• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Citroen DS3, Ready to Meet.

FredFR1908

Detailing chief
17 mrt 2016
171
85
31
Zutphen
Mede detailers,

Hierbij mijn verhaal van afgelopen weekend.
IMG_8933-1.png

Het begon allemaal met deze auto.



IMG_8929.JPG

Behoorlijk vies he!

IMG_8818.JPG

Grondig wassen en afspoelen.

IMG_8823.JPG

En dan. Gaan we kleien. Al dat hars er eens af!

IMG_8847.JPG

Lichte krasjes en vlekjes als we na het kleien de lak bekijken.

IMG_8834.JPG

Afplakken want de wax vlekt op kunststof/rubber

IMG_8860.JPG

Helaas geen foto's van het polijsten, maar wel van het dak in de wax.

IMG_8858.JPG

Na het polijsten ook het lakwerk in de wax gezet.

IMG_8840.JPG

Kijk, dat begint er meer op te lijken!

IMG_8849.JPG IMG_8845.JPG IMG_8850.JPG
kleine details van het wassen/polijsten/waxen

De beading voor aanvang
IMG_8814.JPG
Beading na aanvang
IMG_8809.JPG IMG_8923.JPG

Het eindresultaat
IMG_8868.JPG


IMG_8919.JPG


DS3 meeting in Antwerpen met DS3 owners club Holland

IMG_8914.JPG


Dat was deel 1 voor nu, in deel 2 zal ik verder gaan toelichten op de gebruikte producten.
 

Bijlagen

  • IMG_8826.JPG
    IMG_8826.JPG
    313,5 KB · Weergaven: 267
  • IMG_8920.JPG
    IMG_8920.JPG
    335,2 KB · Weergaven: 256
De volgende producten heb ik gebruikt tijdens het schoonmaken van mijn auto.
(Voor de mensen die het nog niet wisten, ik ben erg voorstander van de Poorboy's World producten omdat deze op verschillende vlakken te gebruiken zijn. Ik begin ook steeds meer Gyeon producten te gebruiken.)

Eerst alle shit eraf
102592.jpg

Pre-wash en wassen met de washmit
100713.jpg

Kleien
103087.jpg

Polijst- en poetsmiddelen
100719.jpg 100720.jpg 100723.jpg103085.jpg

Lak- banden- en Velgenwax
100714.jpg 101860.jpg 100734.jpg

Residu afnemen en oppoetsen
100902.jpg

Een seal voor over de ruiten
100269.jpg

Daarnaast de gewone dingen, zoals een washmit, microvezeldoeken en een velgenborstel.
Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van een Rupes LHR15ES met een gele en witte pad.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Fabrikant beweert een standtijd van 2-3 maanden oftewel de normale standtijd van een pure wax.

Maarre wel een grote PBW fan hier.
Strakke bak trouwens. Vooraf vanwege design, achteraf vanwege design en ooh lala strakheid! Netjes
 
Fabrikant beweert een standtijd van 2-3 maanden oftewel de normale standtijd van een pure wax.
Die standtijd is voor mij niet echt belangrijk, elk product heeft zo zijn specificaties en allemaal komt het neer op dat ze rond de 3 maanden standtijd hebben. PBW is gewoon lekker makkelijk in gebruik en heeft een lekker geurtje. Was aan het poetsen en dacht echt dat ik kauwgomballen aan het poetsen was op de auto. :D
 
Was een vraag van Ferdy maar een standtijd van 3 maanden is niet voor alle waxen. Er zijn waxen varierend van 1 maand tot 6 maanden maar ik ben het met je eens, standtijd is onbelangrijk tot een bepaalde hooogte
 
Was een vraag van Ferdy maar een standtijd van 3 maanden is niet voor alle waxen. Er zijn waxen varierend van 1 maand tot 6 maanden maar ik ben het met je eens, standtijd is onbelangrijk tot een bepaalde hooogte
Het is dat je het zegt, helemaal over de reactie heen gelezen haha. Maar inderdaad fabriek zegt 3 maanden.

En die turtle wax is echt geweldig, zeker een aanrader! Stuk goedkoper dan die Gyeon maar denk best te vergelijken!
 
Beste Fred,

Dan nu wel voor jouw. Die TW Rain Kleer is inderdaad top spul maar daar is de standtijd dus wel behoorlijk minder dan Gyeon.
Turtle Wax heeft een actieve standtijd van 1-2 maanden waar Gyeon een actieve standtijd heeft van 6-12 maanden. Maar dit maakt het absoluut geen minder product. Ik gebruik het zelf ook met groot plezier.
 
Hier een overzichtje van de glass sealants
Maar persoonlijk kijk ik niet naar het geld maar naar het aanbrengen. Of het makkelijk is en een beetje leuk om te doen.
Turtle Wax is simpel en niet naar om te doen. Heb hier een Dodo Juice staan maar die moet ik nog eens proberen. Volgens de handleiding is het wel meer werk maar misschien leuk genoeg om dat er voor over te hebben.
.
Glass Sealant.png