• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Bruine aanslag op nieuwe banden verwijderen

robertG

Detailing trainee
11 feb 2020
15
25
Aangezien de vele reacties leek het mij tof om dit nog even op te volgen. Na al jullie inspiratie ben ik aan de slag gegaan.

Als eerst heb ik op advies van Quantoxx sopje gemaakt. Met de Bilt-Hamber APC (1:4) in de aanslag en het enige borsteltje die ik kon vinden :joy:
Browning tire.jpg

APC direct op de band sprayen en 2 min wachten alvorens te scrobben. En zoals je ziet, komt er behoorlijk wat vanaf! 3 schoonmaakrondes per band, of net zolang totdat de sop mooi wit blijft.

Wat is het resultaat van al dat scrobwerk? Aanschouw:
After cleaning.jpg

De bruine aanslag op de band is weg, en wat overblijft is een hele droge band. Tijd voor wat voedend spul ;)

Applying Tire Balm.jpg

Voor de bandendressing heb ik uiteindelijk gekozen voor de Tire Balm & Protectant van 303. Een product, zo wordt beweert op de verpakking, die een natuurlijke look of zijdeglans creert. Afhankelijk van hoeveel lagen je aanbrengt. Het is een prima product. Het is meer gericht op bescherming dan de looks naar mijn idee, dus precies wat ik zoek!

Resultaat na twee lagen:
Finish.jpg

Bedankt voor alle tips! Tof om te lezen!:)

opelmark

Detailing chief
21 aug 2011
909
100
N-Br 20km onder Tilburg

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
208
85
de tuff shine was idd de beste, ook naar mijn gevoel.
ik heb ook de gyeon tire, ook goed maar minder sterk.
als vervanger van de tuff shine wordt vaak de reiniger van mothers aangewezen. heb ik ook en vergelijkbare resultaten als de tiff shine.
ik ben van plan om eens de bh surfex aan te kopen, zou ook subliem zijn voor bandenreiniging tegen een belachelijk lage prijs.

robertG

Detailing trainee
11 feb 2020
15
25
de tuff shine was idd de beste, ook naar mijn gevoel.
ik heb ook de gyeon tire, ook goed maar minder sterk.
als vervanger van de tuff shine wordt vaak de reiniger van mothers aangewezen. heb ik ook en vergelijkbare resultaten als de tiff shine.
ik ben van plan om eens de bh surfex aan te kopen, zou ook subliem zijn voor bandenreiniging tegen een belachelijk lage prijs.
Dat Bilt Hamber Surfex is geweldig spul! Voorheen gebruikte ik specifieke reinigingsproducten zoals insect remover en bird Sh#t remover. Een goede APC is veel economischer, en je bereikt in bepaalde mate hetzelfde effect. Inmiddels wordt het ook in huis gebruikt (kookplaat, douchecabine).

Het enige waar ik spijt van heb, is dat ik niet direct de 5000ml heb gekocht :)

• Leuk
Reactions: Altos

Passaatje

Detailing guru
14 mrt 2020
244
105
Limburg
Koudontvetter is de verzamelnaam voor verschillende soorten vluchtige reinigingsmiddelen, zoals wasbenzine, petroleum en bezine. Koudontvetters zijn licht ontvlambaar en bevatten Vluchtig Organische Stoffen (VOS).

Edit: dit betreft info vanuit google.

Laatst bewerkt:

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
5.767
190
Utrecht
Hoeft helemaal niet vluchtig te zijn
Waar het om gaat is dat de ontvettende kracht direct beschikbaar is en niet afhankelijk van temperatuur
Dat maakt dat het spul zelf dus actiever is dan normale ontvetters die wel temperatuur afhankelijke werking hebben.

Surfex kan zich wat dat betreft meten met de ontvetter die revisiebedrijven gebruiken om motorblokken schoon te krijgen

• Leuk
Reactions: Passaatje

Altos

Detailing guru
13 jan 2015
2.106
193
40
Wat Bilt Hamber zelf ook zegt is dat het even tijd nodig heeft om te ontvetten, daarna afspoelen. Dus een sterke verdunning maken en even laten werken.
Ik gebruik veel soorten verdunning, ook in huis, wereld spul.

robertG

Detailing trainee
11 feb 2020
15
25
Hoeft helemaal niet vluchtig te zijn
Waar het om gaat is dat de ontvettende kracht direct beschikbaar is en niet afhankelijk van temperatuur
Dat maakt dat het spul zelf dus actiever is dan normale ontvetters die wel temperatuur afhankelijke werking hebben.

Surfex kan zich wat dat betreft meten met de ontvetter die revisiebedrijven gebruiken om motorblokken schoon te krijgen
Klinkt als goed spul! ;)

Vluchtige eigenschappen heeft deze ACP niet naar mijns inziens.
Maar goed, ik heb 'm ook nog nooit onverdund gebruikt ;) Het actieve bestanddeel is C9-11 Alcohol Ethoxylate

Wel een interessant topic, want ik heb er nog nooit van gehoord. Zijn alle APC's op deze manier opgebouwd? Of welke soorten zijn er nog meer?