• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bumpers & binnezijde portieren

Portieren idd met APC, maar die trims is Smartgel geen goeie oplossing ??

Bij mij werkt dat als een tierelier, blijft aanzienlijk langer zitten als andere...
Kunt een stukje testen als je wilt, dorpsgenoot ;)

Overigens als ik die trims vooral bumper van die corsa zie vraag ik me af of je die wel weer egaal krijgt :weetniet
 
APC ga ik sowieso bestellen.:-"

Zal het onthouden Arjan, zal eerst nog even dat Valma-spul proberen..;)
Bedankt iig voor je aanbod!:)^
 
Melaminesponsjes zijn 1 euro. Kwast 50 cent. Als APC zou je nog gewone shampoo kunnen gebruiken. Enige wat je moet kopen is een plastic dressing, flesje PERL is ook maar 13 euro.

edit: oh de APC ga je al bestellen, mooi, want dat is de basis.
 
Inderdaad APC voor de vervuiling en bijvoorbeeld Poorboys trimrestorer voor het mooi voeden van de zwarte plastic delen.
Op de corsa wel regelmatig herhalen...na een tijdje zijn ze verzadigd en komt het bijna niet meer terug.

Ik heb trouwens bijna dezelfde corsa :

IMG_4094.JPG
 
Ik gebruik voor de sponningen enz. gewoon wat APC, doeken en de nodige borstels, kwastjes, tandenborstels en de nodige engelengeduld.

Voor
1c5cdae1.jpg


Na
f634a832.jpg


Voor:
1dd268f6.jpg


Na:
2d8f1900.jpg


Voor:
fa4b1a3a.jpg


Na:
64081f0c.jpg


Daarna alles lekker in de Collinite #845 gezet.
 
Juist nicknameless, zo schoon wil ik het ook:)^

@Wim inderdaad en hij lijkt in een betere conditie te verkeren als die van mijn zus:schaam
 
je zei :mad:Wim inderdaad en hij lijkt in een betere conditie te verkeren als die van mijn zus:schaam


Je moet maar denken, wat nu niet is, kan nog komen....veel succes.
Ps : dat groen vind ik trouwens ook een mooie kleur :)
 
Volgens mij moeten we het probleem eerst aanpakken v/d golfjes in het kunstof van de Corsa van de TS. Als de golfjes in het kunstof blijven zitten zal zelfs geen enkele kunstof dressing/sealant echt mooi erop liggen.
 
Misschien een domme vraag maar ik stel 'm toch :-b :
als je die scharnieren allemaal keurig hebt schoongemaakt en in de wax gezet, is dat dan wel voldoende voor die scharnieren?
Ik bedoel, hoeven ze niet geolied te worden of zo?
 
corsawim zei:
je zei :mad:Wim inderdaad en hij lijkt in een betere conditie te verkeren als die van mijn zus:schaam


Je moet maar denken, wat nu niet is, kan nog komen....veel succes.
Ps : dat groen vind ik trouwens ook een mooie kleur :)

Haha wie weet:ja

@Shaminoo: Daar ben ook ik benieuwd naar. Maar ik denk dat als je 'voorzichtig' te werk gaat je de scharnieren niet hoeft in te vetten.
 
bs zei:
Volgens mij moeten we het probleem eerst aanpakken v/d golfjes in het kunstof van de Corsa van de TS. Als de golfjes in het kunstof blijven zitten zal zelfs geen enkele kunstof dressing/sealant echt mooi erop liggen.

Dit doen al die Corsa's na verloop van tijd.
Als je een dressing aanbrengt is het weer weg
 
Maar er moet toch ook iets zijn dat TS geen streepachtige bumpers meer krijgt?
Een dressing spoelt er namelijk snel af en dan heeft hij het probleem weer.
 
die zwarte plastiek bij de corsa blijven voeden tot die verzadigd is...na een tijdje komt dit volledig goed...nadeel : als je deze wilt aftapen om te dappen, kleeft er geen tape meer op :schaam
 
Sommigen van jullie zal ik nu tegen mij in het harnas jagen..
Maar vanavond ben ik even bezig geweest met de door mijn vader gekochte Dasty.. Nieuwe fles, iets heftiger product dan de 'gewone' Dasty.

Werkwijze:
- Inspuiten met Dasty
- Even in laten werken
- Afspoelen met veel water
- Opnieuw inspuiten met Dasty
- Met een kwast langs alle lastige hoekjes
- Afspoelen met veel water.

Resultaten:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Een halve fles Dasty verder maar toch....:-"

Morgen deze en nog twee andere auto´s wassen en ik hoop ook de bumpers dan mee te pakken...
 
Waarom tegen het harnas? Als het werkt is het toch prima? Twee weken terug geprobeerd dezelfde delen van de Ibiza gedaan, met APC 1:4 kwam ik er niet, toen Spray&Rinse van PBW erop geneveld en ingewerkt. Dasty is een ontvetter, werkt prima voor dit soort klussen.
 
IbizaSigno zei:
Waarom tegen het harnas? Als het werkt is het toch prima? Twee weken terug geprobeerd dezelfde delen van de Ibiza gedaan, met APC 1:4 kwam ik er niet, toen Spray&Rinse van PBW erop geneveld en ingewerkt. Dasty is een ontvetter, werkt prima voor dit soort klussen.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die Dasty maar niets vinden en liever zien dat er een ander product, bijv. APC o.i.d ;)

@Denders: Dat is een hele goede, even in de gaten houden;)