• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dak polijsten.

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Gister ben ik wezen dappen op de auto. Ik heb alleen een probleem met het polijsten van de dak van mijn auto. Ik ben niet de allergrootste dus ik moet een stoel erbij pakken als ik het dak maar vooral het midden van de dak wil polijsten. Hierdoor ga ik al gauw op 1 been staan als ik het midden van het dak moet polijsten en verlies ik mijn balans. Hoe doen jullie het?
 
Een rij pallets ernaast bij een te hoog dak, werkt voor mij prima.
Maar goed dan moet je die mogelijkheid wel hebben.
Een enkel iets als een opstap of stoel, kan nogal wankel zijn.
 
Ik ben zelf over de 1.85 maar bij een camper / caravan heb je dan nog een uitdaging
Ten eerste heb ik een lange oude sweater / trui aan die de knopen en rits van de broek afdekt
Ik gebruik of een trap of een kruk met brede poten
Dan de DAP op een lage stand en aan het eind vasthouden
Anders de deur van de auto open, dikke doek over de dorpel en daar gaan staan
 
Ik ben zelf over de 1.85 maar bij een camper / caravan heb je dan nog een uitdaging
Ten eerste heb ik een lange oude sweater / trui aan die de knopen en rits van de broek afdekt
Ik gebruik of een trap of een kruk met brede poten
Dan de DAP op een lage stand en aan het eind vasthouden
Anders de deur van de auto open, dikke doek over de dorpel en daar gaan staan

Goede tip van die deur open! Dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik ga dat de volgende keer proberen thx!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ook 1.88 maar kom soms ook niet bij het dak.

Ik gebruik dan een kamersteiger. Om de poten van de steiger bind ik (oude) droogdoeken zodat ik de steiger 'tegen' de auto aan kan zetten om ervoor te zorgen dat de lak niet beschadigd.

DSC_5209_zps5my7g8dh.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Bij een camper of een boot op de kant, is het sowieso een uitkomst.
Zonder een steiger is het dan geen doen.
Ook bij een bedrijfsbus (zelf nog nooit gedaan), zal hij handig zijn.
Moet je uiteraard wel een steiger hebben die stevig staat, niet zo'n zwabber ding.
 
Ik ben zelf 1.34m en kom met een krukje overal prima bij. Maar, bij werkbussen of hoge bussen leen ik de steiger-trap van mijn vader nog wel eens. Dit is zo'n ladder die je kan knikken tot steiger, alleen een knikje aan de bovenzijde om tegen een object te zetten en nog meer vormen.

Met name bij werkbussen met een imperiaal is het super. :p
 
Tja ik ben net geen 2 meter en mijn stationwagon is 3 cm verlaagd dus hier heb ik dat probleem niet.

Maar pas er met in de dorpel staan wel op dat je absoluut niks met ritsen, knopen of wat dan ook aan hebt anders is de ellende niet te overzien.
een zacht detailingschort is dus aan te raden.
 
Ik heb een opstapje van twee tredes die ik vaker gebruik voor het dak, of ik ga zoals al eerder aangegeven op de dorpel staan, wel alles mooi afdekken en niks van knopen/ritsen
 
Ik heb zo'n vouwkrukje. Volgens mij is die nog geen 30cm hoog, maar genoeg om bij een normale personenwagen het dak te kunnen doen. Dus inderdaad de deur open en een krukje ofso ervoor, dan moet het lukken.


Greetz