• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cruiser meets Waxwizard in Hyundai Getz

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Afgelopen vrijdag stond er een Hyundai Getz van een collega op het programma.
Deze auto zou ik als afgepsroken weer met WaxWizard uitvoeren. Omdat het een full detail betrof moest ik eerst even de extractor bij Waxwizard ophalen.

Donderdag dus eerst even langs Waxwizard gereden en tot mijn verbazing zat waxwizard met 1 arm in het gips….oei… en nu???
Geen probleem volgens waxwizard…er zijn altijd wel dingen die je met 1 arm kunt doen…

Zo gezegd zo gedaan.. hier eerst de hoofdrolspeler van deze vrijdag

DSCF3114.webp

DSCF3115.webp

De auto is een regelmatige wasstraat bezoeker en dat heeft zijn sporen zeker achtergelaten.

DSCF3116.webp

DSCF3117.webp

DSCF3118.webp

DSCF3119.webp

In het dorp waar mijn collega woont , leven vliegende struisvogels die deze Getz regelmatig weten te vinden als fly-in toilet. Hier en daar was de shit heel erg ingevreten. Zelfs door de blanke lak heen.

DSCF3121.webp

DSCF3122.webp

Eerts maar eens de auto gewassen met shampoo plus van de groen schildpad en de velgen gedaan met APC 1:4
Daarna maar eens de Brinkmann erbij gepakt om de verdere schade te bekijken.

DSCF3123.webp

DSCF3125.webp

DSCF3126.webp

DSCF3128.webp

DSCF3129.webp

Waxwizard is gestart met het kleien en ikzelf heb de binnenkant voor mijn rekening genomen
Hier een foto vooraf.

DSCF3133.webp

DSCF3134.webp

De vervuiling in de klei viel erg mee,
DSCF3130.webp

DSCF3131.webp

Hier het bewijs dat je met een mank vleugeltje toch nog best kunt detailen

DSCF3135.webp

DSCF3136.webp

En hier ben ikzelf in actie met de extractor!

DSCF3137.webp

DSCF3138.webp

DSCF3139.webp

We stonden in de ochtend nog lekker in de schaduw en het was dus redelijk goed te doen.
Na het kleien, met de meguiars klei en de last touch, in de schaduw nog een keer de vogelschade vastgelegd

DSCF3141.webp

Intussen was ik klaar met de bekleding en ondanks dat deze niet echt vuil leek…kwam dit eruit!

DSCF3143.webp

Langzaam kwam de zon steeds meer op onze bolletjes te staan dus de parasol erbij om zodoende wat schaduw te verkrijgen voor het polijsten, we zijn begonnen met de motorkap en daar hadden we inizio op oranje nodig gevolgd door mezzo op wit en finale op groen. De lengte krassen van de wasstraat waren erg diep..
De rest van de auto hebben we aangepakt met 2 keer mezzo op wit gevolgd door finale op groen.

Aan de zijkant kwamen we een langsloop kras tegen..

DSCF3144.webp

Vanwege de diepte en de hardheid van de lak, hebben we hier de rotary ingezet voorzien van een oranje monello pad en inizio…

DSCF3145.webp

De krassen zijn er voor 95% uit, de vogelpoep was op een enkele plek door de blanke lak heen gevreten….helaas..
Na het polijsten de black hole van poorboys aangebracht en daarna de extra gloss protection van autoglym. Met dit als resultaat!!

DSCF3146.webp

DSCF3147.webp

DSCF3148.webp

DSCF3149.webp

De trims hebben we behandeld met de Autoglym bumper care….

DSCF3150.webp

En de bandjes met de instant tyre shine eveneens van autoglym.

DSCF3151.webp

DSCF3152.webp

DSCF3153.webp

We waren ook wel blij dat we klaar waren, het was intussen 32 graden. Maar moe en voldaan zagen we de blijdschap van de eigenaar en dat maakt het allemaal weer goed!!!
Ondanks de gebroken arm van waxwizard heeft hij bijzonder veel gedaan en was de samenwerking weer prima. Volgende keer iets minder warm….

Bedankt voor het lezen.

sign0173.webp
Prachtig resultaat heren! Wat een glans. Toppie! (wat ziet er trouwens in die PB fles Spray & Wipe? Roze/paars goedje)

Leuke write-up gedaan Cruiser. Wat blonk hij zeg toen we klaar waren en wat haalde de BH de kleur weer op. De eigenaar kon bij het ophalen zijn ogen ook niet geloven. Daar doe je het toch wel een beetje voor.
@fredsan. Zo sterk is hij nog niet. Ik ben heel erg goed weg gekomen, voor hetzelfde geld had ik er niet meer geweest. In het kort heb ik met veel geluk een motorkap gemist van een auto op mijn fiets onderweg naar huis. De auto verzuimde voorrang te geven. Met een beetje mazzel de miste de auto mij net. Daarna over mijn stuur heen geduikeld en de mijzelf opgevangen met mijn elleboog met als gevolg een scheurtje. Het is ontzettend vervelend met dit weer maar gelukkig mag het er donderdag weer af als het meezit.

WaxWizard zei:
@fredsan. Zo sterk is hij nog niet. Ik ben heel erg goed weg gekomen, voor hetzelfde geld had ik er niet meer geweest. In het kort heb ik met veel geluk een motorkap gemist van een auto op mijn fiets onderweg naar huis. De auto verzuimde voorrang te geven. Met een beetje mazzel de miste de auto mij net. Daarna over mijn stuur heen geduikeld en de mijzelf opgevangen met mijn elleboog met als gevolg een scheurtje. Het is ontzettend vervelend met dit weer maar gelukkig mag het er donderdag weer af als het meezit.

sorry hoor dat wist ik niet natuurlijk!

toeval wil dat mijn zoon vorig weekend ook van zijn fiets is afgereden, die is ook goed weggekomen. de auto die hem van de weg af reed is gewoon door gereden
mijn zoon was helemaal over zijn toeren, gelukkig alleen wat schrammen.

was een gele stationwagen, ben nog een rondje gaan rijden maar niets kunnen vinden..........

sterkte waxwizard