• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Combinatie spuitbox en 2 emmer methode

Toevallig gisteren voor het eerst 2 10liter emmers met deksel geprobeerd (€8 p.s.) het vervoeren ging prima!

Ik gebruik alleen de optie vlekvrij naspoelen om mn auto af te spoelen.

Bij gebrek aan een velgenborstel spuit ik de velgen in met Non Ferro en poets ze met de schuimborstel (kan je nagaan als jij vervolgens daarmee over je lak gaat....)

En toch zal je verbazen hoeveel mensen dat ding gewoon over de auto halen... Zelfs splinternieuwe auto's... Laatst nog een roestige oude Fiesta die hele auto met wielen en wielkasten en al schoon maakte met dat ding... Letterlijk 5 minuten later een gloed nieuwe skoda die de hele auto ermee deed! Blij dat ik binnenkort mijn nieuwe huis heb met eigen garage en oprit, hoef ik die horror niet meer te aanschouwen :-)

Ik neem ook altijd zelf water mee naar de wasbox. Maar gebruik dan meestal een jerry can. Neem 2 stuks, is 20 liter, en koste mij niks, ik houd er in de zomer maanden genoeg over vanuit de winkel. Ook nooit geknoei in de kofferbak etc. 2 emmers erbij, en alleen de voorwas en afspoelen. NEVER NOOIT die borstel.

Ik gebruik alleen de 'vlekvrij naspoelen' optie. Bij onze wasboxen is dat gewoon gedemineraliseerd water, dus is onthard, kalkvrij en dus ideaal!
Bij sommige wasboxen zit er een toevoeging aan het water bij deze optie. Dan is het minder ideaal, dus dit is de moeite waard om uit te zoeken.

En inderdaad, die borstel lekker laten hangen!
Hun shampoo is vaak ook vrij agressief, dus je hebt kans dat deze de lak stript van eventuele waxlaag die er nog op zit.