• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carpoint excentrische machine, geschikt voor Meguiar's Ultimate Compound?

Thijspolo6r

Detailing rookie
25 mrt 2018
17
15
28
Goeden avond,
Ik heb deze excentrische polijst machine een keer gratis gekregen.
https://m.formido.nl/carpoint-poets...MI4qjH8IyI2gIVS7ftCh2c0AuoEAQYBiABEgLbxvD_BwE
Aangezien het mooie voor jaar er weer aan komt wil ik me auto een keer polijsten, want de motorkap en dak zitten aardig onder de swirls en andere kleine krasjes.
Nu vraag ik me af of dit een goede machine is om mee te beginnen.
Ik ben dan van plan de meguiars ultimate compound te gebruiken.
Ik ben benieuwd naar jullie advies.
 
Weet niet of discussie over dit apparaat hier in de smaak gaat vallen.

Anyway, is dit een rotary?
Dus enkel een roterende beweging?
Gaat in dat geval waarschijnlijk meer verzieken dan goed doen denk ik.
 
Het is idd een excentrisch bewegende machine.
Heb al veel gelezen dat een excentrisch bewegende machine veiliger is in gebruik dan een rotary machine.
Maar nu vraag ik me af of dat wat is om mee te beginnen.
 
@D!m!tr! - Alleen jij, Tim en de TS waren aan het converseren. :p Dus wie noem je nou een mafkees dan?

Ah, dat professionele poetsapparaat ken ik wel. Dat waren mijn eerste stappen richting het ''autopoetsen''. Met mooi weer, lekker in het zonnetje, potje Commandant erbij en gaan met dat apparaat! :p Daarna lekker met Mer waxen... I-DE-AAL.

Ja... nee... Gewoon niet doen. :p
 
  • Leuk
Reactions: Doktor Klean
Heb wel in de gaten dat dit soort apparaten niet in de smaak valt hier:laughing:
Dan maar opzoek naar een ander apparaat, wat adviezeren jullie?
 
Thijs, de meest simpele machine die wél goed is, dat is toevallig ook een hele goede machine; De DAP. Deze is er in meerdere varianten én pakketten.

Zoek even op het forum, middels de zoekfunctie, naar bijvoorbeeld; ''Machine kiezen'', ''DAP'', ''Starterspakket'', etc. Klik voor het gemak even ''zoek alleen in titels'' aan. :;)

https://www.carclean.com/nl/catalogsearch/result/?q=DAP


EDIT - En ja, het kost wat meer dan zo'n professionele machine van €12,50. :p Niet alleen behaal je met een DAP wél resultaat, maar je doet dit 100x sneller, beter en makkelijker. Daarbij kan je op de DAP verschillende maten backingplates zetten (Waar je de pads op plakt) en zo kan je zo gek als je maar kan bedenken gaan polijsten.

En de machine gaat jaaaaren mee en blijven populair.

Nogmaals, zoek even wat rond en dan worden je vragen vanzelf beantwoord. ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR en Tim
Daar is is al... o_O

FB_IMG_1522005008397.jpg