• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

Gommerdigasser

Detailing rookie
23 feb 2014
5
0
Beste forumleden,

Ik heb een vraag over de Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845.
Is deze aan te brengen na een glaze, of heeft dat een negatief effect op de glaze (
Mothers Wax - California Gold Micro-Polishing Glaze).

Alvast bedankt!

Oke bedankt Tim! Ik ben net nieuw in het 'echt' goed poetsen en onderhouden van de auto dus vandaar dat ik het vraag en nog met vele vragen zit. Ik zal deze week aan mijn auto beginnen en zal er wat over posten met foto's en de eventuele producten die ik heb gebruikt. Dan kunnen de kenners mij helpen voor een volgende keer :)!

Tim, Collinite is dus een pure wax maar ik heb al vaker gelezen dat er veel oplosmiddelen in zouden zitten. Als dat zo is hoe zit het dan met het evt aantasten van de glaze of is dat te verwaarlozen? Wat hebben deze oplosmiddelen voor funtie eigenlijk (Wellicht om het vloeibaar te maken)?

In elke wax zit in meer of mindere mate oplosmiddelen (solvents), anders zijn ze niet te verwerken. Een glaze kan wel wat hebben. (Zelfs IPA alcohol krijgt een glaze niet meteen weg.)

Ik heb de 845 over de poorboys black hole zitten, geen probleem, goed te verwerken, pas enkel op voor de dop van de coll 845, die schoot bij mij eraf tijdens het schudden met het gevolg dat alles onder zat inclusief mijzelf.

@opelmark: hoe is de standtijd op jezelf?;-)

Overigens verwarm ik de 845 au-bain-marie, dan hoef je nauwelijks te schudden en zeker als je 'm een poosje laat staan zodat ie helemaal warm is, blijft ie ook lang vloeibaar. Als de fles was leger wordt (dus lichter in gewicht) dan zet ik 'm in een bus en giet daar het warme water in. Deksel/gewicht er op om de 845 grotendeels onder water te drukken, en je hoeft alleen nog maar even te wachten.

de 845 opwarmen kan, maar aangezien die bij mij op de zolder staat is hij al redelijk op temperatuur, standtijd is goed te noemen, van alles wat ik hier gebruikt heb is de 845 degene die het langst goed blijft (meer dan 3 maanden)

Lastig als je wat tegenstrijdige berichten leest... elder kreeg ik namelijk deze informatie: "Trouwens de combinatie van de glaze blackhole en colonite is niet super.
De colonite zal de blackhole aantasten door de oplosmiddelen die erin zitten" :roll Voor mij als leek erg lastig om te bepalen wat nu echt goed is...;-)

Collinite heeft ook geen glaze in het assortiment en met de samenstelling van de wax is ook geen rekening gehouden met een glaze. Er zitten in ieder geval geen cleaners in dus dan is de vraag in hoeverre de oplosmiddelen de Black Hole aantasten en dat valt lastig te oordelen. De wax ruikt in ieder geval behoorlijk ernaar, veel meer dan bijvoorbeeld Natty's paste of EX-P al zegt dat natuurlijk ook niet alles. Aangezien Collinite vast niet de precieze samenstelling prijs wil geven zal je ergens op moeten oordelen zover dat gaat. Kwaad kan het sowieso niet, in het ergste geval zal er een klein deel Black Hole weer weggenomen worden maar alles lijkt me niet. Zelfs pure alcohol kan Black Hole niet compleet verwijderen.

Eens met bovenstaande.
Dat een Collinite nou wat chemischer ruikt dan een andere wax, wil niet automatisch zeggen dat er ook meer oplosmiddelen in zitten. 'Oplosmiddelen' of hoe je ze ook wilt noemen, zitten in iedere wax, anders zou het geheel niet smeerbaar zijn, maar steenhard. In dat geval zou je geen enkele wax meer over een glaze durven uitsmeren...
Verder ga ik er altijd maar van uit dat het idee dat 'oplosmiddelen' vanalles en nog wat op zouden vreten, meer iets is dat tussen de oren zit. Meer een vermoeden dan iets dat keihard bewezen kan worden.

De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik ook niet weet dat het *niet* zo is.

Maar goed, doe wat je zelf wilt en probeer eens. Ik doe altijd graag een glaze onder een wax (en zelfs onder een sealant). Alleen bij producten waar dat echt niet de bedoeling bij is (coatings bijvoorbeeld) zou ik het niet doen.

Mij Collinite en andere waxen staan in een speciaal daar voor bedoelde koelkast op 12 graden Mijn Colli is in iets minder dan een minuut schudden mooi vloeibaar. Au bain matie oplossingen zijn daarrvoor overbodig Sent from my phone using TapaTalk

opelmark;n388750 zei:
Ik heb de 845 over de poorboys black hole zitten, geen probleem, goed te verwerken, pas enkel op voor de dop van de coll 845, die schoot bij mij eraf tijdens het schudden met het gevolg dat alles onder zat inclusief mijzelf.
Mooi beading onder de douce daarna of niet? :-D

• Leuk
Reacties: opelmark
ik kreeg commentaar van de vrouw dat ik het volgende keer maar niet meer moest doen, nog weken erna kwamen we overal druppels 845 tegen en de vynil vloer is op verschillende plekken nog lang glad geweest, en mijn blouse moest een paar keer uitgewassen worden voordat de vlekken eruit waren, in het vervolg hou ik mijn vinger op de dop ;):-B

een dopje van een poorboys fles past hiet perfect op, heb ik zelf ook gedaan nadat een deel op de grond was beland:(

ik kom er net achter dat het dopje van een redbull flesje ook past, lachen.
maar mijn poorboys super slick & sudds shampoo is bijna op, dus dat dopje met kniktuit wordt waarschijnlijk de dop die er straks op gaat komen.