• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Buurman's Stel jezelf hier voor! topic

Buurman

Detailing trainee
19 apr 2014
1
22
Ajeto,

Even voorstellen ... Ik ben Buurman, 29 jaar jong, woonachtig in de parel van het zuiden, Maastricht, met mijn vrouw en sinds kort 3 kinderen.
Door gezinsuitbreiding ook een wat grotere auto moeten aanschaffen (3 kinderzitjes in een Renault Twingo gaat echt niet lukken) en gekozen voor een Renault Scenic 1.6 Tech Line uit 2005 (foto's zullen zeker volgen, dat vind ik bij andere namelijk ook heel leuk altijd). Geen race auto maar wel heel praktisch.

Nu is dit natuurlijk een beste investering geweest en wil ik de auto dus ook zodanig gaan behandelen. Al een hele tijd me aan het lezen op dit forum om maar zoveel mogelijk info te vergaren om dit dan ook op een correcte manier te kunnen doen. Tuurlijk denk je al wat ervaring te hebben door vroeger auto's van ouders, buurvrouw, familie etc te wassen, maar er gaat een wereld voor me open. In de wasstraat ben ik niet meer geweest en de 2 emmer methode is al meerdere malen toegepast, tijd voor een stapje extra.

Boys gonna be boys en mijn eerste plan was dus ook een DAP aan te schaffen met Monnelo kit, sealant, wax en de hele mikmak te gaan gebruiken om mijn auto te laten blinken. Nou heb ik eens een lijstje gemaakt (denk aan doeken, apc, non-ferro etc., ik moet natuurlijk een basis hebben waar ik iets mee kan opbouwen) en mede door de prijs (en natuurlijk gebrek aan ervaring) heb ik dit op de wat langere baan gezet. Lees aub de P.S. onder aan deze post ;)

Mijn auto is door dealer "gewassen" maar dit is dus niet wat ik ervan verwacht had (even om aan te geven hoe deze is afgeleverd, ik moest zelf nog de banden op spanning brengen en ruitenvloeistof bijvullen, laat staan het poets werk). Ik zie als de auto in de zon staat wel dat er iemand is bezig geweest met die van een machine, de banen lopen over de motorkap namelijk, maar wat en hoe is de vraag, niks afgenomen waarschijnlijk en geen aandacht aan besteed, prutswerk dus.

Mijn lijstje met spullen welke ik wil gaan bestellen (en belangrijker; de vraag voor feedback hierop), vragen, opmerkingen etc, kunnen jullie nog van mij verwachten. Heb zoals gezegd al veel opgestoken hier, maar dit zal alleen maar meer worden en ben bang dat het virus reeds intrede heeft gedaan.

Met vriendelijke groet,

Buurman

P.S. Mocht er iemand uit omgeving Maastricht (anders zuid-limburg/Belgisch-Limburg) zijn en mij eens wilt laten meekijken met machinaal poetsen oid, let me know!