• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coaten in publieke garage

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
508
115
Wat vinden jullie? Ik heb geen eigen oprit/garage meer helaas maar wil zelf graag mijn nieuwe auto polijsten en in de coating zetten. Maar gezien dit buiten moeilijk gaat of wat risicos met zich mee brengt dacht ik om in ieder geval voor de eerste +/- 6 uur de auto te doen in een publieke garage.

Ik dacht wassen, thuis voor de deur polijsten, kort ritje naar dichtbijzijnde parkeergarage, op een plek gaan staan waar niemand komt, afnemen met ipa of rinseless wash, coaten en laten staan. Uiteraard op een moment dat het rustig is
 
Laatst bewerkt:
Tja, is een optie :p

Persoonlijk zou ik het ver van ideaal vinden. Zeker als je dit binnenkort wilt gaan doen en de weersomstandigheden nou niet bepaald gunstig zijn. Wind, vervuiling, dauw, kou, etc.

Afnemen met IPA zou de voorkeur hebben en niet een product wat eventueel residu kan achterlaten.
 
Ik heb dit vorig jaar gedaan om een extra laag coating aan te brengen op de deuren. Thuis gewassen, gedroogd en naar een ondergrondse garage gereden. Daar afgenomen met een IPA product en gecoat. Vervolgens 24 uur laten staan. Op zich was het hele proces vrijwel probleemloos. Heb wel 2 dingen geleerd:
- Parkeergarages kunnen slechte verlichting hebben, neem iets van een lamp mee om de inspectie makkelijker te doen. Een lamp wat op je hoofd kan zou ideaal zijn. Telefoon in de hand was voor mij niet echt geschikt.
- Hou rekening met de parkeerkosten. In mijn geval was de parkeergarage in de binnenstad in Leeuwarden (enige die echt afgesloten was van de elementen, dus zonder open muren die voor vocht of temperatuurschommelingen kunnen zorgen). 24 uur in zo'n garage kostte mij zo'n 20 euro. Het is duur maar wel waard als het voorkomt dat iets niet goed gaat met het uitharden van je coating. Vooral met het weer van nu is dat ideaal.
 
Vorige week thuis een auto in de Gyeon Cancoat gezet. Was namelijk prima weer. En uit voorzorg daarna naar de parkeergarage gereden. En de auto hier snachts laten staan voor 12 uurtjes.
In een garage coaten zou ik zelf niet doen.
Ziet er wel een beetje vreemd uit...
Ja je kan natuurlijk ook gewoon schijt hebben. Ghehehe.
 
Laatst bewerkt:
Wat wij doen ziet er voor velen sowieso vreemd uit :innocent:

Kan dus prima zoals je leest. Coaten kan goed voor de deur als het weer stabiel en droog is. Rij je hem 's avonds de garage in, nachtje laten staan. De kosten daarvan zijn minder dan het spul dat je er op smeert en als het hele proces goed is gedaan heb je er heeeeeel lang plezier van.
 
de ondergrondse parkeergarage hier kost €15 per dag 24u, goedkoper dan een garagebox huren vgm.. plus ov stopt voor de deur. Heb er ook eentje zitten die 3 uur blauwe zone heeft en zie daar soms autos staan die daar zonder kaart staan, zonder boetes maar ja, risico op €106 is ook niet een leuke gedachte.

Ik heb hier alleen een scangrip sunmatch liggen, is dat genoeg voor een donkere garage? Althans misschien doe ik het wel voor de deur en heb ik gewoon een flesje ipa en een doekje naast me en rij ik m daarna de garage in.. weet niet of ik de ballen heb om hem in de garage te gaan coaten
 
Hoe @RoyR het gedaan heeft is denk een methode die acceptabel is, ook ik heb al meerdere auto's buiten gecoat, maar ook binnen.
De weerstand omstandigheden moeten natuurlijk el goed zijn. (Geen regen, vochtige nachten etc.)

Waar woon je? Misschien is er iemand in de buurt die je kan helpen of kan mee denken?