Zo dan mijn alle eerste show-off ! van wel 16 uur arbeid !! :-"
Wellicht teveel foto's, maar jullie kennen mij, foto's maken das wat ik graag doe....
Vrijdag was ik een dagje vrij van het werk, na verplichtingen in de ochtend daarna de Citroën opgehaald en mee naar huis genomen.
We hadden het er al eens over gehad, maar ach dat kwam wel een keertje en zo slecht ziet hij er toch niet uit...
De eigenaars waren beide op vakantie, en zo doende miste men de auto niet.
Dus ik zag mijn kans schoon om hem eens aan te pakken.
Zo gezegt zo gedaan, en zo stond hij rond 12:00 uur erbij onder de carpoort.
Mwhaaa ziet er helemaal niet slecht uit toch ?
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De eigenaar houd hem zelf goed bij met o.a. glansprotector shampoo, Poorboy's Natty's paste wax, Carpro Reload sealant spray en laatst had ik hem Dodo Juice orange crush panel potje gedaan.
Dus de wagen staat best aardig in de wax/sealant, hij is er zuinig op laten we maar zeggen
Maar goed de staat van de auto op het eerste gezicht in beeld:
gewoon vies van het "stilstaan" met de vele regen die we hebben gehad...
Dus aan de slag !!
De auto eerst een grondig afgespoten zodat al het vuil zand/blad/bomen troep eraf was.
Alle trims en rubbers nagelopen met Poorboy's APC meg verhouding 1:4 en een kwastje, vervolgens goed afgespoeld met water.
Daarna de wagen met een Monello spons en Monello lavare shampoo en twee emmers lekker in soppen van boven naar beneden !
Waarna ik de wagen weer geheel heb afgespoten met voldoende water.
De beading na het afspoelen zegt al genoeg, hij staat in een redelijke bescherming, maar dat kan beter dacht ik gelijk
Daarna met het overgebleven sopje en een oude bone spons en de mini EZ brush de velgen gedaan.
Daarna de banden met Poorboy's APC en een kwast in gesopt even laten intrekken en goed afgespoeld, om vervolgens de velgen in te spuiten met Iron-X maar er zat weinig op de velgen, hij houd ze goed schoon !
Me !!!
Dit slaat de eigenaar dus altijd over:
De EZ mini detail brush kwam hier echt tot zijn recht !!
Bandjes in de Poorboy's APC:
Iron-X aan het werk, maar valt mee:
Toen was het eindelijk tijd om de wagen te drogen, dus afgespoeld op de wel bekende manier zodat er weinig water achterblijft.
De Citroën snel gedroogt met de delerium droogdoek, niet helemaal streeploos maar ach we moesten nog gaan kleien.
Heb de Poorboy's poly elastic clay daarvoor gebruikt in combinatie met Poorboy's spray & wipe met verhouding 1:1 met water.
Dit ging perfect ! ondanks ik bang was voor marring (zeker gezien franse lakken bekend staan om hun zachtheid)
De vervuiling viel ook weer alles mee, maar jah hij werd goed bij gehouden........
Na een motorkap:
Zo de gehele wagen nagelopen en daarna gelijk uit/op- gepoetst met een Poorboy's deluxe towel.
Waarna de echte aard van het beestje naar boven kwam.
Slik 8-o , toen zag je pas echt alles !
Lichte swirls nooit eerder gezien, en veelal veel krassen en krasjes....
Handgreep krasjes:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Swirltjes motorkap:
Verticale kras op de deur:
Horizontale kras op de deur:
Krasjes bumper:
En zo kan/kon ik nog wel even door gaan.
Dit was best wel schrikken, want we dachten allemaal dat er helemaal niet zoveel mankeerde aan de C4
Meer als de helft van deze beschadigingen heb ik nooit gezien.
Daar was de bekende striping weer, alle zwarte delen zoals rubbers en trims afgeplakt.
En de sproeiers verwijderd, oops:
Daarna de DAP900 erbij gepakt, en eerst op de motorkap aan de slag met Monello witte finishing pad en Monello Mezzo, helaas geen resultaat.
Stapje hoger heavy green polishing pad met Monello Mezzo, werd beter maar kon het niet in een keer doen, dus dan mijn zwaarste combi de Monello orange cutting pad met Monello Mezzo, deze deed het het beste immers zwaarder had ik niet.
Het resulteerde wel in minimaal 2 hits met deze combo, en op de plaatsen waar de krassen zatten soms zelfs wel tot 4 a 5 hits !!!
Dit koste me ongelovelijk veel tijd, geeft niets het moet goed, maar hier had ik me dus goed in vergist !!
Gehele auto dus met 2 hits oranje cutting pad met Mezzo gedaan en op meerdere plekken dus meerdere hits gedaan vanwege krassen, al het polijst residu afgenomen met Poorboy's deluxe towels.....
Na deze ronde de Monello white finishing pad gepakt met Monello Finale, waarna de Citroën nagelopen is met Carpro Erasor.
En toen om 23:00 uur vond ik het welletjes, was kapot !! maar wou het polijsten afhebben deze dag.
De glans en reflectie kwam er alweer goed in !!
Speigeltje spiegeltje aan de....
Swirls ?? waar dan ??
En het werd langzaam donker buiten...
Dus het werd laat, eigenlijk telaat stond gewoon nog om 22:30 te polijsten.
Maar polijsten was gedaan dus spullen opgeruimt en de Citroën zover mogelijk naar achter gereden onder de carpoort.
Jaha voor de oplettende kijker, waar staat die blauwe smurf (mazda6) dan ???
Die stond gewoon in een parkeer vak, wel het laatste vak met de bedrijfs caddy er aan de andere kant naast..........
Zo toen was het alweer zaterdag ochtend, dus om 7:30 eruit en om 8:00 alweer buiten.
Heerlijk weer was het !! het zonnetje kwam er ook mooi door dus kon ik mij werk op de neus van de Citroën eens bekijken.
Oei dat was een mooi gezicht !! hij werd van gewoon "metallic rood" nu echt "lucifer rouge"
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
En kennen we deze plekken nog ??
Krassen bij het handvat:
Verticale kras op de deur:
Horizontale kras op de deur:
Krassen op de bumper:
Dus het hele spul er weer bij gepakt, en na een rondje om de auto heen tot de ontdekking gekomen dat de achterklep echt nog een keer moest.
Dus weer met de DAP900 en de Monello orange cutting pad 2 hits gedaan (durfde dit eerst niet zo omdat dit kunststof is) en weer een hit met de Monello white finishing pad en Monello finale werd beter.
Daarna met de DAP900 een Monello zwarte finishing pad en de Dodo Juice Lime Prime Lite.
Dit op standje 1 in gewerkt en eventjes laten hazen voordat ik ze afgenomen heb met de Poorboy's mega deluxe towel.
toch is het elke keer weer even zoeken naar de juiste behandeling met de Dodo Juice Lime Prime Lite, dit was de tweede keer dat ik hem heb gebruikt, maar elke keer is het even zoeken.
Niet teveel, niet te lang doorwerken en zeker niet op opgewarmde plaat delen door de zon aanbrengen !
Na een rondje Lime prime lite:
Daarna maar eens "gek" gedaan, kon de Dodo Juice Orange crush van de eigenaar niet vinden, dus dan maar met mijn favoriet gedaan.
De Dodo Juice Purple Haze PRO aangebracht met een gele concorso pad en uitgebuft met een Poorboy's towel...
Toen de laatste puntjes op de "I" bandjes met Poorboy's Bold 'n bricht aangebracht met een mequiars tire aplicator, en de trims behandeld met een CC pad en SmartGEL.
De velgen heb ik in de collinite 845 gezet, wat een rot dingen trouwens die velgen.....
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Dash in de poorboy's natural look:
Toen was het tijd voor de allerlaatste pic's, (heb van de 200 stuks al met heelveel pijn en moeite deze selectie kunnen maken) gewoon wat random foto's van de auto die na 16uur woeste arbeid er zo uit ziet:
En Nederland zou nederland niet zijn als met voorspeld DROOG weer:
Zo dat was mijn aller eerste show-off en mijn eerste "echte" detail en alleen van een wagen, ben voor 95% tevreden, misschien had ik op sommigen plekjes nog beter of nog een keer eroverheen moeten gaan, maar ben zo voor mijn gevoel aan de veilige kant gebleven.
BEDANKT voor het lezen !!!
En Tips of op/aanmerkingen zijn altijd welkom !!!!
Wellicht teveel foto's, maar jullie kennen mij, foto's maken das wat ik graag doe....
Vrijdag was ik een dagje vrij van het werk, na verplichtingen in de ochtend daarna de Citroën opgehaald en mee naar huis genomen.
We hadden het er al eens over gehad, maar ach dat kwam wel een keertje en zo slecht ziet hij er toch niet uit...
De eigenaars waren beide op vakantie, en zo doende miste men de auto niet.
Dus ik zag mijn kans schoon om hem eens aan te pakken.
Zo gezegt zo gedaan, en zo stond hij rond 12:00 uur erbij onder de carpoort.
Mwhaaa ziet er helemaal niet slecht uit toch ?
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De eigenaar houd hem zelf goed bij met o.a. glansprotector shampoo, Poorboy's Natty's paste wax, Carpro Reload sealant spray en laatst had ik hem Dodo Juice orange crush panel potje gedaan.
Dus de wagen staat best aardig in de wax/sealant, hij is er zuinig op laten we maar zeggen
Maar goed de staat van de auto op het eerste gezicht in beeld:
gewoon vies van het "stilstaan" met de vele regen die we hebben gehad...
Dus aan de slag !!
De auto eerst een grondig afgespoten zodat al het vuil zand/blad/bomen troep eraf was.
Alle trims en rubbers nagelopen met Poorboy's APC meg verhouding 1:4 en een kwastje, vervolgens goed afgespoeld met water.
Daarna de wagen met een Monello spons en Monello lavare shampoo en twee emmers lekker in soppen van boven naar beneden !
Waarna ik de wagen weer geheel heb afgespoten met voldoende water.
De beading na het afspoelen zegt al genoeg, hij staat in een redelijke bescherming, maar dat kan beter dacht ik gelijk
Daarna met het overgebleven sopje en een oude bone spons en de mini EZ brush de velgen gedaan.
Daarna de banden met Poorboy's APC en een kwast in gesopt even laten intrekken en goed afgespoeld, om vervolgens de velgen in te spuiten met Iron-X maar er zat weinig op de velgen, hij houd ze goed schoon !
Me !!!
Dit slaat de eigenaar dus altijd over:
De EZ mini detail brush kwam hier echt tot zijn recht !!
Bandjes in de Poorboy's APC:
Iron-X aan het werk, maar valt mee:
Toen was het eindelijk tijd om de wagen te drogen, dus afgespoeld op de wel bekende manier zodat er weinig water achterblijft.
De Citroën snel gedroogt met de delerium droogdoek, niet helemaal streeploos maar ach we moesten nog gaan kleien.
Heb de Poorboy's poly elastic clay daarvoor gebruikt in combinatie met Poorboy's spray & wipe met verhouding 1:1 met water.
Dit ging perfect ! ondanks ik bang was voor marring (zeker gezien franse lakken bekend staan om hun zachtheid)
De vervuiling viel ook weer alles mee, maar jah hij werd goed bij gehouden........
Na een motorkap:
Zo de gehele wagen nagelopen en daarna gelijk uit/op- gepoetst met een Poorboy's deluxe towel.
Waarna de echte aard van het beestje naar boven kwam.
Slik 8-o , toen zag je pas echt alles !
Lichte swirls nooit eerder gezien, en veelal veel krassen en krasjes....
Handgreep krasjes:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Swirltjes motorkap:
Verticale kras op de deur:
Horizontale kras op de deur:
Krasjes bumper:
En zo kan/kon ik nog wel even door gaan.
Dit was best wel schrikken, want we dachten allemaal dat er helemaal niet zoveel mankeerde aan de C4
Meer als de helft van deze beschadigingen heb ik nooit gezien.
Daar was de bekende striping weer, alle zwarte delen zoals rubbers en trims afgeplakt.
En de sproeiers verwijderd, oops:
Daarna de DAP900 erbij gepakt, en eerst op de motorkap aan de slag met Monello witte finishing pad en Monello Mezzo, helaas geen resultaat.
Stapje hoger heavy green polishing pad met Monello Mezzo, werd beter maar kon het niet in een keer doen, dus dan mijn zwaarste combi de Monello orange cutting pad met Monello Mezzo, deze deed het het beste immers zwaarder had ik niet.
Het resulteerde wel in minimaal 2 hits met deze combo, en op de plaatsen waar de krassen zatten soms zelfs wel tot 4 a 5 hits !!!
Dit koste me ongelovelijk veel tijd, geeft niets het moet goed, maar hier had ik me dus goed in vergist !!
Gehele auto dus met 2 hits oranje cutting pad met Mezzo gedaan en op meerdere plekken dus meerdere hits gedaan vanwege krassen, al het polijst residu afgenomen met Poorboy's deluxe towels.....
Na deze ronde de Monello white finishing pad gepakt met Monello Finale, waarna de Citroën nagelopen is met Carpro Erasor.
En toen om 23:00 uur vond ik het welletjes, was kapot !! maar wou het polijsten afhebben deze dag.
De glans en reflectie kwam er alweer goed in !!
Speigeltje spiegeltje aan de....
Swirls ?? waar dan ??
En het werd langzaam donker buiten...
Dus het werd laat, eigenlijk telaat stond gewoon nog om 22:30 te polijsten.
Maar polijsten was gedaan dus spullen opgeruimt en de Citroën zover mogelijk naar achter gereden onder de carpoort.
Jaha voor de oplettende kijker, waar staat die blauwe smurf (mazda6) dan ???
Die stond gewoon in een parkeer vak, wel het laatste vak met de bedrijfs caddy er aan de andere kant naast..........
Zo toen was het alweer zaterdag ochtend, dus om 7:30 eruit en om 8:00 alweer buiten.
Heerlijk weer was het !! het zonnetje kwam er ook mooi door dus kon ik mij werk op de neus van de Citroën eens bekijken.
Oei dat was een mooi gezicht !! hij werd van gewoon "metallic rood" nu echt "lucifer rouge"
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
En kennen we deze plekken nog ??
Krassen bij het handvat:
Verticale kras op de deur:
Horizontale kras op de deur:
Krassen op de bumper:
Dus het hele spul er weer bij gepakt, en na een rondje om de auto heen tot de ontdekking gekomen dat de achterklep echt nog een keer moest.
Dus weer met de DAP900 en de Monello orange cutting pad 2 hits gedaan (durfde dit eerst niet zo omdat dit kunststof is) en weer een hit met de Monello white finishing pad en Monello finale werd beter.
Daarna met de DAP900 een Monello zwarte finishing pad en de Dodo Juice Lime Prime Lite.
Dit op standje 1 in gewerkt en eventjes laten hazen voordat ik ze afgenomen heb met de Poorboy's mega deluxe towel.
toch is het elke keer weer even zoeken naar de juiste behandeling met de Dodo Juice Lime Prime Lite, dit was de tweede keer dat ik hem heb gebruikt, maar elke keer is het even zoeken.
Niet teveel, niet te lang doorwerken en zeker niet op opgewarmde plaat delen door de zon aanbrengen !
Na een rondje Lime prime lite:
Daarna maar eens "gek" gedaan, kon de Dodo Juice Orange crush van de eigenaar niet vinden, dus dan maar met mijn favoriet gedaan.
De Dodo Juice Purple Haze PRO aangebracht met een gele concorso pad en uitgebuft met een Poorboy's towel...
Toen de laatste puntjes op de "I" bandjes met Poorboy's Bold 'n bricht aangebracht met een mequiars tire aplicator, en de trims behandeld met een CC pad en SmartGEL.
De velgen heb ik in de collinite 845 gezet, wat een rot dingen trouwens die velgen.....
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Dash in de poorboy's natural look:
Toen was het tijd voor de allerlaatste pic's, (heb van de 200 stuks al met heelveel pijn en moeite deze selectie kunnen maken) gewoon wat random foto's van de auto die na 16uur woeste arbeid er zo uit ziet:
En Nederland zou nederland niet zijn als met voorspeld DROOG weer:
Zo dat was mijn aller eerste show-off en mijn eerste "echte" detail en alleen van een wagen, ben voor 95% tevreden, misschien had ik op sommigen plekjes nog beter of nog een keer eroverheen moeten gaan, maar ben zo voor mijn gevoel aan de veilige kant gebleven.
BEDANKT voor het lezen !!!
En Tips of op/aanmerkingen zijn altijd welkom !!!!