• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

chrome velgen zwaar verwaarloosd

polo-polo

Detailing rookie
8 mrt 2010
12
0
hey mensen,


ik ben nieuw op dit forum heb me net aangemeld ben geen cleaner eigenlijk maar probeer mn auto wel (redelijk) schoon te houden!

heb het forum een beetje door zitten spitten maar kon niet echt vinden wat ik wilde,
vandaar dat ik het aan jullie wil vragen!

heb net een jaar mn rijbewijs en had gewoon standaard velgen+wieldoppen onder mn auto dit wilde ik niet dus nieuwe velgen gehaald ong half jaar geleden het zijn keskin jubileums in het chrome.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

ik hield ze keuring netjes bij totdat de winter er aan kwam, ik dacht dat ze de winter wel zouden overleven dus er gewoon onder laten zitten ipv de oude winterbanden eronder te doen maar dit is toch een andere winter dan de vorige jaren! :confused: ze hebben er de hele winter onder gezeten en nu zijn ze flink wat verwaarloosd!!

maar ik heb geen idee hoe ik ze weer netjes krijg?? deed het normaal met een mequiars velgensopje (paarse fles) maar dit haalde nu niet zoveel meer uit..

dus nu wilde ik jullie vragen hoe dit op te lossen heb helaas nog geen foto ervan anders had ik die er op gezet!!

heb het forum ook beetje doorgelezen maar kom dr niet wijs uit welke producten het effectiefst zijn

miss dat jullie alvast een klein lijstje kunnen maken met dingen die er wel makkelijk voor zijn!?
ze zijn het ergste op de plekken waar de boutjes zitten, en er lopen een soort bruine strepen over mn vlegbed..

dan maak ik eerdaags een foto en zet die online, denk dat jullie het makkelijker kunnen zeggen aan de hand van een foto :ja

groeten ewout
 
Zo, dat is inderdaad wel een lap chroom.

Foto's geven inderdaad een beter zicht op het probleem. Ga niet te snel aan de slag, wacht de tips af.
Of maak een o zo waardevolle afspraak bij CC. Voor de tussentijd, een laagje WD40 kan nooit kwaad.
Beschermt en lost veel vuiligheid op. Daarbij maakt het vet en zo werkt een ontvetter straks weer beter...

Hans
 
Denken dat je in de winter ongeschonden met verchroomde of gepolijsten velgen kan blijven rijden is vrij naïef te noemen, maar dit zal je dus geen 2e keer doen mag ik aannemen :confused:

In afwachting van je foto's kan ik je iig al het 1 en ander aanraden waarmee ik zelf ervaring heb opgedaan met verschillende chroomdelen/velgen.
Probeer is om met producten als Meguiar's All Metal Polish of bijvoorbeeld de poducten van Mothers, die hebben de M & A Polish en ook een verbeterde versie, de Billet Metal Polish je velgen weer glanzend te krijgen.

Aanbrengen in kleine delen, met goede hulpstukken zoals de LC gele Cone of voor een nog fijnere finish kan je de blauwe nemen maar ook dingen als een wollen polijstbal zijn zeker aan te bevelen. :ja

Denk eraan dat je de snelheid LAAG houdt tijdens het polishen. Een veelgemaakte fout met deze materialen is dat men de boormachine in handen neemt en op "standje roekeloos" de boel aan gort staat te draaien. Kans op verbranding en aanhechting van je product aan je oppervlak is dan vele malen groter dan wanneer je met beleid en op lagere snelheden deze producten gebruikt en verwerkt.
Nawrijven met een wat oudere microfiber doek volstaat, schrik niet als deze helemaal zwart uitslaat. (m.a.w. niet weer gebruiken op lakwerk, uitsluitend nog voor dergelijke klussen als velgen, uitlaten, sierlijsten, bumpers, etc etc.)

Suc6 ermee :cool:
 
RedCat zei:
Zo, dat is inderdaad wel een lap chroom.

Foto's geven inderdaad een beter zicht op het probleem. Ga niet te snel aan de slag, wacht de tips af.
Of maak een o zo waardevolle afspraak bij CC. Voor de tussentijd, een laagje WD40 kan nooit kwaad.
Beschermt en lost veel vuiligheid op. Daarbij maakt het vet en zo werkt een ontvetter straks weer beter...

Hans

goeie tip:)^

ga ze morgen eerst eens inspuiten met de wd-40:-b
 
Havanna zei:
Denken dat je in de winter ongeschonden met verchroomde of gepolijsten velgen kan blijven rijden is vrij naïef te noemen, maar dit zal je dus geen 2e keer doen mag ik aannemen :confused:

komt ook omdat ik nog maar net auto rij, wist totaal niet dat het weer zon invloed op je velgen kan hebben, maar dit zal zeker geen 2e keer meer gebeuren:no

hoop morgen de fotos erop te hebben als ik er tijd voor krijg;)
 
let HEEL GOED OP met het behandelen/polishen van verchroomde velgen...
het ligt heel erg aan de kwaliteit velgen en het chroom wat het kan hebben qua polish....
liever eerst een chemische polish proberen voordat je aan een schurende polish gaat....
wanneer je door de chroomlaag heen bent, kun je heel die velg opnieuw laten verchromen, en dat is een kostbaar klusje......
 
Ik zou in eerste instantie de smartwax bleu b gone proberen, goede ervaring mee op slecht onderhouden chroomwerk
 
Echte kwaliteitscroom kan probleemloos de winter overleven :!
Want die croomlaag is ongelooflijk hard, en daar heeft zout geen invloed op.

Maar bij die after market bling-bling velgen is het bijna allemaal zwakjes.
In sommige gevallen gewoon gespoten zelfs ipv in een bad.

Ik zou alvast geen schurende polish gebruiken, dus geen meguiar's all metal polish.
Zoals ivo's zegt een chemische polish, en die dan icm met een witte/zwarte LC handpad.

Maar een foto van de "schade" zal veel doen om je op het juiste pad te helpen :ja
 
Dat kan idd de klus wel klaren, maar ik bedoel eerder een chemische metal polish genre CG metal shine of blue-b-gone.
Daar heb ik icm met een witte LC handpad al heel wat chroom of blinkende spullen een 2de leven gegeven.
Heb zelf vrij veel polished inox onderdelen onder de motorkap, en die vragen ook veel onderhoud.

Zullen vast nog wel andere merken zijn die zulke chemische metal polishes aanbieden, maar daar kan ik niet over meepraten wegens nog niet getest.
 
Geen chroom, maar aluminium. Kijk eens wat ik laatst heb gedaan. Glimmen nu weer als chroom en door de RIM-wax nog steeds.........
Misschien het overwegen waard om eens een stukje van de achterzijde van je velgbed te proberen.

https://forum.Carclean.com/cc_postst5620/Aluminium-Duivel.aspx
 
tadadadaaaaaaaaa....

heb een tweetal fotos gemaakt, hope dat jullie er wat mee kunnnen:-"

fotootje 1:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

fotootje 2:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

gooi jullie ideeen er maar op los en zeg er alsjeblieft bij hoe ik het dan aan moet pakken:confused:

denk zelf dat de vuilophoping wel weg te krijgen is maar het gaat meer om mn velgbed!?!? (denk ik??)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb 3 weken geleden geprobeerd met een sopje, daar krijg je het ergste wel mee weg maar dan blijft er nog aanslag achter:(

maak ze schoon met een MFdoek en Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner!

miss een borstel erop proberen?? of heeft dat niet zoveel nut aangezien het oppervlakkige vuil wel makkelijker weg te krijgen is??
 
polo-polo zei:
heb 3 weken geleden geprobeerd met een sopje, daar krijg je het ergste wel mee weg maar dan blijft er nog aanslag achter

Borstel of niet als je ze maar ff schoner maakt dan op deze foto's
Aan de pitjes te zien schat ik in dat het chroom op aluminium is en dat de aluminium verweerd is geraakt.
Afhankelijk van hoe ver dat proces is, is het redelijk tot vrijwel niet te herstellen.

Maar eerst maar eens een sopje :ja

Hans
 
Even denken: waarom sopje ... omdat ik 1000% zeker weet dat je dan er al meer vuil vanaf hebt gehaald dan nu op deze foto's te zien is.
Ik zou even OF contact opnemen met carclean, OF hier even afwachten qua antwoorden betreffende het gebruik van een velgenborstel op chromen velgen zoals deze.
De EZ-brush wordt veelal gebruikt maar ik twijfel even of dit geen kwaad kan doen bij jouw chromen velgen.
Waarom dit: omdat aanvankelijk ik wilde zeggen dat je nl met een goede velgenborstel al véél verder komt dan met een microfiber doekje + cleaner.
Als het gewoon kan met de borstel dan zou mijn stappenplan zijn:
- sopje + borstel
- verdunde APC / verdunde velgenreiniger
- kleien
- aan de poets met MF en Meg's

Denk dat je dan al mega verder bent dan de huidige staat.