Denk dat er een onderscheid gemaakt dient te worden tussen:
1 - vooraf / tijdens het aanbrengen
2 - resultaat
1A - blikje / flesje van merk X openen en komt geen geur vanaf, ook tijdens het aanbrengen blijft het puur en alleen middel wat een bepaald doel moet bereiken
1B - blikje / flesje / potje doe je open en je krijgt meteen een zalige geur op je af. Deze geur komt elke keer weer terug op het moment dat je een nieuwe lik op de pad doet.
2A - Er is geen of slecht resultaat >>> die kopen we dus niet meer
2B - Je bent tevreden over het resultaat, het voldoet aan je verwachtingspatroon
2C - je bent overweldigt door het resultaat, dit had je nooit zo kunnen dromen >>> die staat hoog op de lijst ( dit overkomt veel bij hen die van bv turtle / commandant overstappen op bv een dodo juice ( daarna kom je uit op 2B ))
Wat ik zelf vreemd vind aan deze ' discussie' is het feit dat ik overal en altijd lees over welk product dan ook, hoe het ruikt ( vanille / bosbes / aardbei / kauwgomballen etc ),
dit komt bij mij over dat men het op zichzelf wel een factor vind die interessant gevonden wordt ( waarom anders vermelden denk ik dan )
Stel je hebt 3 producten, werken ( nagenoeg ) even goed, de ene ruikt niet, de ander chemisch en de derde naar iets wat jouw zintuigen op een positieve manier prikkelt ....
ik durf te wedden in welke volgorde ze dan komen te staan om aan te schafffen cq gebruiken in de toekomst
Er is niks persoonlijker dan zintuigen en de reactie die het teweeg brengt, je wordt herinnerd aan een positieve of negatieve ervaring opgedaan in het verleden ( bv het Old school effect ),
en die is dan weer bepalend hoe jij er dan op dat moment op gaat reageren cq handelen.
Grappige is wel dat jvacker in het geval van de Collinite 845 beland is op trede 2C, en je ziet wat het bij hem teweeg heeft gebracht
Ik vind het een mooie ervaring en ben van mening dat er vele van ons stiekem een beetje jaloers zijn omdat we op 2B staan en stiekem weer
positief geprikkeld willen worden naar de hogere trede