• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz tests: doeken worden harder, glansgraad blijft langer hoog!

Als je daarna een laagje wax op zet zoals je normaliter doet dan heb je niet alleen plezier & ontspanning van het waxproces, denk dat die 5% glans die je met waxen nog meer tot hun recht komen.
Hang mij er svp niet aan op qua prijs, is wat ik elders vernomen heb ( maar denk niet dat ik er ver naast zal gaan zitten )

Als je dit voor de winter aan zou gaan brengen dan kom je die in elk geval zéér goed door, denk dat dat menig lid hier die €70 wel waard is ;)
 
70euro voor 2lagen.... Koop je in het zeer groot dan nog een pak goedkoper... Waarom springen auto makers hier niet als een gek op? Zou een echt mooie reclame zijn ook. Echt krasvaste lakken! Mja wil op de prijs na de andere nadelen ook wel eens horen...kan toch niet het uber product zijn? Of toch?
 
Zou het niet wat zijn om C.Quartz alleen op de delen van je auto aan te brengen die het vuilst worden en het minst in het zicht zitten? Dus de delen die net boven de weg zitten, zoals de onderkant van de portieren, enz. Bescherming is hier belangrijker dan looks.

De rest kun je dan in de was blijven zetten. Bovendien moet je meer bukken om die onderste delen te behandelen, dus het leukere wax-werk blijft dan over.
 
Ben me ondertussen ook aan het informeren ivm met dit product om na de winter ook aan te brengen, dus dit topic zal ik zeker volgen. Bij leverancier in Belgie was het alleszins al pokkeduur, 60€ voor 30ml, als je weet dat je hier 1 gemiddelde auto mee behandelt en er best 2 laagjes opzet komt het toch redelijk prijzig uit. Maar ga het toch proberen :)

Waar ik dacht te bestellen hadden ze het alleszins nog niet zelf getest, maar ze konden me wel vertellen dat het niet bestendig was tegen steenslag (wat ik dus dacht dat het wel was door naar filmpje te kijken met aansteker).


greets

Marius
 
steentjes van de snelwegen(autostrade)komen gemiddeld wel met een hogere snelheid op je lakwerk terecht dan dat rammen met die aansteker:ja ,dus geen goed voorbeeld me dunkt!!!
gr j aka ZW10
 
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit spul veel harder is dan gewone was!Dus het er op smeren kan toch schade voorkomen die je anders met gewone was wel hebt.
 
Appels en peren.

In vergelijking met een acryl-laag wat CQuartz lijkt te zijn vult wax meer dan dat het een weerstands-laag vormt.
Bescherming met een silicaat is ook iets heel anders, geeft ook een harde laag.
Aanstekers zijn relatief zacht en rond t.o.v. steensplit uit een wegdek.

Hans
 
Het is onderweg. We hopen volgende week maar het kan ook de week erna zijn. Het is er als het er is :)
 
Dit werkt toch iets anders dan een wax. Van wat ik tot nu toe heb gelezen is het goed aan te brengen, mits je je zeer goed aan de instructies houdt.

hierbij nog een plaatje van Cquartz na 4 uur 'curen'

Cquartzcrystelized.jpg

bron: http://detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=183578&page=3


Het 'kristalliseert' en is dus een soort van hele, hele dun laag bovenop je lak.
 
HUH? Dus als er iemand tegen je aan rijdt krijgt die allemaal die scherven om zijn oren????:D :D



Pas op!Mijn auto is van glas!!!:D
 
Hmmz...dit lijkt me leuk voor de bumpers en motorkap....houd het ook swirls tegen? rofl
 
Ik ben eigenlijk aan het wachten om mijn bestelling door te geven voor onder de kerstboom omdat ik C.Quartz zou mee willen bestellen.
Al enig idee of het nog toekomt voor de feestdagen?:weetniet
 
Het is al even onderweg, ik zal zo even de trackingnummers zoeken en kijken of ik iets kan zien. Ein moment bitte.


Edit:

18:20 04-Dec-2010 Airrival at Destination Airport AMSTERDAM

07:12 06-Dec-2010 Delivered to Destination Airport AMSTERDAM

18:54 06-Dec-2010 Arrival at inward office of exchange NLAMSA

18:55 06-Dec-2010 Handed over to Customs NLAMSA Customs retention reason : Awaiting presentation to customs commissioner

Staat dus in Nederland, maar TNT doet deze afhandeling en zijn altijd zo bere traag.

Dus als het meezit morgen of maandag binnen.
 
Nee hoor, ik denk dat je daar wel eens gelijk in kunt hebben, maar dan met de toevoeging van UV-werendheid, krasvaster en betere vuil- en waterwering.
 
Wat ik me dan afvraag...

Als dat spul zo knetterhard is, is het nog wel te polijsten daarna? Stel dat je toch om de een of andere manier swirls hebt/krijgt....

En wat betreft het filmpje met de aansteker, voor nu neem ik het met een zeer groot pak zout. Eerst met eigen ogen zien en dan pas geloven.

Filmpje komt net zo veelbelovend over als het filmpje met de Fix It Pro stift

:roll