• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Charade metamorfose: Bijna klaar !

jjonkie

Detailing rookie
22 okt 2008
644
0
zoals al aangekondigd hierbij de start van de makeover van mijn laatste aanwinst.

Een prachtige Charade. Technisch puik ding. Alleen niet meer moeders mooiste....

Komende tijd zal ik stukje voor stukje de auto weer in top conditie proberen te brengen...


Plaatjes tijd.........:party:



P1030927.jpg


P1030923.jpg


P1030922.jpg


P1030921.jpg


P1030920.jpg



P1030946.jpg


P1030943.jpg


P1030936.jpg


P1030934.jpg


P1030931.jpg


P1030926.jpg
 
ja die van mij ook, daarom heb ik em ook gekocht....kon deze niet laten staan.........


Nou klein voorproefje dan:

P1030961.jpg

P1030958.jpg
 
dit zijn echt droomklussen....ik weet uit ervaring dat die weer helemaal dieprood wordt (net als je pads trouwens :D )
Daarna de lak wel goed voeden (glaze) en beschermen sealant + waxlaag!
 
Ik zou voor de aardigheid de wagen eens behandelen voor de helft wel en de andere helft niet...zo een weekje rondrijden levert je gegarandeerd veel bekijks op...da's een ideale reclame om te laten zien wat mogelijk is :D
 
ja ik ga er straks maar weer eens aan verder,

Karretje staat lekker in de garage dus kan stoppen en verder gaan wanneer ik wil. Ideaal.

Plan van aanpak is tot nu toe:

SSR3 op een gele pad (heavy cutting)
M80 op een witte pad ( medium cutting )

Na ssr3 lijkt het heel wat maar als je er dan met de M80 achter aan gaat is het verschil wederom enorm. Ik heb bewust voor een zware compound en zware pad gekozen om goed door die laag een te bijten. Er zit nog enorm veel vervuiling op die ik met clayen niet of moeilijk weg krijg. Dus dan maar weg slijpen..

De good old M80 pakt het vervolgens goed op en maakt het rood weer een stuk dieper. Tevens zal de voedende olieën geen kwaad kunnen op deze lak.