• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Renault Megane Cabrio van mijn vriendin - update-

Het is helemaal niet moeilijk hoor picasso.
Zorg er wel voor dat je zeker weet dat de letters geplakt zijn en niet vastzitten met pinnetjes :-d

- letters verwarmen met een haardroger zodat de lijm zacht word
- met tandzijde de letters "lossnijden"
- de meeste lijmresten met de vingers verwijderen ("rollen" werkt het beste)
- met stickerverwijderaar of iets dergelijks de resterende lijm verwijderen

Er bleven toen nog wat vuile restanten achter die met IPA 1:1 vlot verdwenen.

Tenslotte heb ik handmatig met Meguiar's Ultimate Compound op een foampad de afdrukken grotendeels verwijderd (let wel: onder de Brinkmann zijn er vaag nog afdrukken te zien maar de wagen moet nog volledig gepolijst worden en deze plekken krijgen dan vanzelfsprekend wat extra aandacht)

In uw mailbox! :lol

Aanvulling: er bestaat trouwens reeds een topic over emblemen verwijderen [topic=3219] klik [/topic]

Ik ben inmiddels bezig aan dit project, het polijsten van de megane zit er bijna op, de afwerking volgt nog.

Dit blijkt overigens geen vlekkeloos project te zijn:

- de swirls op de lak zijn niet zichtbaar met 500 watt bouwlampen, met de Brinkman en ledlamp zijn ze wel te zien maar blijkbaar niet te fotograferen...:(

- het wetsanden van de bijgewerkte lakschades is misgelopen (tijdens het wetsanden kleurt de aangebrachte lak zwart en is rubberachtig), ik ben opnieuw begonnen....:-/

- tot overmaat van ramp bleek vandaag de velcro van 1 van mijn backingplates gedeeltelijk los te laten (waardoor mijn dap klonk als een helicopter :lol )....ik heb ze inmiddels geplakt, hopelijk houdt de reparatie...:-/

Omdat ik er maar niet in slaag de lakdefecten op de gevoelige plaat vast te leggen zullen er nauwelijks "tijdens" foto's zijn. :(

Tot nu toe heb ik enkel deze kleine "sneak-preview" :ja

project018.webp

Bedankt voor de reacties!

Vandaag helaas geen tijd gehad om verder te doen en morgen staat er ook al een non-detailing-activiteit gepland...het is immers schoolvakantie..:ja

Inmiddels is dit project (voorlopig) afgerond.....dit was een project waar ik naar uitgekeken had en veel van verwachtte. :ja

De realiteit was ietsje anders.... het werken aan deze wagen bleek eerder een bron van frustratie en demotivatie dan van plezier. :(
Redenen daarvoor konden jullie hierboven al lezen: swirls waren heel moeilijk te zien met kunstmatige verlichting (beetje moeilijk controleren of iets verwijderd is als je het niet kan zien :-" ) in de volle zon echter blijven er nog genoeg defecten zichtbaar... de random deep scratches kreeg/krijg ik er niet uit....bijwerken+wetsanden van beschadigingen liep ook op een sisser af, mooie voor/na foto's nemen wou ook al niet lukken enz...misschien heb ik de lat voor mezelf te hoog gelegd of er teveel van verwacht, in elk geval voor de tijd en moeite die ik besteed heb aan deze wagen vind ik het resultaat niet bijzonder.:no

Soit, genoeg geklaag, omdat ik het project persoonlijk geen succes vind en de foto's geen show-off waardig plaats ik enkel hier een paar na-foto's ter (voorlopige) afronding van dit project:
apres005.webp

na011.webp

apres015.webp

Reflectie (ps. de lichte strepen zijn streepjes zonlicht die door de haag heen kwamen)
apres012.webp

Laatste foto (...zoek de eigenares van de wagen ;) )
apres018.webp

Ziet er zekers wel erg goed uit:-)^ .

Zilvergrijs is gewoon een lastige kleur , je ziet er niet veel op.En des te lastiger om correctie uit te voeren.

Bedankt picasso, ik heb er wel enkel de beste foto's geplaatst natuurlijk...:-"

Goede foto's nemen is ook een kunst (die ik niet zo goed beheers), geloof het of niet maar ik heb voor/na foto's waarop je nauwelijks verschil ziet tussen de twee (sterker nog: soms ziet de wagen er op de "voor" foto beter uit dan op de "na"foto ]-0 , maar dit heeft dan weer met het weer en lichtinval te maken)

Ook bedankt RST-Smurf, inderdaad een heel vervelende kleur, ik moet eerlijk zeggen dat ik gevloekt heb toen ik de wagen na het polijsten in de zon zette en zag wat er toen plots allemaal zichtbaar werd...]-0

Even dit oude topic vanonder het stof gehaald.....reden: een eigen wagen (of in dit geval; die van mijn vriendin) is natuurlijk een neverending project...:-/

De afgelopen dagen heb ik dus de megane eventjes opgefrist:

-gewassen met Meg's Gold Class
-gekleid met Poorboy's klei icm Last Touch 1:1
-plaatselijk krassen aangepakt met Dap500+witte polishing spotpad+Ultimate Compound
-ipa-wipedown
-gewaxed met Autoglym Hd wax

Kras rechtsboven logo achterklep:
zomerprep006.webp

Na 1 pass met het dapje:

zomerprep015.webp

Volgende foto's wou ik jullie zeker niet onthouden!
Op de spiegelkap aan de passagierskant zaten enkele bijzonder lelijke krassen, na het bekijken ervan was ik er zo goed als van overtuigd dat dit een zaak van bijtippen met lak + wetsanden zou worden, oordeel zelf:
zomerprep010.webp

Ik besloot toch eerst eens polijsten te proberen en tot mijn verbazing zag ik (na 1 pass met de dap500) het volgende resultaat:
zomerprep012.webp

Moraal van dit verhaal: krassen op kunststof zijn vaak heel moeilijk in te schatten! Het is niet de eerste keer dat ik dacht een kras op gespoten kunststof niet te kunnen wegpolijsten en dat in de praktijk deze bijna moeiteloos verdween. Dus het loont de moeite om alvorens met de laktstift aan de gang te gaan eerst het polijsten een kans te geven. :ja

Anyway, de megane staat er nu zo bij:
zomerprep024.webp

Laat de zomer maar komen zou ik zeggen......:party

Bedankt jeffrey rallye en Vampire!
@grandscenicman bedoel je dit? Is inderdaad een soort lelijke doorzichtige beschermsticker of zoiets......ik heb er aan gedacht deze te verwijderen maar ik weet niet zeker of dit makkelijk/veilig kan?
001-1.webp