• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating voor beginner?

@nicknameless - I know, I know :p Ik snap de verschillen.

Maar als je goede beading hebt, dan heb je ook goede sheeting. Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat ik mooie parels had, maar ik niet lekekr kon sheeten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ja misschien is dit een andere gedachtengang maar zelf polijst ik jaarlijks en wax ik tweemaal jaarlijks dat geeft een goede bescherming volgens mij en tevens heb je dan 2 kansen om hier en daar wat bij te werken.
Een coating zou ook leuk zijn maar ja dan ga je inderdaad over een langere periode defecten verzamelen verzamelen.
ik gebruik verschillende waken zoals fusso en waxaddict SiO2 die beiden gemakkelijk 6 maanden halen...
regelmatig een beurt met wetcoat en meer moet het voor mij niet zijn.
Of zie ik het verkeerd ?
 
zou wel eens willen foamen met bath+ maar lees ook over vlekken enz..
gebruik nu de gewone bath.
 
Dank Quantoxx ik zal mmij dan een foamer bestellen en opzoeken hoe het pcies allemaal moet.
Hoop dat het een meerwaarde kan hebben.
Dan kan ik de wetcoat achterwege laten ?
Is er een stappenplan voor het foamen ?
 
Mijn voorkeur gaat uit naar foamen met Bathe+. Wetcoat zou mijn tweede keuze zijn.
(Wat betreft makkelijke, snelle bescherming)

1) Wassen zoals we altijd doen.
2) Je hoeft niet te drogen.
3) Bathe+ foamen (Alles)
4) Afspoelen HD waarbij je alles lekker raakt.
5) Afspoelen met open slang. (Gebruik maken sheeting)
6) Drogen.
 
  • Leuk
Reactions: Wallace
Dit weekend zelf ook voor de eerste keer Bathe+ gefoamed.
Ik moet zeggen, dat is de makkelijkste vorm van bescherming aanbrengen ooit!
De glans is echt super en na afspoelen met de open slang is de auto makkelijk te drogen met een blower of kleine droogdoek.
De beading en sheeting is erg goed en de lag voelt glad aan, ik heb geen enkele vlek kunnen ontdekken.
Bedankt @Quantoxx voor het voorstellen en testen van deze methode een hele tijd terug, ik was eerst wat sceptisch maar ook ik ben fan nu.
 
  • Geweldig
Reactions: Quantoxx
@Altos, ik heb het week of drie terug ook voor het eerst Bathe+ gefoamed. Zoals je zegt fantastische beading en sheeting en droogt fantastisch met een blower. Gebruikte ook eerst Wet Coat, maar dit is toch ook een toppertje.

@Wallace : ivm vlekken. Ik zelf heb nog geen vlekken gehad ermee. Maar Wet Coat en Bathe+ zou ik persoonlijk vermijden bij warmere temperaturen en in de zon. In de warmere periodes zou ik eerder een Gyeon Cure gebruiken om je wax te boosten of je wasbeurt af te werken.
 
@Altos - Poeh hey, da's al lang geleden. Heb je echt zó gelang getwijfeld? :)


In de warmere periodes gebruik ik ook graag Bathe+ foam, maar zodra ik de auto rondgelopen ben met foamen, begin ik meteen met afspuiten.
In de koudere periodes wik ik nog wel eens wat te lang van het foam genieten en later aspuiten, dan is het geen probleem.

In mijn ervaring geeft het te lang intrekken of bij warmere dagen géén donkere vlekken, maar blijft er een vettige laag achter na het afspuiten/drogen. (Vet-halo's en dergelijke) Zelfde idee als teveel Wetcoat gebruiken.
Dus ja... Ik spuit het gewoon altijd meteen weer af. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Altos ik ben niet echt het volgzame type zeg maar hahaha, wanneer het mij uitkomt en de situatie leent zich voor nieuwe dingen dan onderzoek ik nogmaals de bron, de voor en tegens en eventuele update's...deze bleven goed in deze dus ben ik overstag gegaan, en zeer blij mee.
 
Ik kijk zelf nooit zo heeeel nauw, maar ik houdt meestal de 1:10 aan in de Monello-fles en vul de fles dan helemaal. (Dus voorbij de FILL-streep) Dit doe ik voor grote auto's en/of als ik letterlijk alles lekker wil volblaffen met foam. :)

Dus tja... Iets meer dan 1:10 uiteindelijk.
 
  • Leuk
Reactions: BZwart