• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Can coat of nanolex si3d

Roy86

Detailing chief
4 sep 2015
304
100
38
Axel Zeeuws vlaanderen
Hallo allemaal,

Voor me volgende project zit ik te twijfelen tussen de can coat en de si3d van nanolex.

De prijzen liggen redelijk dicht bij elkaar.
Belangrijkste punten voor mij.

Vuil afstotend
Makelijk aanbrengen
En het onderhouden om toch zeker een jaar er mee vooruit te kunnen.

Auto staat vaak op de fabriek die wel wat staal stof deeltjes uitstoot.

Wat zouden jullie doen aanraden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk

Hey Roy,

Gyeon - CanCoat 200ml - €46,00
Nanolex - Si3D - €48,00

De prijzen liggen dicht bij elkaar, maar ik denk dat de Nanolex Coating nét wat meer te bieden heeft. Ik vermoed dat de Nanolex coating ook een beetje krasbestendigheid toevoegt, wat de CanCoat niet/minder doet.

Ik heb alleen ervaring met de Nanolex - Si3D die ik in 2 lagen heb aangebracht op een Porsche GT3, waar ik van een 50ml flesje ongeveer de helft overhield. Het aanbrengen ging makkelijker als verwacht, want ik had nog nooit een coating aangebracht.

De glans die ik bovenop het resultaat van het polijstwerk kreeg was opmerkelijk. Strakke glasachtige glans, maar ook meer diepte in de kleur. De beading en met name de sheeting waren bizar mooi.

Wat ik begreep van de CanCat is dat deze eveneens goede hydrofobische eigenschappen heeft en een lange standtijd. Echter blijf ik bij mijn vermoeden dat de Nanolex meer dikte toevoegt en/of harder is.

Misschien dat anderen hier meer over kunnen vertellen.

Greetz

Eens met bovenstaande.
CanCoat is Sio2 coating die weinig 'laagdikte' toevoegt volgens mij.
De Nanolex Si3D is volgens mij eerder vergelijkbaar met de Gyeon Prime of zelfs MOHS...

Nog nooit gebruikt.
Hoe kom je dan met 50 ml uit op een hele auto.
Moet je dit verdunnen en hoe Breng je dit op ?
Wil het eens gaan proberen

De prijzen lijken dicht bij elkaar te zitten maar dat is in werkelijkheid niet zo als je kijkt naar de kosten per auto.
De Nanolex doe je 1-2 auto's mee en de CanCoat ~5 auto's. Dat scheelt nogal :)

Je moet Si3D meer vergelijken met Prime inderdaad.

• Leuk
Reacties: Soepergrover
@marco01 , coatings kun je niet verdunnen, Carclean verkoopt sets met applicator, ontvetter en doeken erbij. 50ml moet genoeg zijn voor een auto, je brengt het immers zeer dun aan.

• Leuk
Reacties: Suzanne jansen
Oké bedankt voor alle info tot nu toe mannen. Ging mij om de aanschaf prijs. Zal dan toch voor de nanolex kiezen. Net wat filmpjes nog bekeken betreft aanbrengen hiervan en lijkt vrij makelijk en simpel te gaan. En gezien de vervuiling waar de auto dagelijks in zal staan word hij weekelijks gewassen . Hiervoor ook een nanolex produkt voor kiezen lijkt me beter aan te sluiten dan de pb ssw .

Bestelling is gedaan.

Nanolex si3d
Reactievatie shampoo
Nanolex applicatie
Nanolex suède doekjes

Neem aan dat ontvetten gewoon met prep van gyeon kan ipv ex?

Uh nee heb alles los gepakt en de doekjes in setjes zodat ik er meer heb. Tevens had ik nog het een liter prep staan.

De micro vezel doekjes eerst in een badje met mf restore laten weken?

te laat om reageren misschien maar ik gebruik de cancoat. denk toch dikke 5 maand genot van gehad, met enkel cure te gebruiken na het wassen.
nu was ik met bathe+ en kan ik nog eventjes verder. deze zomer of warmere periode opnieuw in de cancoat.

Als die dan toch nog 5mnd blijft zitten is toch al mooi. Misschien eind van de zomer op de zafira zetten dan. Die heeft ook nog wat herstellingen nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

ik heb een vraag over de nanolex si3d.
is dit ook goed in de buitenlucht aan te brengen of moet je auto echt voor bepaalde tijd binnen staan?

als de wagen echt binnen moet staan voor bepaalde tijd (ivm verdampen van het middel oid) zou ik dit dan ook kunnen doen met een autohoes en wel gewoon buiten laten?

ik rij ongeveer 20k per jaar hoelang zou de coating kunnen houden?

hoelang lagen kan je ongeveer aanbrengen (opel corsa d) met het flesje die in de kit zit en hoeveel lagen heeft het beste effect? meer is beter? of juist niet?

ik hoor graag van jullie ervaringen en tips :)

Heb een tijdje terug me voorkant van de auto buiten in de si3d gezet ging eigenlijk prima.
De rest van de auto heb ik afgelopen week binnen in de garage bij ne ouders thuis gedaan ging ook prima alleen het dak is niet goed gelukt en moet opnieuw.

Heb alles 2 laags aangebracht dit zou volgens nanolex een dikte van 12 micron geven.

Heb zelf nog geen 25ml gebruikt voor 2 lagen op een Astra h station.

Voor een corsa lijkt me 30ml genoeg voor 2 lagen dan.
Goed de beschrijving lezen.
Doeken uit de kit wassen voor gebruik en de auto heel goed ontvetten. Dit is bij mij op me dak werscheinlijk niet goed genoeg gedaan.

In me topic van de Astra staan redelijk wat foto's van voor de si3d en daarna kan je een idee opdoen wat het brengt. Ook het mislukte dak staat erop.

Heb een tijdje terug me voorkant van de auto buiten in de si3d gezet ging eigenlijk prima.
De rest van de auto heb ik afgelopen week binnen in de garage bij ne ouders thuis gedaan ging ook prima alleen het dak is niet goed gelukt en moet opnieuw.

Heb alles 2 laags aangebracht dit zou volgens nanolex een dikte van 12 micron geven.

Heb zelf nog geen 25ml gebruikt voor 2 lagen op een Astra h station.

Voor een corsa lijkt me 30ml genoeg voor 2 lagen dan.
Goed de beschrijving lezen.
Doeken uit de kit wassen voor gebruik en de auto heel goed ontvetten. Dit is bij mij op me dak werscheinlijk niet goed genoeg gedaan.

In me topic van de Astra staan redelijk wat foto's van voor de si3d en daarna kan je een idee opdoen wat het brengt. Ook het mislukte dak staat erop.

ik hen het bekeken, gelukkig is het dus ook buiten goed aan te brengen. heb je je dak in 1 keer gedaan? ik zag namelijk in een filmpje dat je behoorlijk rap moet werken en dat je je dak en motorkap het best in 2x kan doen als je geen ervaring met het spul hebt.

ook mooi dat je dan zoveel kan doen met een kleine hoeveelheid. en hoelang heb je tussen de lagen gewacht? schijnt dat als je langer dan een kwartier wacht dat het middel de nieuwe laag al gaat afstoten en je geen goeie hechting krijgt.

Het dak geen ik in 4 gedaan gezien de grote dus best kans dat die tijd overschreden is geweest.
Voor de rest paneel per paneel afgewerkt 1 ste laag klaar direct e 2de erop.

Volgende week doe ik me dak opnieuw eerst de si3d eraf met polijsten vrees dat het niet mee ga vallen.

• Leuk
Reacties: ZwartecorsaD
Dat heeft het waarschijnlijk aan de tijd gelegen ja. volgende keer miss toch maar eerst per deel eerste de lagen en daarna het volgende deel. ik ga het vast nog zelf een keer meemaken :p