• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Combinatie van HD reinger - handpistool - foam gun

En hij is al binnen Gelijk maar eens testen.
EA4BBC66-596F-49E8-8BA9-C7F881D1A79B.jpeg
 
Welke Quick Release adapter heb je voor de Lancia nodig? QR -> M22 ofzo?
Het schroefdraad van de Monello foamlance is 1/4".

20200617_145346.jpg


Screenshot_20201024-131512_AliExpress.jpg


Op Ali en dan nummer 6#

€ 3,57 20%OFF | 1/4 "Quick Connect Koppeling Adapter-Auto Schoon 1 ~ 14 # Wassen Hogedrukreiniger Connector Voor Snel Aansluiten tuinslang Auto Wasmachine

En voor aan de onderzijde van de short trigger gun heb je een adapter nodig van de Nilfisk slang naar M22:


20200710_162017.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik ben een car clean leek, maar hecht wel veel belang aan mijn wagens, die ik elke week handmatig was met de juiste producten. Van tijd tot tijd geef ik ze ook een clay beurt en zet ik ze id wax.

nu wou ik ipv de tuinslang een hogedrukreinger aanschaffen, en had zelf gedacht aan een Nilfisk e150.

ik heb volgende vragen:

- waar kan ik deze prijsgunstig vinden?
- wat heb ik nog nodig naast de hogedrukreiniger & waar kan ik dit vinden?

ik wil de wagen ook kunnen voorzien van zo een schuimlaag, wat moet ik hiervoor nog allemaal bijkopen?

budget incl hogedruk reiniger is ongeveer 500 €. Goedkoper mag ook altijd natuurlijk.

bedankt voor jullie hulp.
 
@Zoeloe - Welkom op het forum. :D

- Waar je een HD reiniger voor de scherpste prijs kunt aanschaffen, dat is een kwestie van zoeken op het interwebs.
- Om te foamen heb je een redelijk HD nodig (120bar is in mijn ervaring prima) i.c.m. een goede foamlans.
... Een Nilfisk C120 zou dus al genoeg kunnen zijn, maar de iets duurdere types hebben een langere + flexibelere slang.
... Een machine zónder al die toebehoren zoals autowas-setjes, rioolslangen, etc. is in mijn opinie zonder van je geld. (Mits nodig)
... Een Monello - Lancia Foamlans is een goede foamlans.
- In de foamlans doe je dan een foamshampoo i.c.m met water. Persoonlijk kies ik voor de Dodo Juice - Apple Ifoam vanwege zijn prijs per foambeurt en het frisse geurtje.

Zaak is wel dat als je een pH-neutraal foam kiest zoals hierboven, de auto wel in een vorm van bescherming 'moet' staan. De reiniging is prima, maar niet als vuil volgas aangekoekt zit omdat de auto totaal geen bescherming heeft.
 
Hoi, ik ben een car clean leek, maar hecht wel veel belang aan mijn wagens, die ik elke week handmatig was met de juiste producten. Van tijd tot tijd geef ik ze ook een clay beurt en zet ik ze id wax.

nu wou ik ipv de tuinslang een hogedrukreinger aanschaffen, en had zelf gedacht aan een Nilfisk e150.

ik heb volgende vragen:

- waar kan ik deze prijsgunstig vinden?
- wat heb ik nog nodig naast de hogedrukreiniger & waar kan ik dit vinden?

ik wil de wagen ook kunnen voorzien van zo een schuimlaag, wat moet ik hiervoor nog allemaal bijkopen?

budget incl hogedruk reiniger is ongeveer 500 €. Goedkoper mag ook altijd natuurlijk.

bedankt voor jullie hulp.
 
Heb ook het gehele setje vandaag besteld voor de Karcher. Verwachte levertijd is wel nog even wachten :kissing:
 
Laatst bewerkt:
Quantoxx, thx voor de info. Momenteel gebruik ik voor de wagen producten van Chemical Guys en gebruik ik de ceramic was van CG's.

De nilfisk e150 zou dus wel voldoen voor de wagen te foamen en poetsen, natuurlijk ga ik de HD reiniger ook nog voor andere dingen gebruiken ( klinkers en terras poetsen).

De Monello foamlans wou ik al gaan kopen bijkomend op de nilfisk e150 met 10 m slang met stalen inleg, maar heb ik dan nog koppelingen nodig?

Ik lees hier her en der dat er speciale koppelingen nodig zijn om de lans aan te sluiten op de hoge druk reiniger? Indien nodig, kan ik dit ook ergens bestellen buiten ali express?

Lees hier ook over korte pistolen die worden bijgekocht, waar kan ik die vinden, moet ik dan nog bijkomende koppelingen aankopen om dit op mijn HD reiniger te kunnen aansluiten?
 
Je moet een aansluiting maken van je slang naar het korte pistool en van de lans naar het korte pistool.
 
Voor de foamlans van CC hoef je geen koppeling te kopen, alleen de juiste foamlans kopen bij CC. Voor de Ali korte lans komt er meer bij kijken. De Nilfisk E150 met staalinleg slang is super, heb hem zelf ook al 2/3 jaar.
 
Voor de foamlans van CC hoef je geen koppeling te kopen, alleen de juiste foamlans kopen bij CC. Voor de Ali korte lans komt er meer bij kijken. De Nilfisk E150 met staalinleg slang is super, heb hem zelf ook al 2/3 jaar.
Fijn om te horen dat de Nilfisk E150 goed bevalt, had wel gelezen dat de lans op zich tegenwoordig van iets mindere kwaliteit zou zijn, maar goed... zal wel ruim voldoen voor mijn gebruik.

Als ik je goed begrijp moet ik voor de foamlans van Chemical Guys geen bijkomende koppelingen kopen, voor de Monello foamlans zie ik hier in de shop een speciale bijkomende koppeling voor de Nilfisk hogedrukreinigers, een koppeling voor "oude " systeem en ééntje voor het "nieuwe"...
 
Als ik je goed begrijp moet ik voor de foamlans van Chemical Guys geen bijkomende koppelingen kopen, voor de Monello foamlans zie ik hier in de shop een speciale bijkomende koppeling voor de Nilfisk hogedrukreinigers, een koppeling voor "oude " systeem en ééntje voor het "nieuwe"...
Als je gewoon het Nilfisk-pistool gebruikt, kan je hier zonder poespas een Monello - Lancia voor bestellen. (Geef bij het bestellen door welk type je hebt, dan weet CC hoeveel bar deze heeft en monteren zij de juiste sproeier in de lans) Ik heb zelf een Nilfisk E-145 en C120 gehad. Op beide prik-en-draai je de Lancia gewoon in het pistool en klaar. ;)

Wil je andere pistolen en/of lansen op je Nilfisk, dan zal je misschien wat moeten versleutelen, maar dat lijkt me enigszins logisch bij aftermarket-spul.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik heb mijn Nikfisk E160 via VVS aangeschaft. Topservice net als CC!
De Monello Lancia via CC aangeschaft alleen daar zit een mini flesje bij, niet genoeg voor een grote station. Dus moet nog een grotere aanschaffen en de juiste koppelingen om hem aan de Nilfisk te kunnen koppelen.
Een korte lans zou mijn voorkeur hebben met een mogelijkheid om die Monello aan te klikken en een normale spuit om af te spuiten. Ergens een adresje voor in NL of alleen via Ali?
De standaard foamset van de Nilfisk levert geen mooi schuim op. Was bij mij vrij waterig, niet zo’n mooie dikke laag als ik bij anderen zie.
Tips voor de korte gun zijn welkom. Anders even langs CC voor hulp
 

Bijlagen

  • A6FA5C29-F24D-4A5A-AA6E-60C2C9638F67.jpeg
    A6FA5C29-F24D-4A5A-AA6E-60C2C9638F67.jpeg
    142,8 KB · Weergaven: 176
  • DDA09D49-0626-4B83-ADC8-047D3241BF64.jpeg
    DDA09D49-0626-4B83-ADC8-047D3241BF64.jpeg
    93,4 KB · Weergaven: 179