• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ceramische coating

Django

Detailing trainee
27 apr 2017
10
45
59
Belgie
Tot nu toe heb ik mijn wagens steeds behandeld met wax. Ik ben hier zeer tevreden over...werkt perfect doch is vrij intensief, afhankelijk van de wax.
Waarom heb ik nog geen keramische coating gebruikt? Omdat ik schrik heb om iets te misdoen en de lak van mijn wagens naar de knoppen te helpen.
Mijn vraag dus...welke keramische coating raden jullie aan ? Ik moet dus een coating hebben die zijn werk goed doet, doch ook gemakkelijk aan te brengen is voor de "amateur".
Ik zou het eerst eens willen uitproberen op de wagen van mijn vrouw (bmw f34) :)
Het is een wagen met een lichte kleur...als dat tenminste van belang is.

PS: als de kleur van belang is, zou ik ook graag willen weten wat aanbevolen wordt voor een donkere wagen, namelijk zwart.

Alvast bedankt !
 
Hey Django

Er zijn maar weinig producten die je lak naar de knoppen kunnen helpen. Verkeerd gebruik van producten en/of materialen geeft meer kans op beschadigingen dan het verkeerd aanbrengen van een coating.

Als je een wax aanbrengen al intensief vind, dan raad ik je aan om jezelf eerst meer te verdiepen in coatings. :p Waarom doe je iets, hoe en met wat.

1) Voorbereiding - De lak zo strak mogelijk maken middels polijsten en vervolgens brandschoon.
2) Welke coating voldoet aan jouw eisen en aan welke eisen van een coating aanbrengen kan jij voldoen.
3) Juiste omgeving - Buiten in de zon/regen? Binnen? Curetijden?

Als je dan toch in het diepe wilt springen, dan zou ik waarschijnlijk neigen naar iets als Gyeon - Cancoat. Mocht je dan iets verprutsen of juist eerst willen oefenen, dan heb je nog voldoende product om opnieuw te beginnen. (Opnieuw beginnen is polijsten)
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Zoals hierboven al aangehaald. Eerst eens goed inlezen kwestie coatings. Het is geen rocket science maar om het goed te doen moet je uiteraard wel weten wat je doet.

Gyeon CanCoat zou ik inderdaad ook aanraden.
 
Kleur maakt naar mijn idee eigenlijk niet heel veel uit. Ikzelf heb gewerkt met Nanolex Si3D en vond het erg makkelijk aan te brengen. Als je je hele auto aanpakt (kleien, machinaal polijsten, poetsen etc) is het aanbrengen van een ceramische coating eigenlijk het makkelijkst. Althans, mijn ervaring... Op YouTube staan zoveel filmpjes hoe je een ceramische coating moet aanbrengen. Bekijk ze aandachtig, verdiep je in de materialen en ga aan de gang. Vooral niet bang zijn. Je moet het wel erg gek maken wil je je lak beschadigen bij het aanbrengen van een coating.
 
Ik had zo'n beetje dezelfde situatie. Sinds ik detail altijd een wax gebruikt en wilde graag een keer met een coating aan de slag. Nu kan ik tegenwoordig gebruik maken van een verwarmde en overdekte plek, dus een goed moment om een coating aan te schaffen.

Na wat leeswerk en diverse informatie via CC en YT heb ik gekozen voor de Gyeon one.

Ik moet de detailbeurt nog inplannen, maar verwacht niet dat het aanbrengen heel lastig zal zijn. Alleen zal - in mijn geval - de voorafgaande stappen nog precieser moeten worden uitgevoerd. Na het aanbrengen van een wax kwam ik nog wel eens wat minder goed gepolijste delen tegen en dat wil je met een coating niet hebben.

Succes met je keuze.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Weet iemand wat je best doet als de coating van nanolex na het aanbrengen vegen vertoont op sommige plaatsen?Opnieuw,? polieren? Of niks?
 
Dan zal er helaas niks anders opzitten dan opnieuw polijsten en weer een nieuwe laag aanbrengen ben ik bang...
 
Zuinig geweest maar toch! Ik vermoed dat het niet meer gaat verdwijnen. Coating zit er 3u op nu.
 
Nieuwe laag gezet en nu wel goed resultaat. Op de verpakking staat meerdere lagen mogelijk. Iemand meer dan 2 gezet of id dat het max?
 
Met Si3D? Ik heb het alleen met 1 laag gebruikt en dat zit er nu al zo lang op dat ik een tweede laag niet nodig vind.
 
Ja idd. Heeft na de coating een wax nog nut? Gewoon omdat ik er nog heb?! Vermoed van niet maar toch een vraag...
 
Ik wil mijn meguiers waxen opgebruiken als het enig nut heeft op een coating. Meer wetlook/blink?!
 
denk niet dat het iets gaat doen. Si3D maakt de lak al een heel stuk donkerder en ik denk dat je meer 'last' van de wax gaat hebben dan profijt.
 
Vraag mij ook af of een coating de lak niet dusdanig afsluit, dat een product eroverheen nog iets aan ''looks'' gaat doen. (Lijkt mij niet)

In mijn ervaring ''voed'' een coating wat er misschien nog te voeden valt na goed polijsten. Dus die kers op de taart is dan al behaald. Lijkt mij dus niet dat een wax smeren ineens de lak donkerder zal maken, wetlook zal geven of wat er ook van verwacht. ;)
 
Ik moest even zoeken en vond uiteindelijk niets, maar checkte toen even het forum voor een foto. Hieronder kan je goed zien dat een coating, in dit geval de Sonax - CC36, de lak flink donkerder maakte. -->

20170727_104953-jpg.jpg


20170727_105823-jpg.jpg
 
  • Leuk
Reactions: BZwart