• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 885 vraag

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Forumers,

Ik meen wel eens gelezen te hebben dat de Collinite Fleetwax Paste No. 885 eigenlijk hetzelfde is als de Super DoubleCoat Wax #476...

Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

Ik wil de Super DoubleCoat Wax #476 wel eens kopen omdat ik bij het in de wax zetten duurzaamheid toch wel het belangrijkst vind. Maar al die hetzelfde is als de 885 voor dezelfde prijs.....

Groeten GdV

komt ie....
845,855,238,476s zijn alle hetzelfde alleen inhoud verpakkung en prijs verschillen.tevens is de enne vloeibaar en de andere een paste wax

Er zijn inderdaad wat Collinite waxen die alleen qua verpakking (en inhoud) verschillen. Volgens mij de 885 en de 476s.
Om nou te zeggen dat deze gelijk zijn aan 845, is een beetje vreemd. Ze kunnen best een vergelijkend resultaat geven, maar het feit dat de ene vast is en de andere vloeibaar, betekent al dat er een verschil in samenstelling is.

@zuidwest10

Bedankt voor de reactie. Ik heb zelf de vloeibare variant de 845. Ik kan mij niet voorstellen dat die dezelfde samenstelling heeft als een vaste wax. Daarbij komt dat op de site van Collinite duidelijk wordt aangegeven dat hun vaste wax soorten duurzamer zijn dan de vloeibare. Dat komt doordat in de vloeibare variant meer oplosmiddelen zitten. De waxcomponent is dus meer verdunnd en dat geeft een laag die minder duurzaam is dan een vaste wax.

Echter de 885 is een vaste wax en dat is de 476S ook. Alleen is de 885 een marine variant waarvan ik weleens gehoord heb dat die eigenlijk hetzelfde is als de 476S die ook een vaste wax is. Alleen is de 885 een ander blik met meer inhoud.

Ik gebruik nu het liefst de collinite 915 die geeft een mooie glans en is erg duurzaam. Maar ik heb niet veel tijd de auto te doen dus duurzaamheid is wel het belangrijkste punt voor mij. Waarbij ik gelezen heb dat de glans van de 476S altijd nog heel goed is.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten Gdv

De 476S is een prima wax.
Als je tijd en zin hebt en een betere glans wilt kun je er ook een zachte wax overheen zetten
Of een spraysealant of als je lui bent een shampoo met glansmiddel gebruiken

Heren.....Read...Op collinite page of op autopia forum,staan pagina's vol informatie over collinite waxen en de vergelijkingen

Heb ik gedaan Jeroen.

Voor de #845 bijvoorbeeld staat er
A user-friendlier version of the No. 476s paste, No. 845 stands ....

Bij het onderdeel 'Industrial Wax' staat er ook:
An easier-to-use version of the S-238, ....

Wat ik bedoel met dat het te kort door de bocht is om te zeggen dat het allemaal dezelfde spullen zijn, is er verschillen in samenstelling moeten zitten tussen een vaste en een vloeibare wax. Kan een marginaal verschil zijn, maar anders zou de ene niet vloeibaar zijn en de andere niet vast.

Kortom: de vaste waxen die je opnoemt (met 855 bedoel je dan wel waarschijnlijk 885; zal wel typo zijn geweest) zijn inderdaad precies hetzelfde, alleen in een ander blikkie.