• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz tests: doeken worden harder, glansgraad blijft langer hoog!

Als het knetterhard wordt lijkt het mij niet erg geschikt als steenslag bescherming, alle steenslag beschermingsproducten zijn soepel en zacht zodat er een verende werking ontstaat. Dit product lijkt mij superideaal als extra bescherming voor de liggende delen van je auto.
 
Zonet ff vluchtig dit topic en het topic over A.Quartz gelezen......

Nu heb ik hier en op andere fora altijd de ervaren detailers horen beweren dat zogenaamde "lakpantsers" met een standtijd van bv 1 jaar (of 2 jaar whatever) niet bestaan en dat dit eerder een staaltje van marketing is....

Na het lezen van beide topics stel ik vast dat wat hierin beschreven staat toch erg lijkt op wat firma's die lakpantsers aanbrengen claimen dat hun product doet.....:confused:

Bestaat hetgeen steeds als broodje aap werd afgedaan dan nu wel?:weetniet
 
Lakpantser in de zin van "wax" die meer dan een jaar houdt. Nou nee
Lakpantser in de zin van acryl of silicaat, ja dat zou kunnen.

Chemisch is het mogelijk, nu het product nog beoordelen.
Een decennium of wat geleden waren er ook nog niet zoveel verschillende producten.
Niet voor niets dat de meesten toen Turtle en Valma / Commandant gebruikten.

Hans
 
Virus zei:
Bestaat hetgeen steeds als broodje aap werd afgedaan dan nu wel?:weetniet

Deze 'nano' technologie die je (in verschillende varianten) ziet bij Nanolex, G-Technique en C.Quartz is vrij nieuw. Zo nieuw zelfs dat:
a) het nog erg prijzig is.
b) de gebruikersinstructies zelfs nu nog aangepast worden en voorzien worden van tips aan de hand van gebruikerservaringen.
c) de duurzaamheid van het product nog niet door veel gebruikers bevestigd is, simpelweg doordat het product nog geen jaren bestaat.

De lakpantsers die je voorheen zag, zoals dat waxoyl of protech, zijn van een geheel andere techniek. De beloftes van die standtijden werden inderdaad niet gehaald, maar je betaalde er wel de jackpot voor.
 
Bedankt voor de antwoorden!
Dit is zo'n product dat ik zeker moet opvolgen.....met de aanschaf ervan wacht ik wel tot er meer duidelijkheid is over de duurzaamheid en gebruiksinstructies.
 
En ja aangekomen op the HQ zag ik net op Carclean.com,prijs is ietsjes hoger uitgevallen zag ik,maar een 10ml wat moeten we daarmee?????de neus beschermen????
 
10ml is volgens mij ook heel goed om net de plek te doen waar je een eventueele auto bh opplaatst.
dus heb je je bh niet aan is het stukje toch beschermt, plaats je hem wel dan is het stukje ook beschermt tegen eventueele schade van een bh
 
dennis thx,maa las het verhaaltje(tekst op cc)dus,verkeerd label hahahahaha
is het te doen 1 laagje???denis???
 
Omdat Nanolex hier reeds ter sprake kwam als zijnde een variant op C.Quartz zet ik dit hier maar ff neer...

Las laatst over Nanolex dat de bewaartijd van het product in het flesje (dus niet de standtijd van het aangebrachte product voor alle duidelijkheid) beperkt zou zijn tot 6 maanden....is dit ook zo bij C.Quartz? Iets over geweten?
 
Iets van een jaar als ik me niet vergis. Heb de kit trouwens aangeschaft, testen zal helaas even op zich laten wachten.
 
Tim zei:
Het is al even onderweg, ik zal zo even de trackingnummers zoeken en kijken of ik iets kan zien. Ein moment bitte.


Edit:



Staat dus in Nederland, maar TNT doet deze afhandeling en zijn altijd zo bere traag.

Dus als het meezit morgen of maandag binnen.

Heb een tijdje ook wat producten gekocht, zoals de c.quartz en de iron x,
pakje stond bijna 3 weken bij de douane 8o , weet niet of dit alleen in Belgie zo is, maar heb geduld.
 
Als je nu bij ons bestelt heb je het in een paar dagen in huis.

Ik heb de wintervelgen van de R8 in de C.Quartz gezet (dus ik doe de verkeerd geleverd eronder, voor de oplettende lezer). Makkelijk in gebruikt, maar het lijkt dat ik een paar zwarte / donkerpaarse micropuntjes kado heb gekregen.
 
En ik maar wachten op een video-part2 :D

Mag hier, mag ook in andere topic: update van stand van zaken / oplossing ... dit tijdelijk of definitief dat deze er onder zitten?

Edit: ik snap even de paars/zwarte puntjes niet Tim :(
 
Ik snap de zwart / paarse puntjes ook niet, de hoogglans velgen die ik nu behandeld heb, zijn afgelakt met blanke lak, maar na het aanbrengen en uitpoetsen van de C.Quartz vielen opeens piepkleine zwarte / donkerpaarse puntjes op. Die zaten er eerder volgens mij niet op en zijn ontstaan na het aanbrengen van C.Quartz, tenminste dat vermoeden we. Ik ga dus navragen wat het zou kunnen zijn.

In andere topic meld ik mijn banden / velgen-update.
 
Ik ga 'm volgen.
Zou het net zoiets als Iron-X zijn, dat het een 'strijd' aangaat met het metaal er onder ( wat inhoud dat ze niet helemaal goed verdicht zijn geweest )
Uiteraard 2 andere middelen, maar is iets wat zo even bij mij te binnenschiet, wellicht klikt het (on)logisch maar gezien het een chemisch middel is ....