Afgelopen weekend een eendje op bezoek gehad.
De eerste keer dat ik een single stage lak ging behandelen.
Heel veel testspots gedaan omdat ik bang was door de lak heen te gaan als ik te zware spullen zou gebruiken(lakdikte meting varieerde van 150 tot 1080 micron). De Rotary wilde ik zowiezo niet gaan gebruiken omdat er zoveel randjes aan de auto zitten dat je of 6 uur aan het afplakken zou zijn of er beschadigingen zouden ontstaan.
Uiteindelijk kwam ik op het zelfde resultaat met de Meguiars M105 of de Menzerna Intensive Polish i.c.m. orange lc pad. Voordeel van de Intensive Polish is dat deze niet zoveel stoft als de M105, dus maar voor de Intensive Polish gegaan.
Daarna gefinished met de final finish icm witte LC pad.
Vervolg stappen (zoals altijd):
- Blackhole
- EX-P
- Collinite 476S
- 2 x Natty's Blue
Op de foto's is te zien dat er best wat roestplekken aanwezig waren, uiteraard was hier niks aan te doen, maar de rooie aanslag die dit veroorzaakte op de rest van de lak is wel weg.
De chromen/metalen onderdelen zijn allemaal behandeldt met meguirs metal polish.
De foto's
'Voor'
Even wassen en daarna de schade inspecteren:
Even de lakdikte meten, waardes tussen de 150 en 1080! micron, zelfs op een en dezelfde paneel. Dit is dus ook de reden dat ik heen rotary wilde gebruiken, geen idee waar de lak dik en waar de lak dun was.
Het chroom/metaal zo goed mogelijk laten glimmen
Voor
Na
Voor
Na
Vervolgens was het zondagmiddag toen ik klaar was, het regende als een gek en daarom maar foto's binnen gemaakt, helaas zijn de foto's niet echt gelukt, hele vreemde kleuren..
Uiteindelijk ging de zon toch nog schijnen toen de auto weer werdt opgehaald en kon ik nog even snel wat foto's schieten:"
3 vorige detailklussen op 1 foto erbij
De dader:
De eerste keer dat ik een single stage lak ging behandelen.
Heel veel testspots gedaan omdat ik bang was door de lak heen te gaan als ik te zware spullen zou gebruiken(lakdikte meting varieerde van 150 tot 1080 micron). De Rotary wilde ik zowiezo niet gaan gebruiken omdat er zoveel randjes aan de auto zitten dat je of 6 uur aan het afplakken zou zijn of er beschadigingen zouden ontstaan.
Uiteindelijk kwam ik op het zelfde resultaat met de Meguiars M105 of de Menzerna Intensive Polish i.c.m. orange lc pad. Voordeel van de Intensive Polish is dat deze niet zoveel stoft als de M105, dus maar voor de Intensive Polish gegaan.
Daarna gefinished met de final finish icm witte LC pad.
Vervolg stappen (zoals altijd):
- Blackhole
- EX-P
- Collinite 476S
- 2 x Natty's Blue
Op de foto's is te zien dat er best wat roestplekken aanwezig waren, uiteraard was hier niks aan te doen, maar de rooie aanslag die dit veroorzaakte op de rest van de lak is wel weg.
De chromen/metalen onderdelen zijn allemaal behandeldt met meguirs metal polish.
De foto's
'Voor'
Even wassen en daarna de schade inspecteren:
Even de lakdikte meten, waardes tussen de 150 en 1080! micron, zelfs op een en dezelfde paneel. Dit is dus ook de reden dat ik heen rotary wilde gebruiken, geen idee waar de lak dik en waar de lak dun was.
Het chroom/metaal zo goed mogelijk laten glimmen
Voor
Na
Voor
Na
Vervolgens was het zondagmiddag toen ik klaar was, het regende als een gek en daarom maar foto's binnen gemaakt, helaas zijn de foto's niet echt gelukt, hele vreemde kleuren..
Uiteindelijk ging de zon toch nog schijnen toen de auto weer werdt opgehaald en kon ik nog even snel wat foto's schieten:"
3 vorige detailklussen op 1 foto erbij
De dader: