• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dagobert wax?

Dagobert

Detailing chief
5 jan 2009
335
85
Na een hoop te hebben gelezen op car clean forum en het detalingworld forum,lijk het mij ook leuk en leerzaam om zelf een wax te gaan maken.
Het is gelijk duidelijk,na alles gelezen te hebben,dat je niet zomaar in de buurt komt van een wax die je koopt in de winkel.
Daar is veel meer tijd in gegaan en de middelen die de ''makers'' hebben staan niet zomaar in je keuken.Er staat wel genoeg over percentage's van de gebruikte middelen,dat scheelt wel!

Maar fijn,het gaat hier ook om het proces,en als er iets leuks uitkomt om te kunnen zeggen:dit heb ik zelf gemaakt!
Zelf ben ik kok geweest dus in de keuken werken met basis producten,ben ik wel gewend:-D:roll
Samen met de neiging om als ik iets wil eerst te gaan kijken of ik het zelf kan maken,wil ik dit toch een kans geven.
Om even te laten zien dat ik wel handig ben met dingen zelf maken,hier wat voorbeelden,^^
353z.webp

utsy.webp

xowc.webp

8djk.webp

72288274.webp

54113413.webp

dsc0042ro.webp

Zo even wat werk van hout,polyester,skai enz enz.
Van het weekend ga ik nog is even goed kijken waar ik wat kan halen enz.Iedereen met ideën,commentaar en al het andere is welkom!:-)^:schaam

Nice craftmanship. Ben er toch wel jaloers op dat je dit allemaal kan. En ik kijk er wel naar uit wat voor resultaat je behaalt

Dankjewel,sommige dingen moet je gewoon zelf maken:-DZeker als het de kosten drukt!
Voor de wax heb ik de basis al in me hoofd.Nu alleen kijken waar ik alle producten bij 1 winkel kan kopen.

Ik het het topic gezien en door gelezen.Niet alle pagina's voor 100% maar een aantal dingen wel. Staan handige dingen in die ik zeker mee neem.Het is voornamelijk voor de fun en voor het idee je eigen wax te hebben als het lukt.Lukt het na een aantal keer echt niet,dan heb ik het toch geprobeerd.

Even een soort van update,maar eerder een bevinding:-pVandaag toen ik me haar deed,met wax van de kruidvat,kwam ik erachter toen ik mijn handen ging wassen er een soort van beading effect op me handen kwam.De restanten wax gingen pas weg met het afdrogen van me handen.

Aangezien ik nog op onderzoek uit ben,zal der iets in deze haarwax zitten die eventueel te gebruiken valt voor een carwax?:weetniet
Op het potje staat vrij weinig,dus daar kan ik ook niks uit op maken.
De wax is heel zacht,elastisch tijdens verwerken en wit/semi transparant van kleur.