• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bultjes in lak.

Davy87(washmister)

Detailing addict
29 apr 2017
36
68
36
Tegelen
Ik was aan de hobby voor een kameraad van mij.
Nu kwam ik bij het kleien deze oneffenheden tegen op de deuren. Na wat navraag is aan deze kant schade herstel uitgevoerd.

In de lak zitten allemaal kleine bultjes. Lijkt alsof de lak kippenvel heeft zeg maar.

Kan ik daar overheen polijsten? Eventueel een optie om dit netjes te krijgen.
 
20230809_164122.jpg
 
Vissenogen of lucht, beide de kans dat het de hele dikte van de blanke lak betreft
Ik zou er niet aan schuren voordat het met een vergrootglas bekeken is.

En dan nog .... :worried:
 
Siliconen of ook wel visogen genoemd, duwen de lak weg waardoor je een kraterachtig resultaat krijgt, dit ziet er zo uit:

siliconen visogen.jpg

Wat op de foto van de topicstarter te zien is, ofwel stofpuntjes in de blanke lak, dit door het te spuiten object onvoldoende stofvrij te maken, bv. het niet nalopen met een kleefdoekje.
Of het zijn kookblaasjes, dit krijg je wanneer de cabine te snel op bakken wordt gezet en het spuitwerk onvoldoende tijd heeft gehad om uit te dampen, de chemicaliën schrikken als het ware en vormen kleine blaasjes omdat ze niet goed weg kunnen.

Beiden kunnen wat op elkaar lijken maar gezien het grote aantal vermoed ik dat het gaat over optie 2.

Beide opties zijn relatief makkelijk weg te krijgen door licht te schuren en te polijsten. Start bv. met een P2000 en kijk welk resultaat dit geeft.