• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ConQuestador met z'n Alfa Romeo 156 GTA

ConQuestador

Detailing rookie
28 sep 2011
14
0
Ik ken carclean nu alweer enkele jaren en heb er al ook al meerdere keren besteld, maar nu vind ik het toch eens tijd worden om ook wat op het forum rond te kijken en me ook maar even voor te stellen.

Ik ben dus ConQuestador (een nickname die ik overal op internet gebruik, de Alfa Romeo liefhebbers zullen me wellicht (her)kennen) en rij alweer 8 jaar in Alfa Romeo 156. Ik ben begonnen met een 1.9JTD, toen een 2.4JTD en sinds 3 jaar in een GTA (op LPG G3). Het poetsen is sinds de 2.4 iets waar ik zo nu en dan toch wel van hou, ik ben bij lange na niet zo'n fanatiekeling als sommigen hier maar 1x in de zoveel tijd krijg ik weer behoefte om mijn auto weer helemaal aan te pakken en dan pak ik het ook goed aan ;)

De 2.4 heb ik ooit serieus onder handen genomen met Meguairs spul (#85, #82, gold class was, meguiars klei, etc. Dat in combinatie met een excentrische bosch).
Het voordeel van deze auto was dat hij zwart, nonmetalic was. Enerzijds zie je hier alle krasjes op als ie niet gepoetst is, maar ALS hij glimt, dan glimt ie ook als een gek:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Deze auto is dus weggegaan en nu rij ik alweer een tijdje in de GTA. Deze heb ik ook al eens een volledige behandeling gegeven en ze staat er dan ook redelijk strak bij nu. Let op: redelijk. Een serieuse polijst/poets beurt is alweer zo'n 1 a 2 jaar geleden dus er zitten alweer aardig wat swirls op (welke je pas echt ziet bij heel mooi weer, en hoe vaak hebben we dat nou gehad afgelopen zomer....). iig, de GTA ziet er dus zo uit:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Binnenkort is het dus weer tijd voor een drastische poetsbeurt (wanneer weet ik nog niet, kan zomaar zijn dat het nog 2 maand duurt..... iets met tijdtekort enzo). Ik heb naast de spullen die ik al had gister weer wat nieuwe spullen gekocht: De 3 verschillende soorten monello polijstmiddel, Collinite 476 (aangezien die langer stand houdt dan de meguiars, erg nuttig voor mensen zoals mij die niet iedere maand aan het poetsen zijn). En aangezien ik nooit echt super tevreden ben geweest over het poetsen met een schuurmachine heb ik nu eindelijk de DAP900 besteld (lang leve de zonderdoosdagen). Hier verwacht ik toch wel wat van, dus ik ben zeer benieuwd.

Tot zo ver mijn voorstel ronde, van de complete detailbeurt ga ik wel foto's maken en zal ik binnenkort ook wel ff een post van maken.
 
Hallo ,

Welkom (eindelijk) op het forum :-b

Mooie auto , en dat poetsen hooeft natuurlijk niet elke week, je kan ook eens 8 dagen wachten vooralleer je hem nog eens een beurt geeft :D


Dap900 : :cool:

Veel succes met je nieuwe produkten

Danny