• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cabrio top vinyl

JantjeV

Detailing rookie
19 mrt 2009
98
0
Morgen wil ik de top van m'n mx5 gaan behandelen, omdat ik de rest van de auto ook ga doen vraag ik me af wat de beste werkwijze is.

Auto wassen/drogen
Top cleanen
Auto kleien
Auto bewerken met SSR en DAP
Top bescherming aanbrengen
BH
EX-P
Natty's
2e x Top bescherming aanbrengen

Het probleem waar ik niet tegenaan wil lopen, is dat ik door de top tussendoor te behandelen niet het andere werk in de weg wil zitten of opnieuw moet doen. bv door te stoffen met polijsten weer opnieuw kan beginnen met de top of anders om.:bad

Heeft iemand hier ervaring mee?

Het overgens over een vinyl top.
 
Ha die Jan,, ga je nu al weer verder? ik vond dit two tone best goed staan.. haha
Ik denk dat je de randen van het dak misschieen eerst moet schoonmaken met apc en voor de rest valt het eigenlijk wel mee hoeveel vuil er af druipt.... het meeste vuil moet toch op je doek komen.

Groet Roger
 
Groene zeep, inborstelen met een zachte borstel, goed afspoelen, impregneer voor vinyl cabriodakken of Trimrestorer.
 
:-" Gelukkig is het allemaal mee gevallen :party:

Na het wassen een onbekend goedje van schoonvader aangebracht en met een borsteltje lekker inborstelen even geprobeerd met een schone doek en idd een berg vuil kwam er af, toch maar besloten eerst de HD er nog even op te zetten en later na te lopen met een doek. Na alle problemen met de motorkap weer een ander goedje (protect) er op gespoten en weer met een mf sponsje verdeeld en resultaat.... kapje mooi zwart, schoon en waterafstotend helemaal goed.

@ roger hahah de 50/50 zit er nog omdat ik 5 uur met de motorkap bezig ben geweest....:confused: