• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 Insulator Wax is superspul!

Ik vind het resultaat belangrijker dan het produkt zelf. Als het gemakkelijk verwerkt en je krijgt er een net resultaat mee, dan ben ik erg tevreden. De emotie die er bij mij dan bijkomt is tevredenheid :-"

Denk dat er een onderscheid gemaakt dient te worden tussen:
1 - vooraf / tijdens het aanbrengen
2 - resultaat

1A - blikje / flesje van merk X openen en komt geen geur vanaf, ook tijdens het aanbrengen blijft het puur en alleen middel wat een bepaald doel moet bereiken
1B - blikje / flesje / potje doe je open en je krijgt meteen een zalige geur op je af. Deze geur komt elke keer weer terug op het moment dat je een nieuwe lik op de pad doet.

2A - Er is geen of slecht resultaat >>> die kopen we dus niet meer
2B - Je bent tevreden over het resultaat, het voldoet aan je verwachtingspatroon
2C - je bent overweldigt door het resultaat, dit had je nooit zo kunnen dromen >>> die staat hoog op de lijst ( dit overkomt veel bij hen die van bv turtle / commandant overstappen op bv een dodo juice ( daarna kom je uit op 2B ))

Wat ik zelf vreemd vind aan deze ' discussie' is het feit dat ik overal en altijd lees over welk product dan ook, hoe het ruikt ( vanille / bosbes / aardbei / kauwgomballen etc ),
dit komt bij mij over dat men het op zichzelf wel een factor vind die interessant gevonden wordt ( waarom anders vermelden denk ik dan )

Stel je hebt 3 producten, werken ( nagenoeg ) even goed, de ene ruikt niet, de ander chemisch en de derde naar iets wat jouw zintuigen op een positieve manier prikkelt ....
ik durf te wedden in welke volgorde ze dan komen te staan om aan te schafffen cq gebruiken in de toekomst

Er is niks persoonlijker dan zintuigen en de reactie die het teweeg brengt, je wordt herinnerd aan een positieve of negatieve ervaring opgedaan in het verleden ( bv het Old school effect ),
en die is dan weer bepalend hoe jij er dan op dat moment op gaat reageren cq handelen.

Grappige is wel dat jvacker in het geval van de Collinite 845 beland is op trede 2C, en je ziet wat het bij hem teweeg heeft gebracht :love
Ik vind het een mooie ervaring en ben van mening dat er vele van ons stiekem een beetje jaloers zijn omdat we op 2B staan en stiekem weer
positief geprikkeld willen worden naar de hogere trede ;)

Tim zei:
Maar het product zelf heeft geen emotionele eigenschappen. :no Behalve eventueel Old-Skool idee.

Ja en laat dat nou net voor de meeste mensen een ultime emotie zijn:-"

Ik heb het spul aangeschaft omdat het bij mij een idee (gevoel) opwekte van ultime bescherming en een klassiek product wat werkt -> en damn... dat doet het zeker

Ik heb afgelopen week ook de #845 aangebracht op mijn zwarte Audi A4.

Auto gefoamed, gewassen, gedroogd en de wax erover zonder enige lak-correctie.
Ik kan je vertellen dat ik meer dan tevreden ben over de "beschermende" factor.

...als we het dan toch over emoties hebben...

denk dat we allen "verondersteld" worden volwassen te zijn, aangezien meeste hier een auto detailen en er bijgevolg ook mee rijden. 18+:-)^
Ik vind het ook aangenamer ruiken met een Dodo dan de #845 in de hand, en aangezien ruiken in de anatomie omschreven wordt als een emotie geef ik dus de meeste (helaas ook Tim) hier gelijk, #845 stinkt! Ik kan je wel vertellen dat ik me beter voel na een snufje #845 (lees :( ) dan na een ritje #R8. (lees 8d )

Down Town zei:
Ik heb afgelopen week ook de #845 aangebracht op mijn zwarte Audi A4.

Auto gefoamed, gewassen, gedroogd en de wax erover zonder enige lak-correctie.
Ik kan je vertellen dat ik meer dan tevreden ben over de "beschermende" factor.

...als we het dan toch over emoties hebben...

denk dat we allen "verondersteld" worden volwassen te zijn, aangezien meeste hier een auto detailen en er bijgevolg ook mee rijden. 18+:-)^
Ik vind het ook aangenamer ruiken met een Dodo dan de #845 in de hand, en aangezien ruiken in de anatomie omschreven wordt als een emotie geef ik dus de meeste (helaas ook Tim) hier gelijk, #845 stinkt! Ik kan je wel vertellen dat ik me beter voel na een snufje #845 (lees :( ) dan na een ritje #R8. (lees 8d )

Ik denk dat je daar een beredenerings foutje maakt, het is anatomie, maar nauw verwant aan de psychologie en dan gaat we het over oa interpreteren, maar nog meer over simpel gezegd 'smaak' hebben.

Als voorbeeld: Ik ben gek op de geur van petroleum/benzine/diesel zoals je ruikt op een tankstation, doet me denken aan vele reizen naar buitenland vroeger. Heel veel andere mensnen vinden de geur juist stinken.
Ik vind dit zelf aangenamer ruiken dan bv aardbeien of bananen.

Dit topic doorlezend roept het toch wel emoties op :lol

Inderdaad wax je met een geurtje krijg je andere emoties dan van een wax met een chemisch luchtje......maar damn wat geeft het een schitterende beading op m'n caravan :love

Bij mij kwam de emotie toen ik het resultaat zag van de 845: subliem :ja ! Het werkt ongelofelijk gemakkelijk. Het lijkt wel olie als je het opbrengt. Het poetst ook heel eenvoudig uit (PB De Luxe Mega Towels). Bij mijn auto's liet het geen witte resten/strepen achter op zwarte kunststof delen. Ik vind het zeer fijne wax! Blijvertje. De regendruppels schrokken zich wild toen ze vanmorgen op de auto vielen...ze wisten niet hoe snel ze er weer van af moesten glijden.

Na informatie op dit Forum te hebben ingewonnen 2 producten besteld te weten PB EX-P en collinite 845
Ik heb een gloednieuwe auto dus lak is prima in orde

Heb auto gewassen en geheel inde PB EX-P gezet uurtje gewacht( Curen) en toen uitgepoetst resultaat geweldig !

Forum leden gaven het advies dit af te toppen met een wax dus ik hier voor de Collinate 845 gebruikt.

Mensen lief wat een gaaf product is dit.

Ik heb de adviezen voor het makkelijk vloeibaar maken opgevolgd !
flacon in warm water gelegd en 5 minuten later na goed geschud te hebben de wagen behandeld en na ongeveer 15 minuten uitgepoest met een microfiber doek.

De auto glimt zo heb ik nog nooit een van mijn vorige auto's zien glimmen een geweldig product.

Ik kan oprecht zeggen mijn auto glimt als een hondekeutel in de maneschijn :lol .

wilko

Als ik mijn (of iemand anders zijn/haar) auto doe en een waxje uit mijn collectie moet pakken, pik ik
toch vaak de 915 eruit.
Omdat ie zo heerlijk makkelijk aanbrengt, lekker vettig is, omdat ie zich zo lekker uit laat wrijven
en als ik alleen al aan de beading denk die hij geeft (van mij mag het een uur na het waxen al gaan
regenen!) dan wordt ik helemaal blij..... :love
Blij is volgens mij een emotie.

Als ik mijn (of iemand anders zijn/haar) auto gedaan heb en toch maar maar weer eens voor
de Banana armour ga, en een kwartier later omringd wordt door de heerlijke geur van bananen en vet
chagrijnig ben van alle vliegen, wespen, vlinders, bijen, hommels en ander ongedierte dat om m'n kop
zoemt alsof ik ook groot, overrijp fruitbufet ben, dan ben ik blij om te weten dat ik ook de 845, 476S en
915 heb om de volgende keer weer uit te kiezen.
En naast blij is ook chagrijnig een emotie.

Moraal van het verhaal: het maakt niet uit welke wax je pakt, iedereen heeft er zijn eigen emoties bij... rofl

koperos12 zei:
Als ik mijn (of iemand anders zijn/haar) auto gedaan heb en toch maar maar weer eens voor
de Banana armour ga, en een kwartier later omringd wordt door de heerlijke geur van bananen en vet
chagrijnig ben van alle vliegen, wespen, vlinders, bijen, hommels en ander ongedierte dat om m'n kop
zoemt alsof ik ook groot, overrijp fruitbufet ben,

Moraal van het verhaal: het maakt niet uit welke wax je pakt, iedereen heeft er zijn eigen emoties bij... rofl

made me laugh,^^

ben het verder 100% met je eens

Afgelopen weekend is mijn nieuwe bestelling van Carclean binnen gekomen. TNT stond voor de deur, terwijl is met de auto bezig was. Bij de bestelling zat ook de Colonite 915. Voor mij natuurlijk meteen een reden om deze te gaan gebruiken. Ik vind het een heerlijke wax om te gebruiken en hij ruikt heerlijk, ook het resultaat vind ik super. Echter, niet te lang laten curen want dan wordt het hard boenen!

Mijn voorgaande wax ervaringen:
Turtlewax:.....
Smartwax: Werkt perfect, ruikt heerlijk (echt ver uit het best van allemaal), maar heeft een cleaner en slaat dus wit uit op de trims en de glans kan ook beter.
Natty's blue: Moeilijk te verwerken, hoe krijg je het op de pad? Uiteindelijk met mijn vingers vond ik het best werken. Daarna is het erg makkelijk te verwerken. Geeft een mooie natte glans. Maar.... ik heb hem een paar keer gebruikt om de EXP af te toppen. Dan blijft deze erg slecht zitten. Als ik de auto nat spuit, loopt het water er zo af. Vanmiddag een heel klein beetje DJBTBM gebruikt om de auto te wassen en daarna bij het uitspoelen liep het water er aanmerkelijk minder goed af. De was volgens mij al een heel eind verdwenen. Kennelijk hecht het niet zo goed op EXP. Eerder las ik volgens mij ook al zo iets. Wat zijn jullie ervaringen?
Colonite 915: zie boven, geeft ook een hele mooie glans, maar deze glans vond ik harder over komen dan van Natty's. Het geeft de wagen een hardere uitstaling, en daar houd ik wel van.

Tot op heden gaat mijn voorkeur dus uit naar Colonite 915

Zaterdag heb ik ook een potje Wolfgang Fuzion mee laten komen. Deze heb ik nog niet getest. Misschien verandert mijn voorkeur voor wax nog wel....

I will let you know!

Bij mij wil de Natty's ook niet zo goed hechten op de EXP. Vooral niet als hij op dezelfde dag er overheen gezet wordt. Wacht ik 1 of 2 dagen met het waxen, dan wil hij wel beter hechten.
Ik heb het vermoeden dat de EXP eerst goed moet curen voor er Natty's overheen gaat.

AvdH zei:
Bij mij wil de Natty's ook niet zo goed hechten op de EXP. Vooral niet als hij op dezelfde dag er overheen gezet wordt. Wacht ik 1 of 2 dagen met het waxen, dan wil hij wel beter hechten.
Ik heb het vermoeden dat de EXP eerst goed moet curen voor er Natty's overheen gaat.

Dat is het misschien wel. Ik laat EXP vaak maar maximaal een uur curen. Misschien moet ik iets meer geduld hebben! :weetniet

Ik heb die problemen totaal niet met natty's.

EXP laat ik curen--->swipetest.

Natty's DUN aanbrengen. Zo dun dat het net lijkt of er niks opzit, dan doe je het goed.

Ik had natuurlijk ook de 845 besteld met de aanbiedingen van vorige week. Vanmorgen zag ik de beeding... pfoe, dat krijg ik wel een glimlach van:)

-Dries- zei:
Natty's DUN aanbrengen. Zo dun dat het net lijkt of er niks opzit, dan doe je het goed.

Doe ik ook altijd. :ja

-Dries- zei:
Ik had natuurlijk ook de 845 besteld met de aanbiedingen van vorige week. Vanmorgen zag ik de beeding... pfoe, dat krijg ik wel een glimlach van:)

Inderdaad, ik werd er ook vrolijk van, ik kon niet emotieloos naar die beading van de 845 kijken. :-d

Ik breng het meestal ook zo dun mogelijk aan. Maar ik denk dat EXP de lak zo goed verzegelt dat het voor een volgende laag moeilijk wordt om te hechten. Ipv Natty's zit er nu een laag 915 overheen. Ben benieuwd of dit beter pakt.

De beading is idd super!

ThaBird zei:
De 845 geeft wel bij mij als ik hem in de zon verwerkt op donkere lakken een "hollogrammen"effect.
Maar verder een prima wax als je hem in de schaduw of binnen kunt gebruiken.

oeps door de lovende commentaren had ik deze op het verlanglijstje gezet als vervanger voor de Natty's Blue (omdat ik het zo'n knoeiboel vind om deze uit de pot te halen).
Nog mensen die dit voorgehad hebben ?