• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

building a detailers dream

Word inderdaad gewoon super mooi!
Het verschil in lichtsterkte is mij bekend, al meerdere malen gezien en is inderdaad mooi wit en zeer helder.

Wat ben je van plan met de muur en vloer, betegelen?

Gr Sven

Super mooi inderdaad. Alleen zou ik de wanden, die nu in de kalkmortel staan, niet afwerken met Fix&Finish tenzij je dit alsnog gaat schilderen met een buitenkwaliteit muurverf (Global Paint Styrol Matt/Satin). Als er een gewassen auto naar binnen wordt gereden komt er toch aardig wat water/vocht mee naar binnen. Fix&Finish is een gipsprodukt dat onbehandeld door vocht kan gaan schimmelen.
Een betere optie zou zijn de wanden af te werken met een cementgebonden afwerkpleister zoals Knauf FP205 (heel fijn schuurwerk,kleur wit),Knauf LP221 (iets groffer schuurwerk,wit) of Strikolith K13 (wit of grijs, iets groffer schuurwerk). Ik zou zelf voor de FP205 gaan.

Zou je toch een gipsprodukt als eindafwerking willen gebruiken en niet willen schilderen, dan komt alleen de Knauf Geelband in aanmerking (=schuurwerk) wat veel in badkamers wordt toegepast.

Bij het afwerken even je raamwerkjes van je electra en je aan/uitschakelaars verwijderen. Die hadden ze er nu op laten zitten volgens mij.

Het wordt erg mooi in ieder geval!

Raampjes van de elektra heb ik laten zitten omdat er op die plek zoveel samen komt. Zou ik dit loshalen wordt het een hele puzzel om dat weer goed te krijgen. Het hele raamwerk was netjes afgeplakt met detailingtape voor eenvoudige verwijdering zonder lijmresten. Na de fix&finish werk ik de muren nog af met een latex verf zodat ik de muren ook eenvoudig schoon kan maken mochten ze onverhoopt vies worden.

Ziet er steeds strakker uit, als de muur strak een stuk lichter wordt heb je binnen echt een zonnebril nodig.

Ga je het plafond ook nog aanpakken? (platen onder de balken en eventueel isolatie in de vorm van steenwol of iets dergelijks er tussen?

Plafond word uiteindelijk nog wel afgewerkt met isolatie en gipsplaten maar dat is iets voor na de zomer volgend jaar. Voor mij is het nu het belangrijkste dat de vloer erin komt en dat ik kan starten met de inrichting zodat ik zodra het weer weer aantrekt lekker binnen kan detailen.

De muren zijn nu voorzien van 2 lagen fix&finish. Ik denk dat ik ze nog wel een keer in een laag latex verf zet om het helemaal egaal wit te krijgen en om ze eventueel eens af te kunnen wassen.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Erg mooie ruimte :-)^
WaxWizard;348884 zei:
Ik denk dat ik ze nog wel een keer in een laag latex verf zet
ik zou toch nog maar eens overwegen dat nu direct te doen. Ik heb gelezen dat je het erg druk hebt, maar de ruimte is nu mooi leeg. De vloer en de wanden zijn vrij om, zonder iets te verplaatsen of op te ruimen, te kunnen verven.

Jeroen;348891 zei:
Zou voordat je de muren gaat witten, de muren wel nog behandelen met een voorstrijkmiddel om het zuigen tegen te gaan.
Heb zelf 1 x dat niet gedaan, en dat heb ik geweten,....

Of latex 1 om 1 mengen met water als voorstrijk.. Werkt ook prima! :)

Tussen het werken door heb ik gelukkig ook nog wel eens een dagje vrij en dan is het tijd om weer wat te klussen. Gisteren heb ik de marmeren vensterbank en deurdorpels geplaatst. Ik moet ze alleen nog even afvoegen.

De streep op de achterste plaat is een potloodstreep die ik had gezet om hem door te slijpen. Daar had ik de verkeerde kant afgetekend, gelukkig checkte ik nog even voordat ik er de slijptol in had gezet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vensterbank en dorpel kan je insmeren met groene zeep (puur)
Dat werkt als een soort sealant tegen vochtvlekken.
Erg mooi geworden ! Veel plezier ermee