• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap-900 of Flex 3401

rodders zei:
Ik heb een aeg, je mag die van mij best wel eens uitproberen hoor. Wel heb ik nog een van het oudere model en dus zonder slow start.

de nieuwste (de oranje versie) heb ik, en die heeft ook geen slowstart

Koko zei:
Omdat de PRO900 veel weg heeft van een DAP kwa vorm ben ik voor 95% zeker dat ik die lekker vind werken, de flex kan ik over een week of 2 proberen alleen de AEG niet en ik vind het dan toch een beetje veel geld om uit te geven terwijl het apparaat me misschien helemaal niet bevalt, al ga ik daar niet van uit.
waarom bestel je de pro 900 dan niet

@tim.
kan haast niet zo geavanceerd zijn als bijvoorbeeld een flex of aeg, gezien die electronica net zoveel kost als een hele pro900..
dat hij een keer wat rpm terug valt, dat boeit niet zoveel vind ik.
ik heb een tijd met de ferm gewerkt, en was er altijd blij mee, zodra je die op het paneel zette liep hij zeker 400 rpm minder.
 
Soepergrover zei:
Zo'n AEG lijkt mij ook wel een mooi apparaat. En niet zo prijzig als een Festool.
Heeft iemand trouwens al ervaring met of ervaringen gezien van de nieuwe 3M rotary?
Heb er al een review van gelezen, schijnt goed te zijn. Kan je de link wel doorsturen maar tis wel in het Frans.
 
aron225 zei:
@tim.
kan haast niet zo geavanceerd zijn als bijvoorbeeld een flex of aeg, gezien die electronica net zoveel kost als een hele pro900..

Hoho, valt best wel mee hoor wat de elektronica kost van bijvoorbeeld een Festool.

Slechts 70 euro :-"
 
aron225 zei:
de nieuwste (de oranje versie) heb ik, en die heeft ook geen slowstart


waarom bestel je de pro 900 dan niet

@tim.
kan haast niet zo geavanceerd zijn als bijvoorbeeld een flex of aeg, gezien die electronica net zoveel kost als een hele pro900..
dat hij een keer wat rpm terug valt, dat boeit niet zoveel vind ik.
ik heb een tijd met de ferm gewerkt, en was er altijd blij mee, zodra je die op het paneel zette liep hij zeker 400 rpm minder.

De reden die je hier zelf al aangeeft, het prijsverschil moet toch ergens in zitten, niet alleen in de naam die erop staat en daar ben ik dus graag benieuwd naar.
Ik vind het belangrijk dat het apparaat doet wat ie moet doen, ik vraag me af wat het verschil in werking zou zijn tussen een pro900 en bijv de flex of aeg.
Het belangrijkste voor mij is dat de auto swirlvrij moet worden, iets wat me met de DAP500 in veel gevallen niet lukt omdat die dus kracht tekort komt.
Als ik op de reviews afga komt de PRO900 goed uit de verf, maar als ik dan toch al een rotary ga kopen kan ik misschien beter iets meer uitgeven en dan bijv de flex, aeg of misschien zelfs wel een festool kopen maar dan moet ik wel weten of het het geld waard is dat ze meer kosten of dat ik dus een PRO900 + DAP900 er beter voor in de plaats kan kopen.
 
rodders zei:
Ik heb een aeg, je mag die van mij best wel eens uitproberen hoor. Wel heb ik nog een van het oudere model en dus zonder slow start.

Bedankt voor het aanbod, ik hoor net van mijn vader dat hij via zijn werk eentje kan krijgen op proef dus dan ga ik voor die optie, als je wat korter bij woonde was ik zeker langsgekomen maar ff 160 km op en neer is me te ver als ik het ook thuis kan uitproberen.

Tim zei:
Je redt het gemakkelijk met een PRO900 / DAP500 combinatie. Je bent welkom bij ons om het te testen, maar Maastricht is even rijden ;)

Een collega van mijn vader wil ook een dap kopen en heeft gevraagd of ik die van mij weg wil doen, als ik de aeg en de flex geprobeerd heb kom ik toch eens jullie kant op, ik ben na alle foto's en verhalen toch erg benieuwd geworden naar het nieuwe pand ;-p
En het voordeel wat ik dan ook heb is dat ik uitleg over de machines en werkwijze kan krijgen van de experts :)
Ik moet me even op een rijte gaan zetten wat ik het beste kan doen, ik doe alleen mijn eigen auto en soms een auto van vrienden/familie dus ik denk dat ik beter afben door de dap500 door te verkopen en dan een pro900 en een dap900 te kopen. Maar eerst maar eens afwachten hoe de aeg/flex gaan bevallen...
 
Het project op het werk is nu definitief ten einde... de beide Flexen had ik overgenomen en inmiddels doorverkocht.

Nu wil ik graag een rotary (Pro900) en een D/A (Dap), de rotary wil ik later kopen omdat ik nu beide eigen auto's netjes heb, nog wel wat lichte swirls, maar niet iets dat perse met een rotary aangepakt dient te worden. Een rotary zal meer voor andere auto's zijn die gedetailed gaan worden..

Mijn grote vraag: Zit er nou werkelijk veel verschil tussen de DAP 500 en 900 ? Qua prijs zit er een paar tientjes tussen, dus dat is het probleem niet, maar ik zou graag horen of er mensen zijn die uit de praktijk het verschil kunnen vertellen tussen de beide DAPpen... :ja
 
Er zit werkelijk een behoorlijk verschil tussen de 500 en de 900.
Het werken hoeft niet veel te verschillen, ook met de 900 kan je rustig aan doen.
Maar in elke stand is er wat meer reserve en aan de bovenkant gaat het wat meer door.
Als je de tijd hebt, kijk eens voor een clinic. Met het ding in handen is het beter kiezen.
Er zijn ook forumleden genoeg die ze beide hebben :roll misschien bij jou in de buurt.

Hans
 
@RedCat: +1
@Quincy: zie mijn onderschrift m.b.t. 1e keer DAP + Tinus is bezig met het opzetten van een grote DA-test ( meerdere soorten + merken machines ).
Ik heb 'm op de gok gekocht omdat het in de pre-order zat en dus nog geen ervaringen met de DAP900 bekend waren, maar heb geen seconde spijt van de extra €34