• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroën C4 Coupé 1.6 16v '05, Lucifer rouge..

arjanD300

Detailing addict
17 jun 2010
257
65
45
Zo dan mijn alle eerste show-off ! van wel 16 uur arbeid !! :-"
Wellicht teveel foto's, maar jullie kennen mij, foto's maken das wat ik graag doe....

Vrijdag was ik een dagje vrij van het werk, na verplichtingen in de ochtend daarna de Citroën opgehaald en mee naar huis genomen.

We hadden het er al eens over gehad, maar ach dat kwam wel een keertje en zo slecht ziet hij er toch niet uit...
De eigenaars waren beide op vakantie, en zo doende miste men de auto niet.

Dus ik zag mijn kans schoon om hem eens aan te pakken.

Zo gezegt zo gedaan, en zo stond hij rond 12:00 uur erbij onder de carpoort.
Mwhaaa ziet er helemaal niet slecht uit toch ?
dsc3496z.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De eigenaar houd hem zelf goed bij met o.a. glansprotector shampoo, Poorboy's Natty's paste wax, Carpro Reload sealant spray en laatst had ik hem Dodo Juice orange crush panel potje gedaan.
Dus de wagen staat best aardig in de wax/sealant, hij is er zuinig op laten we maar zeggen ;)

Maar goed de staat van de auto op het eerste gezicht in beeld:
gewoon vies van het "stilstaan" met de vele regen die we hebben gehad...
dsc3486s.jpg


dsc3504i.jpg


dsc3506k.jpg


dsc3493n.jpg


Dus aan de slag !!
De auto eerst een grondig afgespoten zodat al het vuil zand/blad/bomen troep eraf was.
Alle trims en rubbers nagelopen met Poorboy's APC meg verhouding 1:4 en een kwastje, vervolgens goed afgespoeld met water.
Daarna de wagen met een Monello spons en Monello lavare shampoo en twee emmers lekker in soppen van boven naar beneden !
Waarna ik de wagen weer geheel heb afgespoten met voldoende water.

De beading na het afspoelen zegt al genoeg, hij staat in een redelijke bescherming, maar dat kan beter dacht ik gelijk :D
dsc3508l.jpg


dsc3509f.jpg


Daarna met het overgebleven sopje en een oude bone spons en de mini EZ brush de velgen gedaan.
Daarna de banden met Poorboy's APC en een kwast in gesopt even laten intrekken en goed afgespoeld, om vervolgens de velgen in te spuiten met Iron-X maar er zat weinig op de velgen, hij houd ze goed schoon !
dsc3511k.jpg


Me !!! :D
dsc3531o.jpg


Dit slaat de eigenaar dus altijd over:
dsc3520k.jpg


De EZ mini detail brush kwam hier echt tot zijn recht !!
dsc3522.jpg


dsc3523gi.jpg


Bandjes in de Poorboy's APC:
dsc3535o.jpg


Iron-X aan het werk, maar valt mee:
dsc3541.jpg


Toen was het eindelijk tijd om de wagen te drogen, dus afgespoeld op de wel bekende manier zodat er weinig water achterblijft.
De Citroën snel gedroogt met de delerium droogdoek, niet helemaal streeploos maar ach we moesten nog gaan kleien.

Heb de Poorboy's poly elastic clay daarvoor gebruikt in combinatie met Poorboy's spray & wipe met verhouding 1:1 met water.
Dit ging perfect ! ondanks ik bang was voor marring (zeker gezien franse lakken bekend staan om hun zachtheid)
De vervuiling viel ook weer alles mee, maar jah hij werd goed bij gehouden........
dsc3547i.jpg


Na een motorkap:
dsc3548u.jpg


Zo de gehele wagen nagelopen en daarna gelijk uit/op- gepoetst met een Poorboy's deluxe towel.
Waarna de echte aard van het beestje naar boven kwam.

Slik 8-o , toen zag je pas echt alles !
Lichte swirls nooit eerder gezien, en veelal veel krassen en krasjes....

Handgreep krasjes:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Swirltjes motorkap:
dsc3546r.jpg


Verticale kras op de deur:
dsc3565b.jpg


Horizontale kras op de deur:
dsc3558z.jpg


Krasjes bumper:
dsc3573.jpg


En zo kan/kon ik nog wel even door gaan.
Dit was best wel schrikken, want we dachten allemaal dat er helemaal niet zoveel mankeerde aan de C4
Meer als de helft van deze beschadigingen heb ik nooit gezien.

Daar was de bekende striping weer, alle zwarte delen zoals rubbers en trims afgeplakt.
57819440248122979726110.jpg


En de sproeiers verwijderd, oops:
dsc3549g.jpg


Daarna de DAP900 erbij gepakt, en eerst op de motorkap aan de slag met Monello witte finishing pad en Monello Mezzo, helaas geen resultaat.
Stapje hoger heavy green polishing pad met Monello Mezzo, werd beter maar kon het niet in een keer doen, dus dan mijn zwaarste combi de Monello orange cutting pad met Monello Mezzo, deze deed het het beste immers zwaarder had ik niet.

Het resulteerde wel in minimaal 2 hits met deze combo, en op de plaatsen waar de krassen zatten soms zelfs wel tot 4 a 5 hits !!!
Dit koste me ongelovelijk veel tijd, geeft niets het moet goed, maar hier had ik me dus goed in vergist !!
Gehele auto dus met 2 hits oranje cutting pad met Mezzo gedaan en op meerdere plekken dus meerdere hits gedaan vanwege krassen, al het polijst residu afgenomen met Poorboy's deluxe towels.....
Na deze ronde de Monello white finishing pad gepakt met Monello Finale, waarna de Citroën nagelopen is met Carpro Erasor.

En toen om 23:00 uur vond ik het welletjes, was kapot !! maar wou het polijsten afhebben deze dag.

De glans en reflectie kwam er alweer goed in !!
dsc3578k.jpg


dsc3597p.jpg


Speigeltje spiegeltje aan de....
dsc3602i.jpg


Swirls ?? waar dan ??
dsc3579r.jpg


dsc3604r.jpg


En het werd langzaam donker buiten...
dsc3589j.jpg


Dus het werd laat, eigenlijk telaat stond gewoon nog om 22:30 te polijsten.
Maar polijsten was gedaan dus spullen opgeruimt en de Citroën zover mogelijk naar achter gereden onder de carpoort.
Jaha voor de oplettende kijker, waar staat die blauwe smurf (mazda6) dan ???
Die stond gewoon in een parkeer vak, wel het laatste vak met de bedrijfs caddy er aan de andere kant naast..........

Zo toen was het alweer zaterdag ochtend, dus om 7:30 eruit en om 8:00 alweer buiten.
Heerlijk weer was het !! het zonnetje kwam er ook mooi door dus kon ik mij werk op de neus van de Citroën eens bekijken.
Oei dat was een mooi gezicht !! hij werd van gewoon "metallic rood" nu echt "lucifer rouge"
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dsc3632p.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En kennen we deze plekken nog ??

Krassen bij het handvat:
dsc3671f.jpg


Verticale kras op de deur:
dsc3737z.jpg


Horizontale kras op de deur:
dsc3734k.jpg


Krassen op de bumper:
dsc3731n.jpg


Dus het hele spul er weer bij gepakt, en na een rondje om de auto heen tot de ontdekking gekomen dat de achterklep echt nog een keer moest.
Dus weer met de DAP900 en de Monello orange cutting pad 2 hits gedaan (durfde dit eerst niet zo omdat dit kunststof is) en weer een hit met de Monello white finishing pad en Monello finale werd beter.
Daarna met de DAP900 een Monello zwarte finishing pad en de Dodo Juice Lime Prime Lite.
Dit op standje 1 in gewerkt en eventjes laten hazen voordat ik ze afgenomen heb met de Poorboy's mega deluxe towel.
toch is het elke keer weer even zoeken naar de juiste behandeling met de Dodo Juice Lime Prime Lite, dit was de tweede keer dat ik hem heb gebruikt, maar elke keer is het even zoeken.
Niet teveel, niet te lang doorwerken en zeker niet op opgewarmde plaat delen door de zon aanbrengen !

Na een rondje Lime prime lite:
dsc3634y.jpg


dsc3638.jpg


dsc3640.jpg


dsc3639s.jpg


dsc3642c.jpg


Daarna maar eens "gek" gedaan, kon de Dodo Juice Orange crush van de eigenaar niet vinden, dus dan maar met mijn favoriet gedaan.
De Dodo Juice Purple Haze PRO aangebracht met een gele concorso pad en uitgebuft met een Poorboy's towel...
dsc3674.jpg


dsc3643l.jpg


dsc3650a.jpg


dsc3649q.jpg


Toen de laatste puntjes op de "I" bandjes met Poorboy's Bold 'n bricht aangebracht met een mequiars tire aplicator, en de trims behandeld met een CC pad en SmartGEL.
De velgen heb ik in de collinite 845 gezet, wat een rot dingen trouwens die velgen.....
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dsc3659x.jpg


dsc3745i.jpg


Dash in de poorboy's natural look:
dsc3724i.jpg


Toen was het tijd voor de allerlaatste pic's, (heb van de 200 stuks al met heelveel pijn en moeite deze selectie kunnen maken) gewoon wat random foto's van de auto die na 16uur woeste arbeid er zo uit ziet:
dsc3752n.jpg


dsc3694y.jpg


dsc3747m.jpg


dsc3749z.jpg


dsc3689t.jpg


dsc3742z.jpg


dsc3696.jpg


dsc3697p.jpg


En Nederland zou nederland niet zijn als met voorspeld DROOG weer:
dsc3708n.jpg


dsc3707g.jpg


Zo dat was mijn aller eerste show-off en mijn eerste "echte" detail en alleen van een wagen, ben voor 95% tevreden, misschien had ik op sommigen plekjes nog beter of nog een keer eroverheen moeten gaan, maar ben zo voor mijn gevoel aan de veilige kant gebleven.

BEDANKT voor het lezen !!!
En Tips of op/aanmerkingen zijn altijd welkom !!!!
 
Wat een super resultaat!!:heart_eyes:

En super mooie foto's! Echt een feestje om naar te kijken:grinning:
 
Heb hier echt van genoten Arjan, af en toe moest ik even het kwijl van de monitor halen ;) Prachtig uitgevoerde detail, mooi in beeld gebracht :cool: En de foto's zijn gewoon :eyes:

Ook een prachtige kleur, en de C4 Coupe is een zeer ondergewaardeerde wagen, ik vind hem mooi :ja
 
Thanks !!! Goeie leer meesters gehad (janhenduk en rst-smurf)
was bang dat het teveel aan foto's een probleem zou zijn/worden...

Het was me de detail wel maar ik wil geen half werk doen.
Dus dan maar iets meer tijd erin stoppen.
ben op sommigen plekken voor mijn gevoel best ver gegaan, zeker bij de krassen, maar ook de kunststof voorspatborden en kofferklep.

En jah het is idd een leuke wagen helemaal als coupe vtr/vts !! Maar het is geen blauw hahaha......
Rijd ook helemaal niet gek ! Helemaal toen ik de trip meter op dik 900 km zag staan dacht ik van zo en dat op een tank 8-o
 
Doet me goed om jouw eerste verslag te lezen en ook nog eens een geweldig resultaat behaald.
Als ik nog terug denk aan vorig jaar in Lunteren had je niet verwacht dat je een jaar later zelf stond te kleien en te polijsten met de machine.

Respect hoor.
 
Prachtige detail.:)^

Erg mooie wagen en kleur, zeer speciaal dat 'rood'. :eyes:

Mooi verslag en uitmuntende foto's !!! ( ik hoop dat men hier geen bezwaar heeft over het aantal foto's , omdat ze allemaal prachtig zijn om naar te kijken !) :heart_eyes:
 
Mooie detail en absoluut niet onplezierig om weer eens wat meer foto's te zien.

Wel bijzonder om te zien op de laatste foto's dat de lak van die Citroën vooral niet vlak is. Ik weet dat dit door het spuiten komt. Zonde van zo een bijzonder mooie auto met ook nog eens een prachtig front.
 
Ik heb je show-off met erg veel plezier gelezen.
Je hebt een ontzettend mooi resultaat behaald en die kleur knalt er nu echt helemaal uit.
Goed bezig!

Dat zullen de zwarte en fawn kleurige Franse Bullen op de achtergrond ook wel vinden:heart_eyes: Heerlijke beesten!
 
Wat een prachte detail Arjan, mijn complimenten. Mooi in beeld gebracht met super foto's zoals we natuurlijk gewend zijn van je. :)

En wat een fantastische kleur.

Ga zo door :cool:
 
Ik lees veel show-off's, maar reageer niet veel.

Hier moet ik toch even een uitzondering voor maken, want
1. Wat een geweldige show-off zet je hier neer!
2. Wat een prachtige foto's! Ikzelf heb ook fotografie als hobby.
Hele gave platen met (zo te zien) mooie bewerking:)^