• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 Insulator Wax is superspul!

Als ik dit topic lees, over emoties zou ik haast niet denken dat het hier een detailforum is:-p

Moet deze wax nog bestellen, maar volgens mij is het een redelijk goede wax.

En als het dan toch emoties loslaat, dan maar hopen dat de auto al in de wax staat, lopen de tranen er zo vanaf:lol

Denk dat je de 845 moet zien als een hele goed basiswax, plus dat deze een van de betere "winterwaxen" is

Zelf neig ik te kiezen voor de 915 van Collinite of de Wolfgang DGPS als basislaag, deze wil ik dan eventueel toppen als dat nodig is.

Ik heb beiden! zowel de 845 als de 915. Ik vind dat als je de 845 op een gekleide en gecleande lak aanbrengt de lak na een eerste applicatie nog wat stroef aanvoelt. Pas na de tweede applicatie wordt het echt glad. De beading na een eerste applicatie is wel al grandioos. Maar de 915 is toch wel de kampioen. Ik heb deze ooit voor het eerst op een motorkap van mijn ford focus aangebracht en kort daarna ging het regenen. Het lijkt bij deze wax wel of de druppels de lak niet raken. En na vele wasbeurten is het nog steeds waterafstotend. Ik vind de 915 ook eenvoudig te verwerken. gewoon paneel voor paneel. Heel even laten hazen en uitwrijven. De glans is heel mooi. Pas geleden de auto eerst behandeld met wolfgang sealant en de motorkap extra in de 915. Gaat prima en geeft een gewldig duurzaam resultaat. Inderdaad DE wax voor de winter.

Collinte waxen veroordelen tot winterwax? ammehoela!! Natuurlijk is Collinite door z´n lange standtijd ideaal voor de periode dat wij niet of minder kunnen detailen.

Maar collinite is ook nog eens een wax met zeer goede eigenschappen op het gebied van UV bescherming. Met name vanuit de watersport wereld zijn over deze waxen ( en over andere referenties van dit merk ) uitstekende tests te vinden op het internet.

Vakantie in Zuid Europa? dan #476s of #915 op je lak.

Inderdaad dat is al vaak gezegd, Collinite is imho een ondergewaardeerd merk. Uiteraard stukken minder fancy dan Dodo enz...maar kwalitatief zeer zeer goed!

De 915 heeft in diverse waxtesten qua beading en duurzaamheid het gewonnen van grotere merken wax. De duurzaamheid en looks is met name de reden dat ik weg ben van de 915, heerlijk in de winters maar ook in de zomers!

Centoquarantasette zei:
Collinte waxen veroordelen tot winterwax? ammehoela!!

Laat me even een misverstand uit de wereld helpen! Ik bedoel niet de Collinite (welke dan ook) alleen geschikt zou zijn voor de winter, maar meer in de zin van: "In de winter detail je niet zoveel, dan is Collinite een mooie oplossing vanwege de duurzaamheid en hardheid".

Als je iets verder terug leest, kun je ook lezen dat ik neig om de 915 zelf ook aan te schaffen :cool

De collinite noem ik een winterwax omdat hij qua duurzaamheid in staat is om de 6 maanden van oktober t/m maart door te komen qua duurzaamheid. MAAR het is zeker niet een wax die ik zou willen betitelen als zijnde alleen geschikt voor de winter. In tegendeel ik gebruik hem ook in de zomer. En qua glans en gladheid vind ik hem onovertroffen. Inderdaad lekker vet, smeer zuinig weg, en de beading is ongelovelijk. Vuil maakt ook geen kans meer en het weerstaat vele wasbeurten. Het valt me ook iedee keer op dat vuil ook veel midner goed aanhecht en heel eenvoudig is weg te wassen na een goede waxbeurt met 915

Ik vind qua gladheid alleen de Wolfgang sealant gladder. Maar dat is wel appels met peren vergelijken.

Dus 915 is zeker geen winterwax "pure sang".

Klopt het ook dat zowel de 915 als de 845 vol staan van de cleaners? :weetniet
Als dat zou zou zijn dan heeft het erg weinig nut om een product als Black Hole voor de wax te gebruiken..
Of valt dit wel mee?

Zou het ook zin hebben om een combi te maken?

Bijvoorbeeld eerste de black hole dan de 845 en dan de 915? Of gaan ze elkaar dan tegenwerken..

Quincy zei:
Naar mijn weten zitten er geen cleaners in de Collinite's, waar heb je deze informatie vandaan Mossel ?

bijvoorbeeld hier:

tinus zei:
een 2e laag 845 zal in de meeste gevallen de 1e laag al behoorlijk weghalen; 845 zit vol sterke oplosmiddelen.
Het is meer bedoelt als '1 laag moet voldoende zijn, want we gaan geen 2e laag doen'

of hier:

GMToyota zei:
De Collinite waxen schijnen door hun oplosmiddelen vrij 'aggressief' te zijn voor lagen eronder. Althans, voor mijn Collinite 845 is mij aangeraden om een dag of langer te wachten voordat ik deze erop zet na een glaze.

daarnaast hier:

DAF-44 zei:
Ga je de wax layeren hou er dan rekening mee dat je voldoende tijd tussen de lagen neemt. Ik heb een tijdje geleden met Collinite contact gehad. Hun hadden de volgende verklaring. Indien de eerste laag niet voldoende is uitgecured zal deze door de oplosmiddelen van de tweede laag voor een deel weer worden opgelost/verwijderd. Indien je optimaal gebruik wil maken van beide waxlagen dus met voldoende tussen tijd layeren.

en tenslotte staat hier nog wat:

GMToyota zei:
Een test met Collinite 915 en wat lab metingen op een ander forum wees uit dat meer dan 2 lagen geen nut had. De tweede laag zorgde nog wel voor wat extra bescherming, maar de derde laag voegde geen extra 'dikte' meer toe. Waarschijnlijk doordat de oplosmiddelen om de wax smeerbaar te houden, de eerdere lagen ook weer aantasten.

Dus dan blijft de vraag staan of het überhaupt nut heeft Black Hole te gebruiken voor de Collinite wax?

een cleaner is iets anders dan een oplosmiddel. Cleaners dienen als extra "polijststof" ook al is het effect hiervan klein, ze doen nog wel iets aan kleine waskrassen en watervlekjes.

Elke wax bevat oplosmiddelen. Simpelweg omdat pure Carnauba niet smeerbaar is maar eerder zo hard als een stuk beton. Meestal word in old skool waxen zoals collinite en Megs M16 iets op basis van petroleum destilaat of nafta gebruikt. Deze stoffen maken de wax zacht en smeerbaar.

Juist om die reden moet je vaak 24 uur wachten alvorens je een nieuwe (2e) laag aanbrengt van de collinite. In die 24 uur is alle oplosmiddel verdampt en kan je er veilig een tweede laag overheen smeren

Wacht je géén 24 uur maar bijvoorbeeld een uurtje of korter dan zal je merken dat je geen mooie laag meer kunt aanbrengen maar dat het lijkt of je allemaal wrijfsporen achterlaat. Dan ben je bezig met je nieuwe waxlaag de oude weer zacht te maken en te verwijderen.

Colli 845 is vloeibaar maar of het aandeel oplosmiddelen daarmee ook groter is dan bv de 476S paste wax (die dezelfde ingredienten bevat) weet ik niet.

Tja, hier ook een 845 liefhebber hoor!!
Emotie...niet echt nee. Maar wat een glans en duurzaamheid!!