• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP en harde lak?

joepi

Detailing rookie
15 mei 2011
3
0
Hallo allemaal,

Ik heb een 2 jr oude BMW (diamant zwart metallic) op zich natuurlijk prima lak maar hier en daar wat krasjes en swirls. Ik wil nu eens mijn auto helemaal opkanppen (poetsen, enz) en dit dan bijhouden. Nu denk ik aan een DAP 500/900 maar lees de ene keer 500 is goed genoeg voor 90% van alle gevallen maar ook dat bij "harde" lakken de 500 te kort komt. Het zal al wel vaak gevraagd zijn maar is een 500 goed genoeg?

De bedoeling is de auto helemaal te renigen, polijsten en dan glaze/sealant behandeling. Kan het ook gewoon uitbesteden maar voor dat geld heb ook een eigen (start) setje? Wat is overigens een goede sealant die heel lang blijft zitten?

Advies??!!
 
Met de 500 ben je gewoon wat langer bezig dan met de 900. Heeft iets minder vermogen, ik ben ook begonnen met de 500 en heb prima resultaten behaald op mijn A2 en A3 die ik toen had. En deze hadden ook harde lak. Alleen op mijn 80 kreeg ik een paar diepere swirls er niet uit, zelfs niet op oranje of paars met Inizio. Ben toen overgegaan op de rotary.

Mijn advies: heb je alleen wat swirls en heb je de tijd: 500 met de Monello polijst producten. Zwaardere lakdefecten of minder tijd: 900.
 
Mijn advies: ga voor de 900 versie, indien licht swirls dan standje lager lekker werken. Indien zwaardere defecten, dan heb je de 400PK toch mooi achter de hand !
Sealant: Wolfgang dgps ( wel rekening houden met vocht 12-24 na aanbrengen ) of de makkelijkere keuze maar ook onwijs goed: Poorboys EXP
 
Wou net zeggen, doe mij er gelijk maar 4 van dan stop ik ze in me auto ipv me 110 PK motor die ik nu heb :)_[]
 
Als ik even mag inhaken......

Ik heb me een paar dagen geleden de DAP900 aangeschaft.
Donderdag ga ik e.e.a. eens testen echter ik zit ook nog met een paar vragen betreffende de DAP en de harde lak van mijn Audi A6 (zwart).

Er zitten op een paar plaatsen wat krasjes en voor de rest kan hij gewoon een goede complete poetsbeurt gebruiken (nog nooit gekleid volgens mij). De lak ziet er verder wel nog goed uit, doch volgens mij is er veeeeel meer uit te halen met de DAP c.q. kan hij nog veel meer blinken.....

Een voorbeeld van de krasjes:

IMG_1048.jpg


En zo ziet hij er nu uit:

achterzijde_links_1.jpg



Klopt het dat ik het beste de volgende volgorde kan hanteren qua polijsten:
* Mezzo op wit, is het effect niet te zien dan overgaan op Mezzo met oranje
* Finale op groen en hiermee eindigen? Of kan ik beter met Finale eindigen op zwart?
 
Nou bij deze de tussenstand;

Heb nu een zere rug maar een schone auto;

Dit weekend Dap900 binnen gekregen en meteen maar aan de gang. Auto ook even gekleid, dat werk echt als een tiet! Nooit gedacht dat het zo'n groot verschil zou geven! echt GIGA! Je moet er niet aan denken dat je hier zo op gaat poetsen!

Na het kleien de auto nog een keer goed afgenomen met zo'n mooi doekie toen als volgt tekeer gegaan:

1. Polijsten met finale op witt, de gehele auto. Goed gekeken waar krassen zaten standje 3
2. Delen met krassen met Mezzo gepolijst op oranje, zware krassen (van takken) 4-5 keer langzaam bewerkt op stand 3-4, 90% is weg
3. Deze delen opnieuw met finale op wit
3. Hele auto in Black hole op zwart, standje 1-2 het verschil is, zeker tijdens het werk, zichtbaar maar vulling van kleine krasjes zie ik niet?! ( daar had ik wel op gehoopt)
4. Hele auto in EXP op concorso finishing pad standje 1-2

Krassen, ik heb geen foto maar het is beetje vergelijkbaar met die foto van die audi boven, nagel blijft niet hangen. Moet ik zwaarder polijstmiddel/pads gebruiken?

Black hole deed overigens weinig op de krassen die er nog overwaren dus ik moet hier nog een keer wat anders proberen ik had het idee dat er qua filling niet veel gebeurde, wel een donkere glans. Of doe ik iets verkeerd?

Ik heb overigens ook nog een paar vlekken in de lak (ik denk vogelstront) lak ziet er hier uit alsof er kleine barstjes inzitten, polijsten doet nauwelijks iets. Kan ik hier nog wat mee?

O ja, nu ik toch bezig ben al mijn chrome strips zijn grijs uitgeslagen (was altijd al) hoe kan ik deze het beste weer glimmend krijgen, en houden?

Hoe zit het nu met de rotatiesnelheid van de Dap, als ik bijv. EXP poets met stand 2 of hoger dan krijg ik direct glans en geen waas om in te trekken, dan moet ik echt terug naar 1 en dan nog. Volgens mij heb ik ruim voldoende product erop zitten. Wel in de zon gewerkt.

Suggesties?
 
joepi zei:
O ja, nu ik toch bezig ben al mijn chrome strips zijn grijs uitgeslagen (was altijd al) hoe kan ik deze het beste weer glimmend krijgen, en houden?

Zover ik op diverse forums heb kunnen lezen zou je dit weer glimmend kunnen krijgen met "Groene Steen". Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar "hier" kun je wel het resultaat bekijken.