• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daihatsu Materia (update 09/02)

DivingDisaster

Detailing addict
5 okt 2010
410
65
39
Vandaag was het D-Day. Na vorige week vrijdag geoefend te hebben op een Citroen Berlingo
was vandaag de auto van mijn schoonvader aan de beurt. Deze had bij aflevering een Waxoyl
behandeling gehad en eigenwijs als hij is, wilde mijn schoonvader niet geloven dat die waxoyl
inmiddels toch wel verdwenen was (na 3,5 jaar). Tegendeel werd uiteraard bewezen ;-)

Stappenplan:
- Afspuiten en wassen met een mix van SupaSnowFoam & Dreft
- Afspoelen en vervolgens kleien met Mothers Clay en een stukje Meg's Clay
(Dit omdat ik mijn mothers liet vallen :-" ) icm Mothers Detail Spray
- Vervolgens nogmaals gewassen nu met mijn laatste restje Meg's NXT wash
- Hierna gedroogd met de Delirium en vervolgens gaan polijsten
- Na testspot kwam ik uit op oranje compressor met mezzo, op 2 stukjes had ik echter geel met inizo f
nodig voor de wat diepere krasjes. Vervolgens afgewerkt met finale op wit
- Daarna heb ik PB's Black Hole aangebracht met de zwarte compressor
- Even lekker ingewerkt, laten curen en vervolgens afgenomen met een Deluxe Mega Towel
- Motorkap in de DJ Purple Haze om deze eens lekker uit te proberen (panelpotje)
- Rest van de auto in de Collinite 845 met een gouden compressor.

Tijd voor de foto's:

Before:

dsc4486n.webp

dsc4488w.webp

dsc4490j.webp

dsc4492h.webp

dsc4494.webp

dsc4498w.webp

dsc4499w.webp

Swirls/krasjes op de motorkap:
dsc4501s.webp

Na een linker voorportier:
imag0186j.webp

After (helaas was het zonnetje al aan het onder gaan):

dsc4507a.webp

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dsc4502u.webp

dsc4508.webp

dsc4511d.webp

imag0192rq.webp

imag0188d.webp

Nu enkel nog morgen een 2e laagje wax en de bandjes zwart maken en dan is hij weer af :party
Ik zal morgen ook proberen foto's te maken in het zonnetje.

Update 09/02:
Vandaag een 2e laagje wax aangebracht. Dit maal de hele auto voorzien van een laagje purple haze :love

dsc4513c.webp

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dsc4516h.webp

Staat er weer mooi en netjes bij.

BTW wat is die waxoyl voor een spul?
Ik lees dat dat wel meer gedaan wordt bij nieuwe auto's.
Maar ja ik koop niet nieuw:lol

Thnx!
@zuidwest10 Die vond het helemaal geweldig, maar ik denk dat ie morgen pas echt goed het verschil zal zien bij daglicht.
@robbedoes check dit eens: https://forum.Carclean.com/cc_postst9195/WaxOyl-100-Lakpantser.aspx

Staat er weer top bij!

Ik vind het model auto echt apart, ik was 3weken geleden eventjes in Japan en daar zie je ze verschrikkelijk veel. Worden daar ook erg veel als bestelauto gebruikt. Vind het nog steeds apart als ik ze in Nederland zie.

Haha ja ik had me ook iets verkeken op de grote van de auto. Zit toch best wat plaatwerk op zo'n ding, maar hopelijk schijnt morgen het zonnetje.

Mooi werk geleverd! :-)^
Denk dat schoonvader zijn mond morgen pas goed zal openvallen als hij het resultaat in zonlicht ziet...:lol

Mooi resultaat! :-)^ Helemaal weer swirlvrij en mooie glans :love

Hier rijd ook een Materia rond in een erg mooie aubergine kleur. Vind het een aparte wagen, alleen de achterkant vind ik minder geslaagd.

Inderdaad een dankbaar project. Mooi vastgelegde swirls en fijn dat je ze weg gekregen hebt.
Lijkt me dat jouw schoonvader jou een hele aardige schoonzoon vindt...

Thnx iedereen.
@vectraroels: Ja ik had nu een half blokje van de klei gepakt, maar in het vervolg zal ik inderdaad iets van 1/3 - 1/4 pakken.
Overigens haalde ik met mijn stukje Meg's toch nog wat (lichte) vervuiling van de stukken waar ik met de Mothers al geweest
was.

DivingDisaster zei:
Overigens haalde ik met mijn stukje Meg's toch nog wat (lichte) vervuiling van de stukken waar ik met de Mothers al geweest
was.

Dat is interessant. Bleef vuil dan bij het behandelen met Mothers klei liggen en was het daarmee niet te verwijderen?
Blijkbaar is de later door jou gebruikte Meg's een wat grovere klei?

Dank alvast voor je reactie favouriete schoonzoon,
Aficior

Ziet er weer gelikt uit...Ik heb sinds kort ook deze auto in mijn bezit. Een blauwe. De auto komt ook bij auto hommel vandaan Een super bedrijf! maar het eerste wat ik heb ik gedaan al de stickers eraf..! Ik heb nog anderhalf jaar garantie op de waxoil behandeling ziet er nog wel aardig uit..Maar wel vol met zwirls (hoop dat ik het woord goed uitspreek) Dus dit verhaal komt mij goed uit..Deze auto (van schoonpa) is in ieder geval 100% opgeknapt..Dus ik weet waar ik later moet zijn...:lol

Grtz JCH