• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C4 stelt zich voor

erik-natasja

Detailing rookie
11 feb 2010
4
0
Heb me vorige week aangemeld op dit forum, omdat ik sinds 2 weken een andere auto heb en deze (als het weer beter wordt) eens goed bij wil houden met wassen en poetsen.

Ik 2-tal jaar geleden heb ik eens bij een (inmiddels ex) collega een middag 'poetsles' gehad.
Hij was ook helemaal into detaillen (Mequiar's) en wou ons wel eens wat laten zien.
Dus wassen. kleien, polischen en waxen etc.

Ben dus wel overtuigd geraakt door de zin er van.
Alleen ontbrak me het aan de tijd en de zin om er mee bezig te gaan.

Echter nu met de andere auto schoot me de poetsles weer in gedachten en via google hier terecht gekomen.

Heb me inmiddels verdiept in de verschillende stappen en als het een aangenamere temperatuur wordt wil ik aan de gang.

Auto: Citroen C4 Hdi
Bouwjaar: 10-2006
Kleur: Zilver

Hier ook gelijk maar een paar vragen stellen dan:

Moet ik voor de kleur rekening houden met bepaalde produten?
Moeten om mee te beginnen allle 5 stappen doorlopen worden, of kan je ook beginnen met de stappen 1-2-4? Of is dit niet verstandig?

Qua mening/ervaringen op dit forum en prijs lijken we de basisprodukten van Poorboys me wel wat om mee te beginnen.
 
Welkom!

De meeste producten zijn algemeen en dus voor elke kleur lak te gebruiken. Er zijn wel wat producten van bijv. Dodo Juice en Poorboy's World die het beter doen op lichte of donkere lakken. Denk dan bijvoorbeeld aan de Pb's White Daimond glaze en van Dodo Juice de light fantastic wax. En zo zijn er nog wel wat producten voor lichte kleuren lak.

Ik zou even kijken (of door iemand anders) hoe de staat van je lak is en nav van dat een stappenplan maken.
Wassen, kleien een glaze en wax kan nooit kwaad! ;)
 
Welkom! Je hoeft niet echt rekening te houden met de kleur, wel met producten die cleaners bevatten. Zoals de Meguiar's NXT wax.
Vind zelf kleien en een paintcleaner onmisbaar. Glaze is een optie. Wax uiteraard weer een must.
 
Welkom hier ,

Welk type C4 heb je ? coupe berline picasso 5 /7 zits ? ;)

Heb zelf een Coupe , hele fijne auto's !
 
MDC zei:
Welkom hier ,

Welk type C4 heb je ? coupe berline picasso 5 /7 zits ? ;)

Heb zelf een Coupe , hele fijne auto's !


C4 Berline Business 1.6 HDI 5 deurs, dus geen coupe of picasso.

zo één dus:

-

Bevalt goed moet ik zeggen, heel anders dan de Citroen Picasso 2.0 HDI (het zgn 'eitje')