• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cirkels van poetsmachine op motorksp te zien

Ros1974

Detailing trainee
19 mrt 2011
10
47
Hallo!
Net mijn nieuwe 2ehands auto opgehaald zie ik dat heel de motorkap van boven Nasr beneden onder rijen ronde krassen zit waardoor het lijkt alsof ze met een poetsmachine te hard hun best hebben gedaan.....

Hoe krijg ik dit het beste weg?
Ik heb donkere metallic lak van 3 jr oud....

Lukt het met polijsten of moet ik het anders aanpakken???

Waarschijnlijk zijn dat hologrammen deze zijn er normaal met een DAP tamelijk vlot uit te polijsten met een medium polish. Dus eens proberen met bijvoorbeeld mezzo op wit, of moest dat er niet komen dan op oranje. Daarna keertje met finale nagaan op lichtgroen/zwart. Moest je niet in het bezit zijn van de juiste middelen dan kan je wel hulp/staaltjes krijgen van forumlid uit jouw omgeving.

klinkt inderdaad als iets tussen halogrammen en of hele zware swirls.
het kan nu nog alles zijn.

als je een foto kunt plaatsen, dit verduidelijkt een hoop! :cool

Kan je er een foto van maken???Dit zegt meer dan wat woorden;) :idee

En mischien handig om te weten waar je ongeveer vandaan komt.Mischien is er iemand bij je in de buurt die er wel naar wilt kijken en samen met jou dit wilt gaan proberen te verhelpen;)

Ronde krassen lijken mij niet als hologrammen.
Vielen deze je op nadat je de auto een keertje gewassen hebt, zo ja dan denk ik dat de verkoper de swirls verbogen heeft met een product waar veel vulmiddellen ( fillers ) in zaten.
Na de wasbeurt ben je die kwijt geraakt en zie je de was(straat)krassen weer.
Maar goed het blijft speculatief, foto doet wonderen ( woonplaats ook mocht iemand zich genegen te voelen om je er mee te helpen )

Alvast bedankt voor de reacties,ik heb een plaatje gemaakt en bijgevoegd (voor zover je er iets op kan zien).

"Je ziet de strepen van boven naar beneden naast elkaar en die strepen zijn dan aaneengesloten cirkels van een diameter of 12-15 cm"

Het viel me pas op in de zon, eerder met bewolking was het niet te zien.
Het lijkt mij alsof er een poetsmachine is gebruikt (zo staan de sporen in ieder geval).

Ik zat er al aan te denken om de DAP500 starterpakket te kopen, denk dat ik daar een aardig eind mee kan komen.

OKee, denk zelf ook dat het hologrammen zijn, maar.... hoe komen die er? (Wat is er verkeerd gedaan?)
En, misschien wel belangrijker, HOE krijg ik het weer helemaal netjes?

Deze hologrammen zullen ontstaan zijn doordat er met een roterende machine gewerkt is door iemand die er niet goed mee om kan gaan.

Finishen met een rotery blijft in mijn ogen een hele kunst en vraagt om zeer veel (lees: goede) ervaring.

Het beste is finishen met een DA machine.

Maar goed, bij de meeste dealers wordt er eventjes snel een rotary over de wagen gehaal met producten als cartech om kosten te besparen en op een vlotte manier swirls enz te verbergen door de gebruikte fillers in deze producten.

Om je vraag te beantwoorden hoe dit op te lossen:

Met een DA machine en zwarte pad Monello finale aan te brengen.
Maar er zal vast wel iemand in je omgeving wonen die je daarbij kan helpen.

Ik kom uit Capelle ad IJssel dus mocht dit in je buurt zijn, You're welcome!

Greetz Rob aka Vadebo

Ron,

Ik woon 15 km verder dus ga het zeker onthouden.
Ik dacht eraan om de DAP 500 of 900 aan te schaffen in een combi-pakket met allerlei schijfen en smeersels van Poorworld, zou ik hier iets mee kunnen?

Tja , kan je vertellen om wat voor wagen het gaat????

Zo staan de wagens uit de VAG groep bekent om hun harde lakken en dan ben je met de Monello serie beter uit de voeten;) .

Heb hier de Poorboys en Monello spullen staan , dus als je Bodegraven niet te ver vindt dan kunnen we kijken wat het beste werkt;)

Ff gezien je Nickname Ros1974.
Heet jij niet van Rosmalen van je achternaam en heb jij bij den Hoed les gehad op de TS Schiebroek (metselopleiding). En zat jij toen niet bij de vrijwillige brandweer?

Zo ja, dan hebben wij bij elkaar in de klas gezeten ;-)

Greetz

Vadebo, nee helaas dat ben ik niet ?

Smurf, bodegraven is zeker niet te ver en ja het betreft een VAG auto....
Dus ik denk dat ik me aanbevolen hou om eens e.e.à. te proberen.
Ik ga t je dan laten weten.

Ros1974 zei:
Wat is het verschil dan tussen poorboys en monello?

SSR is een allround polijstmiddel: kan in de volle zon worden gebruikt, easy on, wasy off.
Monello is meer gericht op de harde (duitse VAG lakken), maar ook perfect te gebruiken op andere soorten lakken.

Elk middel heeft z'n voordeel en z'n nadeel. ;)

Ros19474 zei:
En, hoe zou het plan dan worden? Wassen en dan....
Wat wil je? handmatig detailen of machinaal detailen?

Lees bovenstaande eens eerst door en kies wat je zelf wilt.

Overigens vind je HIER nog véél meer informatie.

Ikzelf zou kiezen voor een behandeling met de machine, zeker voor de liggende vlakken. Aangezien de lak donkerblauw metallic is, zie je hier best wel lichte krasjes in hier en daar, dus die wil ik dan ook meteen aanpakken.
Ik heb nu een poetsmachine zo groot als een slijpmachine en die vond ik te lomp voor in ieder geval de zijkanten.
Daarnaast heb ik daarbij slechts een gewatteerde hoes dus dat is ook niet denderend.
Ik denk dus dat het een dap500 gaat worden en dan kijk ik ff wat voor middel en schijf ik ga gebruiken. Aanbiedingen voor hulp zijn inmiddels ook al gearriveerd (dank)