• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Compressor overdrukbeveiliging slaat aan

ArcsS

Detailing chief
18 dec 2009
110
75
Ik heb een compressor gekregen die nog nooit is gebruikt.
Hij heeft echter wel een probleem, hij blijft draaien, hij gaat over zijn maximum druk (goed door het rood) en dan slaat hij volledig af. Hoe kun je het regelen dat hij op z'n 8 bar afslaat en weer aanslaat bij gebruik?
 
Een handleiding heb ik er niet bij gekregen.
Hij is wel volledig nieuw, het vreemde is wel dat er ook geen luchtfilter en een 'dop' bijzat.
Het model zal ik morgen eens bekijken.
 
De meeste hobby versies hebben een drukschakelaar net onder de aan / uit schakelaar.
Het zijn mechanische schakelaars met veren en een schroefdraad voor de instelling.

Een merk en een foto helpen om het type schakelaar en de plaats daarvan te bepalen.
Voor de meeste merken vind je op internet wel handleidingen

Luchtfilters e.d. zijn standaard qua aansluiting, wel monteren anders heb je eerder slijtage.
Let ook op met de olie, niet die van de auto gebruiken om bij te vullen.

Hans
 
Sorry voor het late antwoord (zit midden in verbouwingen).
Het is een SPECAIR type HL 275/25

Motor capacity (HP/kW) 2/1.5
Receiver (l) 25
Number of cylinders 1
Number of stages 1
Weight (kg) 28
Dimensions (l x w x h, cm) 58 x 25.5 x 58
Electric tension (Volt/Hz/Ph) 230/50/1

Meer info vind ik er niet direct van :s



resize.asp?bestand=36840.jpg
 
@Quincy, het ventieltje onderaan is de het wateraftappunt, als dat open zou staan zou de compressor doorlopend lucht verliezen.
 
Als hij ver in het rode gebied gaat,moet je de reduceer knop wat terug draaien.
Nu slaat hij af in de beveiliging. Meeste werdruk is +6 bar (luchtgereedschap)
Dus rond de 8-9 bar af laten slaan.
 
ArcsS, probeer de meest rechtse zwarte knop (boven de kleinste drukmeter) eens maximaal tegen de klok in te draaien en kijk dan bij welke druk de compressor afslaat. Als hij dan no0g niet afslaat lijkt me het reduceerventiel kaputt. Ik heb een compressor van hetzelfde merk met dezelfde motor, alleen staat mijn ketel rechtop en is de motor daarbovenop gemonteerd. Mijn compresoor haalt zelfs met het reduceerventiel maximaal opengedraaid maar maximaal 8 bar, ik geloof ook dat daar precies het rode gebied van de drukmeter begint. Volgens Batr123 moet dat dus voldoende zijn. Overigens moet je met dat rode knopje (bovenop dat kastje boven de grootste drukmeter) de motor ook kunnen laten afslaan.
Ik begrijp niet helemaal wat je zegt over het luchtfilter maar bij mij is dat een zeer minimaal trommeltje van hooguit 15 cm in doorsnee met een klein uitlooppijpje eraan. Ik zou daarin een schuimfiltertje verwachten maar zelfs dát ontbreekt.
 
Het afslaan doet de compressor naar mijn mening door het afschakelen van de stroomtoevoer.
Dat regelt de keteldruk. De zwarte knop, die is voor de werkdruk.
Beide zijn onfahankelijk van elkaar (zie brochure onder 5.0)

Brochure soortgelijke compressor;
http://www.airpress.nl/site/images/Instructieboekjes-29-attachment1_36740-1.pdf

Je zou mogelijk in het grijze kastje moeten kijken.
Als je niet zeker bent, iemand anders laten doen :ja
Als je opschrijft of onthoudt wat je verandert, kan je altijd terug :-"

Succes, Hans
 
BlackPassat zei:
ArcsS, probeer de meest rechtse zwarte knop (boven de kleinste drukmeter) eens maximaal tegen de klok in te draaien en kijk dan bij welke druk de compressor afslaat. Als hij dan no0g niet afslaat lijkt me het reduceerventiel kaputt.

en dan niet meer gebruiken tot dat dit vervangen is.....voor de veiligheid..



BlackPassat zei:
ik heb een compressor van hetzelfde merk met dezelfde motor, alleen staat mijn ketel rechtop en is de motor daarbovenop gemonteerd. Mijn compresoor haalt zelfs met het reduceerventiel maximaal opengedraaid maar maximaal 8 bar, ik geloof ook dat daar precies het rode gebied van de drukmeter begint. Volgens Batr123 moet dat dus voldoende zijn. Overigens moet je met dat rode knopje (bovenop dat kastje boven de grootste drukmeter) de motor ook kunnen laten afslaan.
Ik begrijp niet helemaal wat je zegt over het luchtfilter maar bij mij is dat een zeer minimaal trommeltje van hooguit 15 cm in doorsnee met een klein uitlooppijpje eraan. Ik zou daarin een schuimfiltertje verwachten maar zelfs dát ontbreekt.


door hoort wel een filtertje in te zitten, kun je bij een tuingereedschapwerkplaats wel kopen, gewoon dat filterhuis meenemen en een passend filter monteren.
wordt de machine ook veel stiller van ;)