Als ik mijn spullen niet bij me heb, gebruik ik ook wel eens de zaklamp-app van mijn mobiele telefoon, probeer maar eens, liefst als het buiten al een beetje begint te schemeren of al donker is, probeer het maar eens, ik denk dat je dan al een stuk meer zult zien.
Kleine noot op bovenstaand is wel dat je met het kleine ledje vaak voornamelijk de fijne swirls ziet.

Op mijn witte auto gebruik ik de Brinkmann LED, blijft gewoon lastig, je moet de hoek goed zoeken waarin je ze kunt zien.

Bij elke andere kleur daarentegen, no problemo :)

Ik heb ook de Brinkman Led gebruikt op een lichte kleur.

20130203_112853_zps70349b54.webp

20130203_112924_zpsfb45348b.webp

Je kan ook meerdere lichtbronnen gebruiken zoals een halogeenlamp.
20130203_111847_zps61faa483.webp