• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cinquecento van vriendin

Pascal-X

Detailing rookie
31 jul 2008
166
0
Hey,

Aanstaande weekend wil ik gaan beginnen met de eerste machinale detailing. Het eerste slachtoffer wordt de cinquecento van mijn vriendin.

Deze zit echt vol met kleine krasjes en swirls! Het is een zwarte en daarop vallen de krasjes echt belachelijk veel op.

Wat mijn plan van aanpak wordt:
Super slick
Kleien
ssr2.5
ssr1
professional polish
black hole
ex-p
natty's blue

Trims worden gedaan met trim restorer en natuurlijk wordt de rest ook niet overgeslagen van de auto :D

Natuurlijk komen er hier voor en na foto's van! :)^
 
Waarom zou de de polish nog gebruiken als je ook al de SSR's gebruikt? Is dat niet dubbelop? Ik ben uiteraard wel benieuwd naar de resultaten!
 
ik zat ook al te twijfelen of het niet dubbelop zou zijn, maarja aangezien het me meissie auto is maakt dat extra mij niks uit! Laten we maar zeggen dat het iets van extra toevoeging is in plaats van dubbelop :D
 
Ik denk dat de Professional Polish niet nodig zal zijn. De SSR1 werkt al goed strak af, mocht je toch nog kleine swirls zien dan kan je nabehandelen met Pro Polish.

Je kan ook proberen om juist de SSR1 over te slaan en de Pro Polish als nabewerking te doen. Het is elke keer afhankelijk van het laktype wat het best werkt.

Pro Polish is in ieder geval erg veelzijdig. Als de auto in goede staat gebracht is kan je hem met alleen de Pro Polish prima cleaneren en bijhouden.

Maar ik ben benieuwd naar het project!
 
heb helaas geen tijd gehad voor de auto dit weekend. Ga nu eerst maar deze week ergens of aankomend weekend mijn punto onder handen nemen. :D
 
Nou heb deze auto dus gisteren heel snel moeten doen, want hij wordt verkocht! De deuren waren bestickerd dus die heb ik extra moeten aanpakken want je bleef het zien.

Zo'n erge bekraste auto ben ik nog niet tegen gekomen!!! RDS'en waar je serieus BANG van werd 8-()) ! Ik heb ook maar zo'n 60-70% weg gekregen en nog zat de auto helemaal onder!!!

Gewassen met SS&S
Gekleid
Foamed Woolpad met Pro Polish
Gele LC Pad met Pro Polish (alleen de deuren vanwege de stickers die je nog zag zitten!)
Witte LC Pad met Pro Polish
Zwarte LC Pad met Black Hole
Natty's Blue

Trims en Bumpers met Trim Restorer
Ruiten met APC 1:10
Banden met APC 1:10 en Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
Velgen/Wieldoppen met Wheel Brightener

Interieur schoongemaakt met APC 1:10 en plaatselijk 1:4. Daarna afgewerkt met Natural Look.

Helaas heb ik geen foto's want ik was hiermee om 1 uur begonnen en half 6 was ik klaar en begon het te regenen! Mevrouw was wel super en super blij en wist niet dat ik hem nog zo zwart en shiny kon krijgen!! :cool:

Ik heb alles gedaan met Pro Polish, vanwege dat ik redelijke haast had en dat de auto er alleen goed uit moest zien. Ik had hem nog wel strakker kunnen krijgen als ik met SSR was gaan werken, maar dat had nog meer tijd gekost en die had ik helaas niet.
 
Jammer dat je geen foto's hebt gemaakt... Ben nu eigenlijk best wel benieuwd naar de correctie die je hebt kunnen behalen.
Waarschijnlijk had je veel meer resultaat kunnen boeken met het eerste plan van aanpak (de SSR serie), maar zoals je zei was er niet veel tijd vanwege verkoop. Op zich wel jammer, want je kan er dan niet zoveel van genieten.
Wel snel trouwens, 5 uurtjes buffelen...

Zag je nog verschil voor en na het aanbrengen van de Black Hole...?
 
Zo op het eerste oog zag ik niet heel veel verschil met een laagje black hole! Dit komt ook voornamelijk omdat ik niet eens tijd had om te kijken, maar ben gelijk verder gegaan met de natty's :D