• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroen C-crosser

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
63
Vandaag weer een klant erbij.
Na telefoontje en mailtjes is werkcollega Kris met zijn C-crosser langsgekomen.
De kleur is zwart perlé.
Kris was vol aandacht om iets bij te leren om zijn zwart "wagentje" in de toekomst beter te onderhouden...
Na de auto gewassen te hebben(met Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo)en de velgen(wieldeksels)met APC bewerkt te hebben zijn we rond de wagen gewandeld en vastgesteld dat er hier en daar wel wat gebruikssporen waren.
Redelijk wat swirls(sponsgevolgen...) en enkele kleine krasjes op zijkanten en achterbumper.
De kleur is natuurlijk ideaal om elke fout in de kijker te zetten.
Hier enkel probleempjes....
swirls
swirlsC-crosser.webp

En enkele krasjes
krasjesC-crosser.webp

krasjesachterbumperC-crosser.webp

rechterkrasC-crosser.webp

Dan zijn we begonnen met een kleibeurt en er was weinig of geen vervuiling.
De wagen is ook maar een dikke drie maand oud.....
Na het kleiwerk hebben we het polijstwerk gedaan.
Gestart met SSR1 op witte pad gaf niet het gewenste resultaat en was iets te zacht.
Dan maar overgeschakeld op SSR2 op licht groen en dit was een veel beter resultaat.
De krassen heb ik met heavy green en SSR3 behandeld en hier mee zijn de krassen voor 99% verdwenen.
Wegens de warme zon die zich liet zien was er wel veel poedervorming!
Dan heb ik met een rode pad Black hole aangebracht en als topcoat heb ik PB EXP Pure Sealant aangebracht met gele Kompressorpad.
Ik heb nog eens geprobeerd met Mothers Wax Reflections Advanced Top Coat of er nog iets meer in zat maar dit gaf geen beter resultaat.
Dan heb ik de wieldeksels met PB Wheelsealant een beschermlaagje gegeven en de banden behandeld met Mothers Wax Tire Shine
Voor de rest even met de gold class trimdetailer langs de kunststofdelen gegaan.
Hier nog enkele afterpics
afterpicsC-crosser.webp

afterpicsC-crosser4.webp

afterpicsC-crosser5.webp

afterpicsC-crosser7.webp

afterpicsC-crosser12.webp

afterpicsC-crosser14.webp

afterpicsC-crosser18.webp

en dan nog de klasiekers...
afterpicsC-crosser15.webp

afterpicsC-crosser16.webp

Alvast bedankt voor de leuke dag Kris....
En weer een tevreden klant

Nogmaals erg bedankt Ronny,
Was een leuke dag, heb véél geleerd.
Ik vrees da'k ook een klein microbeke te pakken ga krijgen ...]-0
Al praten jullie voor mij nog véél Chinees ... ma da zal wel beteren, hoop ik.
Groetjes van je kleinste collega, Mini.:-)^

corsawim zei:
mooie spiegel Ronny, die kan terug de toonzaal in :-)^

Blijkbaar ben je geen fan meer van de 915 ?
Jawel maar het resultaat was al goed en de temperatuur was iets te hoog en we kwamen anders in tijdnood.

Mooi resultaat hoor!

EX-P is een beetje ondergewaardeerd vind ik. Het is echt een hele goeie sealant.
Makkelijk aan te brengen, fantastisch glad resultaat en duurzame bescherming.

Ik heb 3,5 maand terug een heel dun laagje snel aangebracht en tot op heden niet getopt, en hij houd het tot op heden best goed uit.
Ik was niet heel vaak (eens per 2-3 weken) en heb hem tot nu 2 maal geboost met QD+ na het wassen.

breek nou mijn klomp 8-())
Fantastich werk op zo een zwart geval...
Welkom to the club mini, het is idd een microbeke waar je mee bezig blijft :party

Wow wat een resultaat! 8-())

Grappig dat de C-Crosser in België ook op wieldoppen wordt geleverd. Vind dat wel goed staan bij deze auto, die kan zo het terrein in (al kan hij dat nu beter even niet doen :-d) !

BMW4Life zei:
Wow wat een resultaat! 8-())

Grappig dat de C-Crosser in België ook op wieldoppen wordt geleverd. Vind dat wel goed staan bij deze auto, die kan zo het terrein in (al kan hij dat nu beter even niet doen :-d) !
De mitsubishi outlander kan je hier ook bestellen met "deksels"