• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CQuartz, wat zijn de juiste stappen voor dit product?

Simpelste antwoord op je vraag is: bel even met CC en je krijgt het antwoord meteen ;) Ik kan het niet zo snel terugvinden, maar volgens mij heeft Tim in een ander topic verteld wat hij gebruikt heeft voor het aanbrengen.
 
@Zorro, ik denk dat dat sponsje hier in zit;) Ik denk dus dat je het kitje moet aanschaffen en dat die los niet verkrijgbaar is


...... CarPro CQuartz - 30ml kit pack
 
@ Adri, sorry chef :D inderdaad !

@ Tamer en Zorro, inderdaad het zit bij de kit in :ja

Edit: tekst uit de webshop

Deze kit bevat:

•1 flesje C.Quartz Ceramic Quartz Paint Protection - 30ml
•1 applicatorsponsje
•5 microvezeldoekjes (ca. 8x8cm)
 
De CQuartz brengt een dun laagje bescherming aan. Is deze ook makkelijk weer te verwijderen met een polijstbeurt? Dat denk ik niet toch?
Zit eraan te denken om dit product aan te schaffen.
 
2e laag mag na 3 uur na uitpoetsen eerste laag aangebracht worden.

C.Quartz hard daarna snel uit en heeft 80% van zijn hardheid behaald binnen 24 uur. Na 7 dagen is de laag volledig gehard en mag de auto gewassen worden.

Als het goed is kan de laag gewoon met een chemische cleaner behandeld worden. De laag is zo hard dat polijsten de laag niet zomaar verwijdert.
 
@Tim: niet nog een testpaneel liggen om dit te testen ( cleaner + polijsten ).
De aansteker-methode is veelvuldig te zien op youtube en heb daar nog wel mijn twijfels over. Dit wellicht ook te testen onder jullie beheer ?
 
Oke thnx voor de snelle reactie. Ik wacht nog even met dit product tot er meer over bekend is.
Dan moet je echt je auto in 200% staat hebben wil je dit product aanbrengen.
 
We zijn een maand verder nu, ik heb nog geen enkele verminderde werking inzake sheeting kunnen zien. Cquartz geeft nu al een heel duurzame indruk. Als basis voor de bescherming vind ik het een heerlijk product en iedere druppel is zijn hoge prijs waard. Ik kon het echter dit weekend niet laten om een laagje Fuzion aan te brengen, de beading daarvan is gewoon prachtig..:D
 
Even voor de duidelijkheid tav de special IPA mix
Moet je nu 90% pure IPA met 10% APC (bijv. Poorboys APC) mixen of eerst een 1:1 IPA mix met water mix en hier dan weer 90% van nemen en mengen met 10% APC?
Ik heb nu nl. 90% pure IPA met 10% APC gemengd en deze mix laat vegen achter op de lak.:(
Deze mix is bij deze temperaturen nl. bijna direct opgedroogd voordat je de kans krijgt om het uit te poetsen.
 
Het is pure IPA maar APC schuimt teveel. Probleem is inderdaad dat de alcohol binnen een scheet weg is, kleine stukjes af dan maar met IPA 1:1 of net wat sterker.
Vegen is ook klote dus je moet wat.
 
Ok Dibbuz, bedankt voor je reactie ! Ik ga ermee aan de slag.
Het is nu buiten niet ideaal om de Cquartz aan te brengen. Er hangt nl. een hoop stof in de lucht.
In kan het natuurlijk in de garage doen maar dan heb ik weer onvoldoende licht om te zien of de lak nu echt schoon is en de IPA mix geen strepen achterlaat.
 
Dibbuz zei:
Het is pure IPA maar APC schuimt teveel. Probleem is inderdaad dat de alcohol binnen een scheet weg is, kleine stukjes af dan maar met IPA 1:1 of net wat sterker.
Vegen is ook klote dus je moet wat.

Je meldt dat APC teveel schuimt, maar de Poorboys APC is toch een soort gelijk product als de Meg's super degreaser? Of schuimt deze soms minder dan de PB's APC?
Bij het aanbrengen heb ik overigens geen schuim gezien. Ik kreeg het alleen niet netjes afgenomen. Bij het aanbrengen onstonden er direct vlekken doordat het meteen opdroogde.
En Meg's super degreaser is toch ook wat Tim gebruikte bij de Golf R ipv het voorgeschreven afwasmiddel?
 
Mijn super degreaser schuimt bijna niet (1:10), APC daarentegen schuimt bij mij veel meer. Klopt dat Tim SD gebruikt heeft alleen zit jij met het probleem van de warmte waardoor de IPA al half verdamt voordat het de lak raakt.
 
Ik ben er vandaag mee gestopt doordat het ontvetten met de special IPA mix voor teveel problemen zorgde.
Ik wil de lak vd auto 100% voorbereid hebben dus ga ik het morgen op mijn gemak nog eens proberen met de special mix in m'n garage.
Als het dan nog vlekken/vegen geeft dan gebruik ik spruzzo, IPA 1:1 of IPA 60%-demiwater 40%. De super degreaser van Meg's heb ik helaas niet in huis.
Ik heb uiteraard nog geen ervaring met het aanbrengen vc C.Quartz dus daar kan ik het beste maar de tijd voor nemen.
Het aanbrengen is volgens mij best een secuur werkje en dat gaat volgens mij niet zo snel als een auto in de was zetten.
 
@Gum: Goed gedaan, beter stoppen en nog keer nadenken en rustig de tijd nemen dan de boel om zeep helpen !
Wellicht deel voor deel en beginnen met minst opvallende deel, bouw je meteen ( owkee minimaal ) ervaring op denk ik dan maar weer
Ben zelf ook niet overtuigd van mijn kunnen wat betreft de Quartz, OF het valt stiekem toch wel mee OF ik verkloot de boel stiekem toch .... weegschaal slaat door naar het makkie aan.
Zal ongetwijfeld te maken hebben met de 'permanente' laag die je aanbrengt.
 
Dat schuimen is niet het probleem, CarPro adviseert zelf om Dawn te gebruiken en dat is afwasmiddel! Dat schuimt nog meer dan APC. Dus APC kan gewoon gebruikt worden, alleen met dit weer op je doek sprayen en niet op het paneel.

De IPA is zo verdampt en dan blijft een droge APC over en dat is niet de bedoeling.

Gisteren trouwens de Golf gewassen en die razendsnelle sheeting blijft toch wel bijzonder mooi!
 
Blijft en wordt een steeds intressanter product dat Cquartz,en ja ik heb na wat pm gedraag met tim,dus nuook ipa/sd mix voor mn wipedowns naar alle tevredenheid in't gebruik!:party:
 
Vanochtend opnieuw de special IPA mix gebruikt in m'n garage. Het ging nu probleemloos geen strepen/vegen meer. :party:
Het probleem zat hem dus duidelijk in de warmte. De optie van Tim, het op de doek spayen, zou waarschijnlijk wel geholpen hebben. :)^
Aangezien ik vanmiddag weg moet zal ik de C.Quartz morgen aan gaan brengen.
Ik heb hierover dan ook nog een paar vragen:

Waarschijnlijk zal er morgen wel weer wat stof op de wagen liggen die ik vluchtig met 1:1 IPA af kan nemen.
In hoeverre zal ik last hebben van stof die op de wagen valt tijdens het aanbrengen en drogen van de C.Quartz?
Zullen de stofdeeltjes ingesloten raken of veeg je deze weer weg bij het uitpoetsen?

Is het aan te raden om het glas van de buitenspiegels af te plakken of gewoon ook in de C.Quartz zetten?

Rubber trims thv motorkap/ruitenwissers afplakken?

Is het goed te zien waar je wel en geen C.Quartz hebt aangebracht en of de laag al dan niet te dik is?


@ mk-us : Het was wel ff moeilijk maar soms is het toch beter om even te stoppen als het niet gaat zoals je wilt. Als je dan toch doorgaat wordt het eindresultaat meestal minder!