• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

building a detailers dream

er is speciale coating voor de vloer in verschillende kleuren, twee lagen met in de laatste laag wat vezels voor de anti slip, dan is hij zeker vloeistof dicht en lichtgrijs is een mooie kleur voor het geval je eens ene keer wat laat vallen en je het terug wil vinden en het maakt het geheel meer licht dus zie je meer, volgens mij verkopen ze dat spul zelfs bij de gamma
 
@opelmark, misschien dat ik de vloer nog wel doe coaten in de toekomst. De kosten voor de bouw zijn wat tegengevallen en in april ga ik trouwen. Daarna kijk ik wel wat ik nog aan budget overhoud ;) Afgelopen week ben ik al wat bezig geweest met de inrichting. Waterleiding is aangelegd, alleen nog niet aangesloten op het huis omdat ik de verkeerde koppeling had meegenomen.
De eerste spullen naar beneden gehaald
20140221_171213.jpg

Vervolgens een werkblad gemonteerd aan de muur en de extra vriezer in de garage geplaatst
20140222_151803.jpg

De velgen een plekje gegeven
20140223_140732.jpg

Afgelopen woensdag de waterleiding naar de hoek van de garage verlengd en de boiler aangesloten.
20140226_232924.jpg

De gare blauwe ladekast gaat nog vervangen worden over een tijdje. Er komen dan 3 nieuwe voor in de plek die onder de werkbank passen.
https://www.datona.nl/gereedschapskast-met-6-laden.html
Afgelopen zondag kon ik er niet langer mee wachten en was het tijd om de bimmer eens onder handen te nemen en dat was hard nodig
20140223_112535.jpg

20140223_120701.jpg

20140223_140702.jpg

20140223_140719.jpg

20140223_144005.jpg

20140223_122015.jpg
 
Wizard, Met verbazing heb ik dit topic al een tijdje gevolgd. Erg gaaf om het helemaal opgebouwd te zien worden. Wat een werklust ook. Gaat allemaal erg rap. Zo achteraf heb je denk ik ook flink mazzel gehad met het weer. Ik denk dat je echt heel trots op je eigen plekkie mag zijn. Zo met de auto binnen heb je zo te zien nog zat ruimte om er met gemak aan te werken zonder je ergens tussen te wringen. Ben zeker jaloers. Echt heel mooi. Geniet van je trouwdag alvast en daarna zien we wel of er nog veranderingen komen.
 
Het is een hele mooie plek geworden, toch had ik wel een paar honderd euro geprobeerd te regelen hier of daar om je vloer te coaten, dat spul bij de gamma was volgens mij niet zo heel duur, nu heb je allemaal spullen erin staan die er er allemaal uit moet halen (wat bij mij dan weer nooit zou meer zou gebeuren) en heb je allemaal vocht en evt olie en vuilplekjes in je nieuwe vloer zitten waar de coating misschien weer niet op houdt.
 
Mooi !
Zo'n vloer kan je volgens mij onmogelijk tip-top houden ( coating of niet) , een keertje ontvetten oid en dan zo'n coating zal het einde van de wereld niet zijn en kan idd .........later nog .
Mooie brede poort ook , hopelijk niet teveel last van wind .
Boven je werkblad heb je nog genoeg ruimte om eventueel nog hangkastjes te plaatsen.
 
Deze vloer is wel degelijk vloeistofdicht. Er zijn een paar additieven in het cement gemengd om hem vloeistofdicht te maken.
20140215_101204.jpg


De verdere inrichting komt met de tijd nog. Ik ben ook nog van plan om rekken of een of ander ophangsysteem te maken zodat de velgen van de vloer af zijn. Wat plankwerk om speelgoed van de kids kwijt te kunnen en iets van keukenkastjes boven het werkblad voor extra opslag. Misschien nog iets van een beugel of rek om de verschillende sprayflessen aan op te hangen.
 
Heel netjes inderdaad! De kisten van Datona zijn prima. Ben er eens binnen gestapt in Haulerwyk omdat ik ook een kleine kist wil voor in mijn bijkeuken. Maar nog niks meegenomen. En een vloeistofdichte vloer werkt echt, heb het getest met een grote druppel water, een week later lag die er nog!
 
Lijkt me echt een lekkere ruimte om te werken.

Voor de velgen kun je bijvoorbeeld voor elke velg een pijp van 30 mm diameter ofzo op de muur zetten, waar je de velg overheen hangt, alsof het die pijp de naaf van je auto is. Voordeel is dat het zo dicht tegen de muur blijft (meer ruimte die overblijft) en eventueel kun je de wielen wat hoger hangen, zodat je er nog een fiets ofzo onder kunt parkeren.
 
Op zich een goed idee cordoba, ik zal er ook eens met collegas over brainstormen.

Een productieve middag gehad. Nu heb ik eindelijk water in de garage, warm en koud. Onder de wastafel is een klein boilertje van 10L aangesloten voor het warme water. Het werken met de flexibele witte slang en de kunststof koppelingen maakte het wel een stuk eenvoudiger als de oude koperen pijpen.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
En ook gaat het weleens mis tijdens het klussen. Blijkbaar had ik de waterleiding bij het aansluiten op de kraan in de hoek van de garage iets te kort gehouden en bij het op druk zetten spoot het water eruit. Het water er maar weer afgehaald, de leiding ingekort en de kraan wat verplaatst. Helaas hierdoor een paar extra gaten in de muur maar die worden nog dicht gesmeerd met fix&finish.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Omdat we toch weer aan het boren waren ook maar meteen de zeep dispensor opgehangen zodat we na het detailen de handjes kunnen wassen.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Dag Wax, complimenten hoor, wat een werk!. Tipje, de flexibele leiding van de inlaatcombinatie moet een syfon in gebogen worden, omdat je nu een open verbinding hebt en dus kans op stank krijgt. Je kan een langere slang monteren of het klem t stukje wat hoger monteren. Succes! Keep up the good work!