Afgelopen vrijdag stond er een Hyundai Getz van een collega op het programma.
Deze auto zou ik als afgepsroken weer met WaxWizard uitvoeren. Omdat het een full detail betrof moest ik eerst even de extractor bij Waxwizard ophalen.
Donderdag dus eerst even langs Waxwizard gereden en tot mijn verbazing zat waxwizard met 1 arm in het gips….oei… en nu???
Geen probleem volgens waxwizard…er zijn altijd wel dingen die je met 1 arm kunt doen…
Zo gezegd zo gedaan.. hier eerst de hoofdrolspeler van deze vrijdag
De auto is een regelmatige wasstraat bezoeker en dat heeft zijn sporen zeker achtergelaten.
In het dorp waar mijn collega woont , leven vliegende struisvogels die deze Getz regelmatig weten te vinden als fly-in toilet. Hier en daar was de shit heel erg ingevreten. Zelfs door de blanke lak heen.
Eerts maar eens de auto gewassen met shampoo plus van de groen schildpad en de velgen gedaan met APC 1:4
Daarna maar eens de Brinkmann erbij gepakt om de verdere schade te bekijken.
Waxwizard is gestart met het kleien en ikzelf heb de binnenkant voor mijn rekening genomen
Hier een foto vooraf.
De vervuiling in de klei viel erg mee,
Hier het bewijs dat je met een mank vleugeltje toch nog best kunt detailen
En hier ben ikzelf in actie met de extractor!
We stonden in de ochtend nog lekker in de schaduw en het was dus redelijk goed te doen.
Na het kleien, met de meguiars klei en de last touch, in de schaduw nog een keer de vogelschade vastgelegd
Intussen was ik klaar met de bekleding en ondanks dat deze niet echt vuil leek…kwam dit eruit!
Langzaam kwam de zon steeds meer op onze bolletjes te staan dus de parasol erbij om zodoende wat schaduw te verkrijgen voor het polijsten, we zijn begonnen met de motorkap en daar hadden we inizio op oranje nodig gevolgd door mezzo op wit en finale op groen. De lengte krassen van de wasstraat waren erg diep..
De rest van de auto hebben we aangepakt met 2 keer mezzo op wit gevolgd door finale op groen.
Aan de zijkant kwamen we een langsloop kras tegen..
Vanwege de diepte en de hardheid van de lak, hebben we hier de rotary ingezet voorzien van een oranje monello pad en inizio…
De krassen zijn er voor 95% uit, de vogelpoep was op een enkele plek door de blanke lak heen gevreten….helaas..
Na het polijsten de black hole van poorboys aangebracht en daarna de extra gloss protection van autoglym. Met dit als resultaat!!
De trims hebben we behandeld met de Autoglym bumper care….
En de bandjes met de instant tyre shine eveneens van autoglym.
We waren ook wel blij dat we klaar waren, het was intussen 32 graden. Maar moe en voldaan zagen we de blijdschap van de eigenaar en dat maakt het allemaal weer goed!!!
Ondanks de gebroken arm van waxwizard heeft hij bijzonder veel gedaan en was de samenwerking weer prima. Volgende keer iets minder warm….
Bedankt voor het lezen.
Deze auto zou ik als afgepsroken weer met WaxWizard uitvoeren. Omdat het een full detail betrof moest ik eerst even de extractor bij Waxwizard ophalen.
Donderdag dus eerst even langs Waxwizard gereden en tot mijn verbazing zat waxwizard met 1 arm in het gips….oei… en nu???
Geen probleem volgens waxwizard…er zijn altijd wel dingen die je met 1 arm kunt doen…
Zo gezegd zo gedaan.. hier eerst de hoofdrolspeler van deze vrijdag
De auto is een regelmatige wasstraat bezoeker en dat heeft zijn sporen zeker achtergelaten.
In het dorp waar mijn collega woont , leven vliegende struisvogels die deze Getz regelmatig weten te vinden als fly-in toilet. Hier en daar was de shit heel erg ingevreten. Zelfs door de blanke lak heen.
Eerts maar eens de auto gewassen met shampoo plus van de groen schildpad en de velgen gedaan met APC 1:4
Daarna maar eens de Brinkmann erbij gepakt om de verdere schade te bekijken.
Waxwizard is gestart met het kleien en ikzelf heb de binnenkant voor mijn rekening genomen
Hier een foto vooraf.
De vervuiling in de klei viel erg mee,
Hier het bewijs dat je met een mank vleugeltje toch nog best kunt detailen
En hier ben ikzelf in actie met de extractor!
We stonden in de ochtend nog lekker in de schaduw en het was dus redelijk goed te doen.
Na het kleien, met de meguiars klei en de last touch, in de schaduw nog een keer de vogelschade vastgelegd
Intussen was ik klaar met de bekleding en ondanks dat deze niet echt vuil leek…kwam dit eruit!
Langzaam kwam de zon steeds meer op onze bolletjes te staan dus de parasol erbij om zodoende wat schaduw te verkrijgen voor het polijsten, we zijn begonnen met de motorkap en daar hadden we inizio op oranje nodig gevolgd door mezzo op wit en finale op groen. De lengte krassen van de wasstraat waren erg diep..
De rest van de auto hebben we aangepakt met 2 keer mezzo op wit gevolgd door finale op groen.
Aan de zijkant kwamen we een langsloop kras tegen..
Vanwege de diepte en de hardheid van de lak, hebben we hier de rotary ingezet voorzien van een oranje monello pad en inizio…
De krassen zijn er voor 95% uit, de vogelpoep was op een enkele plek door de blanke lak heen gevreten….helaas..
Na het polijsten de black hole van poorboys aangebracht en daarna de extra gloss protection van autoglym. Met dit als resultaat!!
De trims hebben we behandeld met de Autoglym bumper care….
En de bandjes met de instant tyre shine eveneens van autoglym.
We waren ook wel blij dat we klaar waren, het was intussen 32 graden. Maar moe en voldaan zagen we de blijdschap van de eigenaar en dat maakt het allemaal weer goed!!!
Ondanks de gebroken arm van waxwizard heeft hij bijzonder veel gedaan en was de samenwerking weer prima. Volgende keer iets minder warm….
Bedankt voor het lezen.