• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail + Coating MOHS Tesla Model S

PeterS

Detailing guru
30 jul 2015
873
108
52
Mechelen, Belgie
Ook eens een poging wagen om wat foto's te plaatsen.
Ik vergeet die steeds te nemen, deze keer wel gedaan daar het mijn eerste coating was en er iemand komen kijken (en helpen ;) )
De wagen was 2 maand oud toen ik deze binnen kreeg.

Swirls genoeg toch al:

Tesla Coating - 1.jpg


Tesla Coating - 4 of 19.jpg


Na polijsten met Meguiars microvezel pads (finishing pad en D300)
Kleinere delen met de Rupes Mini gedaan (zelfde D300 en gele Rupes foam pad)
monster-21e-meguiars-microfibre.jpg

zag die er zo uit:
Tesla Coating - 9 of 19.jpg


Tesla Coating - 10 of 19.jpg


2x ontvet met Gyeon Prep en dan coating aangebracht.
Tesla Coating - 15 of 19.jpg

24u laten drogen (wegens geen infrarood lamp :) )
Nadien de Gyeon Cure aangebracht.
Tesla Coating - 19 of 19.jpg

Banden zijn met de Tire Gel van Meguiars gedaan.
Resultaat:
Tesla Coating.jpg


Tesla Coating result.jpg


Enjoy ;)
 

Bijlagen

  • Tesla Coating - 9 of 19.jpg
    Tesla Coating - 9 of 19.jpg
    203,7 KB · Weergaven: 122
Ok, good to know.
Ik had laatst onverwacht slechte resultaten met 2 soorten wax op mijn motorkap tijdens een test en het enige wat fout gegaan kon zijn is dat ik maar max. 10 min. prep heb laten uitdampen...vandaar mijn nieuwsgierigheid.
 
Ok, good to know.
Ik had laatst onverwacht slechte resultaten met 2 soorten wax op mijn motorkap tijdens een test en het enige wat fout gegaan kon zijn is dat ik maar max. 10 min. prep heb laten uitdampen...vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Even een vraagje tussen door over het uitdampen van de prep. Heb vorig jaar ook prep gebruikt voor dat ik mijn auto in de wax heb gezet maar je moet de prep dus eerst een tijdje laten uitdampen voordat je met wax aan de gang gaat? Heb er verder geen problemen mee gehad tijdens het in de wax zetten van de auto maar ben hier toch even nieuwsgierig na:) Sorry voor de off topic PeterS :blush:
 
@Ries ik moet er bij zeggen dat toen ik dit probleempje had, het ongeveer 5 graden was tijdens verwerking wat waarschijnlijk de vervlieging en uitdamping nadelig heeft beïnvloed. normaal gesproken had ik hier ook geen last van daarom vraag ik het hier en daar maar ff voor de zekerheid.
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Ik sta er ook even van te kijken. Ook ik spray wat Prep op een doek en neem de boel af. Daarna met een schone doek nog even nalopen. Nooit aan gedacht dat dit misschien moet verdampen ofso.

Dit idee had ik wél bij het gebruik van Nanolex EX. Dit spul zie je voor je ogen verdampen en als je het soms wat te dik doet, dan blijft het langer op je paneel zitten en voel je je meteen bezwaard om het af te nemen.


Greetz
 
@Altos, wij hadden het een en ander al besproken over het uitdampen. Soms is het goed om de lak even met rust te laten en de chemische middelen even te laten uitwerken/uitdampen. Prep vervliegt ook zowat gelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Inderdaad een prachtige kleur, lijkt wel een soort geanodiseerd blauw! En die spoiler op de achterklep heeft zo'n glans dat ie bijna uit hetzelfde pakketje lijkt te komen als de chromen lijst op de achterklep:joy:

Maar even een inhoudelijk vraag, gezien ik mijn prep ook klaar heb liggen voor gebruik: met uitdampen wordt dus daadwerkelijk het 'luchten' van de prep na aanbrengen/afnemen bedoeld?
 
ik gebruik die prep eigenlijk nooit na polijsten en voor de wax, de wax zet ik erop met de DA.
Enkel voor de coating heb ik die nu eens gebruikt...
Wanneer je dat voldoende afneemt, ga ik ervan uit dat dat niet langer moet uitdampen.