Ik vulde altijd mijn steenslag diverse malen met autolak op kleur en blanke lak. Na een aantal dagen drogen schuurde ik de gevulde steenslag waarna er gepolijst werd.
Dit een tijdrovend klus met als klein risico door de blanke lak heen te schuren.
Ik wilde een sneller, makkelijkere en een vriendelijk manier. Na een online zoektocht heb ik besloten om Chipex uit te proberen.
Foto steenslag:
Foto na ontvetten en opvullen 1e keer:
Foto na afvlakken steenslag met blend solution 1e keer:
Foto na opvullen 2e keer:
Foto na afvlakken steenslag met blend solution 2e keer:
Al met al een redelijk resultaat in ongeveer 15 minuten inclusief wachten.
Hieronder nog wat foto’s van de gerepareerd steenslag met iets andere hoek:
Het was geen goedkoop setje uit [emoji636]. Het grote voordeel vind ik de kleur match en afvlakken met de blending solution ofwel geen schuurpapier [emoji4]
Even een korte aanvullen waarom je niet te snel de gerepareerd steenslag moet polijsten:
“Chipex system has a specially patented and formulated additive that hardens the paint once it has cured. The curing period is in the region of two weeks depending on weather conditions.”
Na ongeveer 2 weken is de gevulde steenslag uitgehard en machinaal te polijsten.
Dit een tijdrovend klus met als klein risico door de blanke lak heen te schuren.
Ik wilde een sneller, makkelijkere en een vriendelijk manier. Na een online zoektocht heb ik besloten om Chipex uit te proberen.
Foto steenslag:
Foto na ontvetten en opvullen 1e keer:
Foto na afvlakken steenslag met blend solution 1e keer:
Foto na opvullen 2e keer:
Foto na afvlakken steenslag met blend solution 2e keer:
Al met al een redelijk resultaat in ongeveer 15 minuten inclusief wachten.
Hieronder nog wat foto’s van de gerepareerd steenslag met iets andere hoek:
Het was geen goedkoop setje uit [emoji636]. Het grote voordeel vind ik de kleur match en afvlakken met de blending solution ofwel geen schuurpapier [emoji4]
Even een korte aanvullen waarom je niet te snel de gerepareerd steenslag moet polijsten:
“Chipex system has a specially patented and formulated additive that hardens the paint once it has cured. The curing period is in the region of two weeks depending on weather conditions.”
Na ongeveer 2 weken is de gevulde steenslag uitgehard en machinaal te polijsten.
Laatst bewerkt: