• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz tests: doeken worden harder, glansgraad blijft langer hoog!

Goed verdicht zijn ze wel, maar misschien dat de blanke lak niet overal dekkend is geweest. Al hebben we over de velg heen ongeveer 170 micron mogen meten. Ik snap het dus nog niet, morgen probeer ik zo'n stukje eruit te polijsten. kijken wat het doet (leuk door die knalharde C.Quartz laag heen).

Lukt het niet, ook geen ramp, want je ziet het nauwelijks, maar ik wil wel graag weten wat de oorzaak is.
 
Zekers een update bijhouden graag tim met al die pekkel ellende in holland:D ,ik ben in the states en daar ach ja wat zal ik zeggen:-" ,ben nog steeds zeer benieuwd of het echt is wat ik denk
 
Is er al iemand die een kleine update kan geven over C.Quartz.
Ben geïnteresseerd maar zou graag wat ervaringen eerst lezen. :grinning:
 
Tim zei:
Ik snap de zwart / paarse puntjes ook niet, de hoogglans velgen die ik nu behandeld heb, zijn afgelakt met blanke lak, maar na het aanbrengen en uitpoetsen van de C.Quartz vielen opeens piepkleine zwarte / donkerpaarse puntjes op. Die zaten er eerder volgens mij niet op en zijn ontstaan na het aanbrengen van C.Quartz, tenminste dat vermoeden we. Ik ga dus navragen wat het zou kunnen zijn.

Heb je hier al uitsluitsel over tim ?
 
Een tip voor mensen die C.Quartz aanbrengen!
Ik heb gisteren weer een C.Quatrz behandeling aangebracht, en ik wilde weten wat er met de microvezeldoeken gebeurt als de C.Quartz opdroogt!
1 doek heb ik gelijk gewassen, en deze was weer zacht na het drogen.
1 doek heb ik na 12 uur gewassen, en deze was na het drogen een stuk harder geworden.(dus niet meer te gebruiken)
 
De Saab die ik een paar maanden geleden met C.Quartz had behandeld, heb ik gisteren weer onder handen genomen i.v.m. de verkoop.
Ik had een paar spot onbehandeld gelaten om te kijken hoe de auto er na een paar maanden uit zou zien.
De Saab is van december 2010 5000km en ongeveer 30 keer door een slechte wasstraat geweest.
De volgende metingen heb ik gedaan:

Nieuw zonder C.Quartz 95Gu
Nieuw met C.Quartz 93.8Gu

Na 30x wasstraat met C.Quartz 89.4Gu
Na 30x wasstraat zonde C.Quartz 81.8Gu

Deze tets heb ik in het verleden ook met Protech, Waxoyl enz gedaan, maar nog nooit deze testresultaten bereikt!
 
*kuch* wist ik wel, ik vroeg voor de mensen die het niet wisten *kuch*
 
Peter496 zei:
De Saab die ik een paar maanden geleden met C.Quartz had behandeld, heb ik gisteren weer onder handen genomen i.v.m. de verkoop.
Ik had een paar spot onbehandeld gelaten om te kijken hoe de auto er na een paar maanden uit zou zien.
De Saab is van december 2010 5000km en ongeveer 30 keer door een slechte wasstraat geweest.
De volgende metingen heb ik gedaan:

Nieuw zonder C.Quartz 95Gu
Nieuw met C.Quartz 93.8Gu

Na 30x wasstraat met C.Quartz 89.4Gu
Na 30x wasstraat zonde C.Quartz 81.8Gu

Deze tets heb ik in het verleden ook met Protech, Waxoyl enz gedaan, maar nog nooit deze testresultaten bereikt!

Dan zijn mooie resultaten! Maar eehhhhh auto is van december 2010 (dus 4 maanden oud) en dan al 30x door de wasstraat.....? Als ik vanaf begin december reken dan is dat gemiddeld ongeveer om de 3,5 dag in de wasstraat en om de +/- 160km rijden. Dat is wel een hele hoge frequentie!
Ik houdt van mijn auto en was hem vaak, maar dit haal ik toch echt niet.

Speciale reden dat deze auto zo vaak door de wasstraat gaat?
 
Moet je ook voorbehandelen met sealant en of glaze en naderhand waxen of is dit erop en klaar?
Als het beschermt tegen vogelpoep ben ik verkocht!!!!