• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroen 2 CV 6

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Afgelopen weekend een eendje op bezoek gehad.

De eerste keer dat ik een single stage lak ging behandelen.

Heel veel testspots gedaan omdat ik bang was door de lak heen te gaan als ik te zware spullen zou gebruiken(lakdikte meting varieerde van 150 tot 1080 micron). De Rotary wilde ik zowiezo niet gaan gebruiken omdat er zoveel randjes aan de auto zitten dat je of 6 uur aan het afplakken zou zijn of er beschadigingen zouden ontstaan.

Uiteindelijk kwam ik op het zelfde resultaat met de Meguiars M105 of de Menzerna Intensive Polish i.c.m. orange lc pad. Voordeel van de Intensive Polish is dat deze niet zoveel stoft als de M105, dus maar voor de Intensive Polish gegaan.
Daarna gefinished met de final finish icm witte LC pad.

Vervolg stappen (zoals altijd):
- Blackhole
- EX-P
- Collinite 476S
- 2 x Natty's Blue

Op de foto's is te zien dat er best wat roestplekken aanwezig waren, uiteraard was hier niks aan te doen, maar de rooie aanslag die dit veroorzaakte op de rest van de lak is wel weg.

De chromen/metalen onderdelen zijn allemaal behandeldt met meguirs metal polish.

De foto's

'Voor'
11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

110.jpg


Even wassen en daarna de schade inspecteren:
21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg


31.jpg


Even de lakdikte meten, waardes tussen de 150 en 1080! micron, zelfs op een en dezelfde paneel. Dit is dus ook de reden dat ik heen rotary wilde gebruiken, geen idee waar de lak dik en waar de lak dun was.
32.jpg

33.jpg


Het chroom/metaal zo goed mogelijk laten glimmen
Voor
41.jpg

Na
42.jpg

Voor
43.jpg

Na
44.jpg


Vervolgens was het zondagmiddag toen ik klaar was, het regende als een gek en daarom maar foto's binnen gemaakt, helaas zijn de foto's niet echt gelukt, hele vreemde kleuren..
51.jpg

52.jpg

53.jpg

54.jpg

55.jpg

56.jpg

57.jpg

58.jpg

59.jpg

510.jpg

511.jpg

512.jpg


Uiteindelijk ging de zon toch nog schijnen toen de auto weer werdt opgehaald en kon ik nog even snel wat foto's schieten:"
61.jpg

62.jpg

64.jpg

66.jpg

67.jpg

68.jpg

69.jpg

610.jpg

611.jpg


3 vorige detailklussen op 1 foto erbij:D
63.jpg


De dader:
65.jpg
 
Geinig ding! Die 1080 zal wel een plamuurplek geweest zijn.
 
Bedankt allemaal,

Ja daar ga ik ook vanuit op dat zelfde paneel metingen gedaan van 150 - 300 - 700 - 1000 dus echt van alles.

Die 'vlekken' op de achterruitjes zijn het familiewapen van de eigenaar en die wilde het niet op de foto hebben, ik heb die dus "weg-geswirled"
 
Mooi resultaat :)^
Mijn eerste auto was een 2cv , denk er nog steeds met plezier (en spijt dat ik hem weg heb gedaan...) aan terug.
 
@Ton Coronel: Weer zo'n dankbaar object! Zo heb je echt eer van je werk, net als met de auto van je moeder. Eend was overigens ook mijn eerste auto. Kreeg ik van mijn stiefzus toen ik 16 was. Ze was een klein dingetje vergeten te vertellen. Hij stond bij Hazeldonk en er kwamen behoorlijk zwarte wolken uit de uitlaat. Samen met de oudere broer van mijn beste vriend naar de grens met een 5 liter blik olie. Ik weet nog goed dat we op de terugweg met de grootst mogelijke moeite over de Brienenoordbrug kwamen. Heuvelaf ging ineens veel beter:)_[] Ander blok erin en we hebben er nog 2 jaar mee door het bos gecrossed.
Ik wil graag een keertje meelopen met een poetsklus. Leergierig;) Ik meld me wel.
Probleem met foto's binnen komt idd door de witbalans. Sommige camera's hebben in het menu de mogelijkheid om de witbalans op kunstlicht in te stellen. Moet je maar eens naar kijken.
 
Mooi gedaan! Ik neem aan dat alle randjes nogal wat tijd kosten om goed schoon te maken?

Ik mis alleen op je foto's je nieuwe detailklus ;)
 
Tjah ik moet u allen eerlijk bekennen dat ik echt NIKS heb met zo'n eendje, ik was blij verrast dat ik de lak nog zo goed kon ophalen maar ik ben te jong voor een jeugdsentiment met eendjes:D, dwz ik ben verwend met auto's waarvan het plaatwerk dikker was dan 0,5 MM :D

@Vroem: Prima laat maar wat horen!
@DKBM: Randjes randjes en nog een randjes! :0
@DKBM: Nieuwe detailklus????
 
@DKBM: OWWWW DIEEEE :D nog even een weekje of 2a3 geduld voordat ie er is.... kan niet w88!!!

@Soepergrover: De roestplekken op zich heb ik niks aan gedaan omdat ik bang was dat de lak er af zou brokkelen. Wel voorzichtig met (oude) klei rond de roestplek de aanslag van de roest verwijderd.
Met polijsten niet tegen de roestplekken komen, is niet goed voor de lak en je pad, stel je voor dat er een stukje lak loskomt en die komt onder je pad 8o

@SaaBerry: Wat er gedemonteerd kon worden heb ik ook gedemonteerd, sommige delen gingen niet makkelijk los en heb ik dan ook laten zitten, ik heb ook niet met de rotary gewerkt, stukje polijsten met de exenter kon geen kwaad. Wel een hoop gerommel om residu weg te halen uit de randjes....
 
:)^ :)^ :)^ respect
dit zijn de echte detail klussen
beter dan een auto van 2 , 3 jaar oud te doen dat is kinderspel
zeer mooi resultaat eigenaar zal wel zeer blij zijn met je

nogmaals diep respect
doorgaan zo