• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

collectie van barry71

barry71

Detailing rookie
15 jan 2012
13
2
Hier een paar pics van mijn collectie tot heden toe.
Moet wel zeggen dat er een paar flesjes bijna leeg zijn en dat er zeker nog wat aan toegevoegd zal worden , maar ik heb me er tot nu toe goed mee gered.
Ik hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven om deze collectie uit te breiden, i.i.g. komt er een dap500 compressor met monello en voor de rest hoop ik op een paar goede tips om straks een nog beter resultaat te kunnen behalen.
p2120011.jpg
 
Over een jaar zijn die vast allemaal verdwenen die Meg's spullen.
Mijn beginnerscollectie zag er ook ongeveer zo uit........
 
Juffer1 zei:
Nogal wat Meguiar's spullen : speciale reden voor ?

Eigenlijk komt dat doordat ik ben begonnen bij een focusclubmeeting met het kopen bij Leko die daar toen stond en na die tijd was megs eigenlijk ook het enige "goede" wat hier in de regio zo te koop was , vandaar eigenlijk.
Nu ik me meer heb verdiept in de spullen die ze bij carclean verkopen zie ik dat er meer (en beter) is dan megs , vandaar ook mijn vraag.
Let wel , ik maak het oude wel eerst op , maar zal toch tussendoor iets nieuws proberen.
 
Je hebt zefs Mega Mindy in de collectie zie ik ;).

Aankoop-tips:
1) een microfiber-pad voor het interieur of de trims, werkt veel aangenamer voor zo'n zaken dan een foam-pad. Zoiets als deze: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Microfiber_Applicator_Pads_2st_156500_100582
2) velgenborstel
 
Nu je het zegt, dacht dat het een spons was. Die kan je dus weeral schrappen van het lijstje ;), al werk ik liever met een dunne pad. Zeker voor het dashboard.
 
RogierV12 zei:
Over een jaar zijn die vast allemaal verdwenen die Meg's spullen.
Mijn beginnerscollectie zag er ook ongeveer zo uit........


Waarom zouden ze allemaal verdwenen zijn? Er zitten toch heel wat goeie producten tussen?
 
Mequiars heeft leuke producten maar daar hangt ook een bijpassend leuk prijskaartje aan.
Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Poorboys dan heb je daar in 90% van de gevallen meer inhoud, een product wat minimaal dezelfde resultaten geeft voor 3/4 van de prijs.

Rekensommetje is dan al snel gemaakt ;)

Daarbij is de verwerking van Mequiars spullen in de zon niet aan te raden, met Poorboys heb je daar eigenlijk gaan last van.
Nogmaal's Mequiars heeft prima spullen en er zijn ook steeds een artikelen waar ik nog steeds geen waardig vervanger voor heb gevonden.
 
BC911 zei:
Je hebt zefs Mega Mindy in de collectie zie ik ;).

Aankoop-tips:
1) een microfiber-pad voor het interieur of de trims, werkt veel aangenamer voor zo'n zaken dan een foam-pad. Zoiets als deze: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Microfiber_Applicator_Pads_2st_156500_100582
2) velgenborstel

Megamindy collectie is van jongste dochter:-b , deze foto is gemaakt op de speelzolder, waar mijn poetsspullen achter het schot staan.
Velgenborstel heb ik ook staat alleen niet op de foto om de doodeenvoudige reden dat ik die dingen er niet uit vind zien.
Heb er gewoon 1 van megs.
 
Leuke collectie. Kan mij voorstellen dat je "begint" met Meguiars, net als velen (denk ik). T.z.t. zal wel vervanging komen. Denk je prima uit de voeten kunt met de producten van Meg's.
 
netjes toch! ik gebruik ook nog steeds met plezier de spullen van meg's.
ondertussen wel een hoop van poorboys en idd een dap en heel veel meer.
en als klap op de vuurpijl een boze vrouw die vind dat het nu wel eens afgelopen moet zijn met het kopen bij carclean! :lol
 
Heb ondertusssen een verlanglijstje gemaakt , zie :
1. 101028 Poorboys World - Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm € 3,99
2. 101240 Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml € 8,49
3. 101595 Polishing Power - DAP500 V2 Raffini Starterspakket € 187,50
4. 101459 Cobra - Micro-Restore Concentrate - 946ml € 16,49
5. 101931 Dodo Juice - Blue Velvet wax panel pot - 30ml € 7,98
6. 100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml € 19,99

Nu een paar vragen naar aanleiding van dit verlanglijstje:
1. De dap500 met monello is dat een verstandige keus of is poorboys beter?
2. De cobra micro restore , is dat nu echt zo'n wondermiddel voor je doeken en pads ? (is niet op voorraad , dus waarschijnlijk wordt die nog niet gelijk mee besteld)
3. Welke van de 2 waxen zouden jullie kiezen , en waarom?
4. Kan ik de wax dan nog aftoppen met mijn Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta voor een nog beter en mooier resultaat?
5. Mis ik nog iets wat absoluut mee besteld zou moeten worden.

Voor zover alvast weer bedankt.
 
barry71 zei:
Nu een paar vragen naar aanleiding van dit verlanglijstje:
1. De dap500 met monello is dat een verstandige keus of is poorboys beter?

Las dat je een Ford had, zou Monello doen. Deze heeft meer bite dan de PB SSR serie. De laatste is absoluut niet slecht trouwens. Alleen moet je meer hits maken dan met Monello. Heb met beide veel ervaring inmiddels.

2. De cobra micro restore , is dat nu echt zo'n wondermiddel voor je doeken en pads ? (is niet op voorraad , dus waarschijnlijk wordt die nog niet gelijk mee besteld)

Zeer goed spul, je MF doeken worden heerlijk zacht en schoon. Die van Pinnacle is ook goed trouwens!

3. Welke van de 2 waxen zouden jullie kiezen , en waarom?

Ik zou kiezen voor de Blue Velvet. Waarom? Langere standtijd en gewoon een superwax. Gaat bij mij nooit uit de collectie. Natty's is ook een prima wax, maar minder langere standtijd

4. Kan ik de wax dan nog aftoppen met mijn Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta voor een nog beter en mooier resultaat?

Zou ik niet doen, NXT heeft volgens mij milde cleaners. Dan verwijder je dus de Blue Velvet weer.

5. Mis ik nog iets wat absoluut mee besteld zou moeten worden.

Tipje: doeken en pads, kun je nooit genoeg van hebben!

Voor zover alvast weer bedankt.
 
4. Kan ik de wax dan nog aftoppen met mijn Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta voor een nog beter en mooier resultaat?

Zou ik niet doen, NXT heeft volgens mij milde cleaners. Dan verwijder je dus de Blue Velvet weer.

En andersom dan? of is dat ook niet raadzaam?

De rest is duidelijk, dus bedankt voor de antwoorden.:-)^
 
Klinkt lullig, maar als je budget hebt voor Bleu Velvet gooi je maar gelijk je Next weg, gebruik je nooit meer!
 
Ik heb nu eindelijk mijn bestelling kunnen plaatsen:-)^ , ook hier hebben we last van crisis]-0 .

Dit is wat ik besteld heb :
100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
101028 Poorboys World - Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm
101240 Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10)
- 250ml
101937 Dodo Juice - Rainforest Rub wax panel pot - 30ml
101974 C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner - Eco Refill 500ml
102006 Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Kompressor
Starterskit - Lite Edition
102067 Dodo Juice - Basics of Bling Extra-soft Buffing Cloth -
3pack
102091 Monello - Senza Acqua Drying Towel
102094 Monello - Piccolo Nero - 35x35cm
102183 C.Pro C.Quartz - 2Clays Clay Bar Set - 2x100g
102089 Monello - Peluche Bianco - 45x65cm

Morgen wordt dit pakketje verwacht en dan ga ik zaterdag de Dap testen op onze fiatje (oude cinqucento) , 1 voordeel is dan wel dat de fiat er alleen maar van kan opknappen:lol .
Morgen dat ding vast wassen en kleien en dan zaterdag voor het dappen nog een keertje wassen en dan proberen.