• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

Gommerdigasser

Detailing rookie
23 feb 2014
5
0
Beste forumleden,

Ik heb een vraag over de Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845.
Is deze aan te brengen na een glaze, of heeft dat een negatief effect op de glaze (
Mothers Wax - California Gold Micro-Polishing Glaze).

Alvast bedankt!

Oke bedankt Tim! Ik ben net nieuw in het 'echt' goed poetsen en onderhouden van de auto dus vandaar dat ik het vraag en nog met vele vragen zit. Ik zal deze week aan mijn auto beginnen en zal er wat over posten met foto's en de eventuele producten die ik heb gebruikt. Dan kunnen de kenners mij helpen voor een volgende keer :)!

Tim, Collinite is dus een pure wax maar ik heb al vaker gelezen dat er veel oplosmiddelen in zouden zitten. Als dat zo is hoe zit het dan met het evt aantasten van de glaze of is dat te verwaarlozen? Wat hebben deze oplosmiddelen voor funtie eigenlijk (Wellicht om het vloeibaar te maken)?

In elke wax zit in meer of mindere mate oplosmiddelen (solvents), anders zijn ze niet te verwerken. Een glaze kan wel wat hebben. (Zelfs IPA alcohol krijgt een glaze niet meteen weg.)

Ik heb de 845 over de poorboys black hole zitten, geen probleem, goed te verwerken, pas enkel op voor de dop van de coll 845, die schoot bij mij eraf tijdens het schudden met het gevolg dat alles onder zat inclusief mijzelf.