• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dana(SpeeDJ) en Dennis: Wash & QD+

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.505
198
44
Eigenlijk geen showoff maar anders zou het "Hebben we nog wat gedaan topique" een hele pagina met foto's kunnen vullen ;)

Vandaag met Dana de Leon en de Golf gewassen en voorzien van een laagje QD+.

Een paar sleutelwoorden: KOUD!, wind, loopneus, hardnekkig..... en opgelucht :party:

De velgen heb ik met de Bilberry gedaan, na 4x (met washmitt) zit hier en daar nog steeds wat dus van het voorjaar gaan ze er lekker onderuit.
Wielkasten en bandjes met APC 1:4, gewassen met Wolfgang Bathe, QD+ eroverheen en mijn lederen stuur met Gliptone gedaan.
Wat een superspulletje is dat toch zeg!:heart_eyes:

Het valt niet zo op door de grijze lak maar de Leon was goor.... echt niet normaal (voor mijn doen dan):
Velg:
IMG_5637800x600.jpg


Glans? Waar? (Dana kwam na de voor foto's)
IMG_5638800x600.jpg

IMG_5639800x600.jpg

IMG_5640800x600.jpg

IMG_5641800x600.jpg

IMG_5643800x600.jpg

IMG_5645800x600.jpg

IMG_5646800x600.jpg


Ook de bandjes worden vies:
IMG_5647800x600.jpg


Lekker foamen, daar kwam al erg veel vuil mee vanaf. Niet te geloven dat er nog mensen zijn die het nut er niet van in zien 8-())
IMG_5650800x600.jpg

IMG_5653800x600.jpg

IMG_5652800x600.jpg

IMG_5653800x600.jpg


Na:
IMG_5654800x600.jpg

IMG_5655800x600.jpg

IMG_5656800x600.jpg

IMG_5657800x600.jpg

IMG_5658800x600.jpg

IMG_5659800x600.jpg

IMG_5660800x600.jpg

IMG_5661800x600-1.jpg

IMG_5662800x600.jpg

IMG_5663800x600.jpg

IMG_5664800x600.jpg


Zo.... nu maar hopen dat het niet meer gaat sneeuwen voor de komende weken zodat de Leon redelijk schoon blijft als ik naar Lelystad af reis ;)
 
da's weer ff een lekker gevoel hè, auto weer enigzins schoon na al die drab :ja
hopen dat ik dinsdag even tijd heb om de Lupo ook wat te verwennen....
 
Moet een hele opluchting zijn om die prut weer van de auto's te hebben.

Hebben jullie het afspuiten van de foam nog met de HD gedaan of met een gewone waterstraal?
 
Heerlijk schoon !!

Maarruh , die achterbumper van Dana's GTI, is dat het BlackWOW -testgedeelte van Carclean? Staat zoveel mooier als de bumper rood is, met alleen de diffuser zwart...

Tis maar een ideetje, maar naar mijn mening een enorme vooruitgang.
 
Met de HD hebben we het afgespoten. Het was ook niet bedoeld als test maar je ziet gewoon veel troep met de foam meekomen.

Jammer van die bumper maar die hoort zo volgens mij?
 
De bumper is inderdaad origineel. Veel GTI-eigenaren laten alleen het 'verzonken' stuk grijs en laten de rest van het grijze vlak wel spuiten in de wagenkleur. Ik heb het ook regelmatig andersom gezien: 'diffuserdeel' wel gespoten, rest ongespoten, hetgeen vanaf de zijkant gezien beter past bij de grijze stukken voor het achterwiel
 
Goed om te lezen dat de gliptone je bevalt. Ruikt het nog lekkerder dan je leather stuff ;).

Lekker foamen, daar kwam al erg veel vuil mee vanaf. Niet te geloven dat er nog mensen zijn die het nut er niet van in zien 8-())
Hier is er zo eentje: snowfoam... useless. Jammer dat hij zo'n conclusie trekt, ook al heeft hij bijv. geen SSF of Hilt Hamber's foam gebruikt. :eek:
Op dit forum zijn zoveel foto's beschikbaar van voor- en na het foamen, als bewijs dat het écht werkt. Jammer dat ze daar geen NLs kunnen lezen, ik had graag hiernaartoe verwezen.

Beide auto's lijken wel spiegels trouwens! :)^ damn..
 
Foam weekt het los en zorgt ervoor dat zand en ander grof vuil omringt wordt door zeep zodat je het afspoelen/afspuiten veilig gebeurt.
Beter een zandkorrel met zeep afspuiten dan een zandkorrel zonder zeep.

Zorgt Snowfoam ervoor dat je meer kans op krasjes krijgt of minder? Meer sowieso niet, misschien maakt het geen zak uit maar ik denk dat het wel uitmaakt.
 
vandaag toch ook weer de foam lans gepakt.
ik had de achterkant gefoamt.. toen er iemand van een ander forum langskwam om ff een praatje te maken..

kort daarna kwam zijn dochtertje huilend, ze hebben me gepest..

ik gaf de foamlans aan het kind van een jaar of 7, en die heeft de rest van me auto gefoamed..

heeel veel bende eraf, je zag de rotzooi eraf druipen, meneer zei ook: ik dacht dat zoiets geen nut had, en alleen om mee te spelen was, maar nu zie ik dat het echt werkt:-b
 
Biede wagens zien er weer goed uit.

Even reactie op het foamen: Ik heb vandaag na 3 weken vorst/sneeuw/pekel mijn auto ook weer eens kunnen doen. Gefoamed met lance van CYC met Bilt-Hamber. Bij het wassen viel me op (ondanks dat ik al een tijd de foam gebruik) dat mijn washmitt bijna niet vies werd. Het gebruik van foam in de winter is echt nuttig!
 
Dank u dank u, hij is inderdaad weer schoon en glimmend!:grinning:

Mijn achterbumper is inderdaad origineel en dus van super-testbaar Black WOW kunststof :D en ik vind daar niks mis mee...ik vind vaak dat gepruts aan auto's het model niet ten goede komen, vandaar.
 
Ik vindt het wel wat hebben in kunststof, kleur is natuurlijk ook mooi. Maar het is weer eens iets anders + je hoeft je nu niet in alle bochten te wringen om de onderkant te polijsten :grinning:
 
Dibbuz zei:
Zorgt Snowfoam ervoor dat je meer kans op krasjes krijgt of minder? Meer sowieso niet, misschien maakt het geen zak uit maar ik denk dat het wel uitmaakt.


Maakt niet uit of het nu echt veel reinigt of niet, tis gewoon leuk :heart_eyes: :heart_eyes:
 
Hoi Dibbuz, ik heb de foto's van de GTI even gekopieerd en gebruikt op het Autoweek GTI-topic. Mooi om te laten zien hoe een foamlans werkt.
Wij zijn bezig een meeting/clinic bij jullie te plannen met de forum-leden van "Het grote GTI V en VI-topic". Nu al 21 aanmeldingen...

Als mijn "geweldige" Kärcher HD-reiniger weer gerepareerd is, dan moet ik ook zo'n ding hebben!
 
Heerlijk spul om mee af te werken die QD+ :heart_eyes:

Gebruik het ook enige tijd met volle tevredenheid! Vraagt iets meer werk dan een gewone QD maar het resultaat is ernaar..
Ook op een even coat padje gesprayd en zo ingewreven?

Vraagje: Welk borsteltje gebruik je om je banden mee te ontvetten samen met apc?

Knap resultaat Dennis :cool: