• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP D-ring

Rytec

Detailing addict
5 feb 2021
78
60
Goede avond,

iemand een paar foto’s van hoe je die D-ring moet gebruiken die bij je machine geleverd werd om kabels niet in de knoop te laten komen?
Ik kan me er iets bij voorstellen maar men zegt bij de omschrijving dat je het ook kan ophangen daarmee.
Nu vind ik een machine ophangen aan de kabel niet zo’n goed idee.
 
De D-ring is vooral bedoeld om de machine aan vast te houden tijdens het gebruik. Dit is optioneel en voor zover ik weet gebruiken de meeste mensen dit niet. Wat bedoel je met dat hij bedoeld zou zijn om de kabels niet in de knoop te laten komen?
 
Als ik het goed heb is de D-ring het metalen gedeelte van de kabelklem waar je de kabelklem mee kan ophangen als je met de machine aan het werk bent.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Oh, dit gaat over de D-ring die aan de kabelklem zit. Ik dacht dat het over de D-beugel ging die bij de DAP zit (titel van het topic is DAP D-ring)
Zo'n D-ring kan inderdaad gebruikt worden om een losse kabel (zoals een verlengkabel) mee op te hangen, maar dit zal niet bedoeld zijn om een kabel met een machine eraan op te hangen. Wel apart, aangezien die kabelklem hier toch vooral verkocht wordt om voor een kabel die vast zit aan een machine te gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Alex_G
Sorry maar ik snap deze nog steeds niet hoor. Ik zal wel ergens een "kink in de kabel" hebben zitten.
Hebben jullie even een foto oid hoe je die beugel moet hanteren?
 
Je hangt je machine uiteraard niet aan de cable clamp met dat haakje, dat is echt niet goed voor de kabel.
Zoals het filmpje van @Kweetnie aangeeft kan je wel losse kabels en slangen ermee ophangen.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec