• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carclean Lakdikte meter?

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hallo,

Kan Carclean niet een goedkope lakdiktemeter zien te krijgen, zodat de lakdiktemeter voor iedereen wat betaalbaarder wordt?
Net als de DAP500, een betaalbaar stuk gereedschap voor de wat kleinere detailers onder ons.

Groeten Matthijs

http://cgi.ebay.de/SCHICHTDICKENMESSGERAT-SCHICHTDICKENMESSER-LACK-KFZ-SD8_W0QQitemZ120373049271QQcmdZViewItemQQptZElektroger%C3%A4te?hash=item120373049271&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Weet niet of het mag, maar kunnen we geen groepsbuy organiseren voor deze meter?
Meet ook op aluminium en volgens mij dan ook kunststof?

F-probe
Non destructive measurement of non-magnetic layers (lacquer, dye films, powder coatings, aluminum, chrome, copper, enamel, paper, rubber, ...) on magnetic metals such as steel, Iron, alloys...

Misschien kunnen we ook nog wat van de prijs afkrijgen..?

Matthijs zei:
Weet niet of het mag, maar kunnen we geen groepsbuy organiseren voor deze meter?
Meet ook op aluminium en volgens mij dan ook kunststof?

F-probe
Non destructive measurement of non-magnetic layers (lacquer, dye films, powder coatings, aluminum, chrome, copper, enamel, paper, rubber, ...) on magnetic metals such as steel, Iron, alloys...

Misschien kunnen we ook nog wat van de prijs afkrijgen..?
Van alles is mogelijk alleen als je voor je eigen merk laat maken dan praat je echt over aantallen. En DAPs wegzetten is 1 ding, de lakdiktemeters gaan denk ik minder hard ;-) Dus misschien in de toekomst wie weet.

Helaas is deze alleen Ferro en niet non-ferro.
Wat er staat is dat hij niet magnetische dingen (lak e.d.) kan meten op magnetische ondergronden. Dus hij kan de dikte van aluminium meten als die OP de een plaat staal ligt...
Hij kan ook zeker GEEN kunststof meten, die meters zijn 2000+ euro's.

Heb je geen aluminium delen dan is dit zeker een leuke prijs. Zoveel aluminium plaatwerk is er volgens mij ook weer niet?

http://cgi.ebay.de/Schichtdickenmessgeraet-Coating-thickness-gauge_W0QQitemZ200315946716QQcmdZViewItemQQptZGartenbauwerkzeuge?hash=item200315946716&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Deze meet volgens de advertentie alu, ijzer en kunststof!

Matthijs zei:
http://cgi.ebay.de/Schichtdickenmessgeraet-Coating-thickness-gauge_W0QQitemZ200315946716QQcmdZViewItemQQptZGartenbauwerkzeuge?hash=item200315946716&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Deze meet volgens de advertentie alu, ijzer en kunststof!
Ja hoho, dit is geen lakdiktemeter volgens mij. Deze meet gewoon de dikte van het hele spul (als ie al door lak kan meten)

Measures the thickness of steel, cast iron, aluminum, red copper, zinc, quartz glass, ployethylene, PVC, gray cast iron & nodular cast iron you can choose between measurement in mm or inch

Hier staat dus niet bij dat hij lak kan meten, een lakdiktemeter meet dan ook in micron en niet in mm of inch's.

Ik was in de war met de andere die je (ergens) gepost had.

Daar staat namelijk:
F-probe
Daar staat namelijk dat ie lak, "dye films"??, gepoedercoate lagen, aluminium, chroom, koper, enamel???, papier, rubber,..) om GEMAGNETISEERDE metalen zoals staal, ijzen, alloys?? kan meten.
Die moet je hebben, deze heb je helemaal niks aan volgens mij.